2015 06 23 PRF Thomas Fischer Fischer Fischer 1

Thomas Fischer je hlavou malé německé manufaktury na reprosoustavy s unikátními břidlicovými ozvučnicemi. Jejich produkty jsou z vod ryzího high endu a tomu, jak "mrtvá" ozvučnice zklidní celkovou reprodukci neuvěříte, dokud to sami nezažijete. Povídal jsem si s Thomasem Fischerem a jeho paní při příležitosti představení nového (a skvělého...) modelu na výstavě v Mnichově.

DB: Co Vás přivedlo až k výrobě high endu?

TF: Začal jsem v roce 1981, měl jsem rád hudbu, ale dal jsem si vnitřně za cíl udělat něco, co nikdo nezvládl. Skutečně nerezonující ozvučnici. Protože ozvučnice přeci není nástroj, není to instrument, který má zabarvovat a vytvářet nové zvuky. Je to jenom schránka.

DB: Proč jste nakonec skončil u břidlice a ne třeba mramoru, betonu, hliníku a jiných?

TF: Ale já jsem je všechny vyzkoušel! Zkoušel jsem spoustu materiálů. Třeba mramor se velmi špatně zpracovává, zato břidlice je vlastně měkká, poddajná, ale díky svým vrstvám velice odolná.

DB: Vyvíjíte si všechny součásti reprosoustav sami pod jednou střechou jako tak malá firma?

TF: Samozřejmě děláme kompletně celé kabinety, to je jasné. Jinak si vybíráme z katalogů SEAS a ScanSpeak. Naše velké reprosoustavy mají měniče, které nám na zakázku produkuje jeden německý výrobce. Děláme si ale jinak všechno, každý kus je originál, dělaný podle specifikací a potřeb našich zákazníků.

DB: Jak dlouho asi tak trvá, než vymyslíte a zrealizujete nový model?

TF: To záleží... Většinou tak půl roku až rok a půl. Ale třeba 770ky trvaly jen chvíli, stavěli jsme na známých řešeních a osvědčených koncepcích.

DB: A jak dlouho pak trvá jednu takovou reprosoustavu vyrobit?

TF: Víte, naše společnost zaměstnává jenom čtyři lidi. Záleží to vždycky na velikosti reprosoustav, ale v průměru dokážeme vyrobit zhruba 20 párů za měsíc. Takže asi tak jeden den na jeden pár.

DB: Plánujete v budoucnu uvést nějaké inovace? Třeba aktivní reprosoustavy nebo třeba i celé systémy?

TF: Ne, kdepak.Chceme zůstat jen u reprosoustav. Už tak děláme některé produkty i pro jiné velmi známé značky, třeba pro Transrotor. Máme práce dost...

DB: Takže se nesvezete ani na vlně aktivních reprosoustav?

TF: My jsem už ale aktivní reprosoustavy dělali. Už se nám do toho moc nechce. Máme svůj styl a filozofii a chceme jí držet, není důvod jí měnit. Ale nikdy neříkej nikdy, jak se říká. Přemýšlíme i nad touhle možností, protože příští model bude zase menší, asi jako SN/SL 70. Tam by podobná koncepce mohla dávat smysl.

DB: Takže se nedá očekávat něco výrazně "jiného"?

TF: Ne, nechceme se odchýlit od svého zvukového podání. Nemáme potřebu dělat moderní obrovské bedny s velkým zvukem pro americký a asijský trh. Chceme si zachovat svou identitu.

DB: Mockrát díky za rozhovor!

00 avs 2019

02 200 300 xavian

03 200 200 eurostar

04 200 200 soundstyle

05 200 200 tykon

200 200 hifi guide

08 200 200 horn

09 200 200 voice

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 hifihomeart lumin

200 200 voix

11 200 200 rpaudio 12 200 200 audio visual 13 200 200 elfton 14 200 200 mareka 

  • Dynaudio Evoke 50

    Dánští Dynaudio začali vyrábět reprosoustavy roku 1977 v malém městečku Skanderborg, kde kolem původní skromné budovy vyrostly během následujících dekád další, další a další a dnes je komplex Dynaudio jedním…

    05. únor 2019

    Kategorie: Reprosoustavy podlahové Autor: Daniel Březina
  • STAX SRM-D10

    Japonský STAX, firma vlastněná a vedená inženýry, byl vždy tak trošku "svůj". O kolik úctyhodnější byla technologická úroveň firmy, o kolik přesvědčivější byly zvukové kvality jejich výrobků, o tolik méně…

    05. únor 2019

    Kategorie: Sluchátka Autor: Daniel Březina
  • Emotiva BasX A-100

    "Hodně zvuku za málo peněz" - to je i přes vší relativitu dosti výstižný popis produktů americké značky Emotiva, vybudované lidmi s velkými zkušenostmi z high-endového audia právě kolem ideje,…

    05. únor 2019

    Kategorie: Zesilovače integrované Autor: Daniel Březina
  • Yamaha MusicCast VINYL 500

    Japonský gigant Yamaha patří k největším průmyslovým podnikům planety a ne úplně malá část je věnovaná hudbě - hlavně sice hudebním nástrojům, ale také elektronice pro domácí reprodukci dvou i…

    05. únor 2019

    Kategorie: Gramofony a analog Autor: Daniel Březina
  • Denon DP-450USB

    Nejznámější jména na trhu gramofonů asi každý snadno vyjmenuje z paměti a tak nějak dost možná bude předpokládat, že jsou to i ta nejprodávanější. Že mezi nejprodávanějšími pěti značkami je…

    05. únor 2019

    Kategorie: Gramofony a analog Autor: Daniel Březina
  • Advance MyConnect50

    Pařížští Advance Acoustic (tedy dnes spíše pro zdůraznění oné skutečnosti už jen Advance Paris) mají, zdá se, aktuálně překvapivě úspěšné období. Zejména se svou Smart Line, tedy komponenty s malou…

    05. únor 2019

    Kategorie: All-in-one systémy Autor: Daniel Březina
  • OceanWay kinosál

    Za kalifornskou značkou OceanWay stojí Allen Sides, muž ověnčený bezpočtem hudebních cen včetně nejedné Grammy. Muž, kterého oceňují profesionálové kalibru Hanse Zimmera, George Lucase nebo Davea Grohla a podobných. Muž,…

    31. leden 2019

    Kategorie: Sety reprosoustav Autor: Daniel Březina
  • Burmester 089 + 088 + 911 MK3

    Ať už si o výrobcích berlínského výrobce Burmester myslíte co chcete, Dieter Burmester byl dozajista muž, který měl vizi a dokázal ji realizovat. Krom hudebního talentu mu pak nešlo upřít…

    31. leden 2019

    Kategorie: Zesilovače výkonové Autor: Daniel Březina
  • AQ Wega 55 MKIII

    Historie značky AQ se táhne historií zpět až do roku 1995, byť vývojem a výrobou reprosoustav se zakladatelé zabývají už od roku 1992 a už tehdy pod názvem Acoustique Quality.…

    31. leden 2019

    Kategorie: Reprosoustavy podlahové Autor: Daniel Březina
  • Abyss AB-1266 Phi CC

    Sluchátka, to je svět sám pro sebe - tam, kde kdysi dominoval třeba Koss, později dorazily exotické STAX a většinu světa ovládal pevně německý Sennheiser, tak tam to dnes hýří…

    31. leden 2019

    Kategorie: Sluchátka Autor: Daniel Březina

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Harmonii, švih a břink

Milí čtenáři,

čas letí, jak praví okřídlené přísloví, jako voda. Doufám, že rok 2018 pro vás byl ve znamení úspěchu a třeba i nalezení nějaké nové, skvělé zábavné cesty k dobrému zvuku. Takže vám všem ještě jedno přání všeho nejlepšího do nového roku a nechť je vše tak, jak si přejete.

Číst dál...

RYCHLÝ DOTAZ

Powered by BreezingForms

16 200 200 cpt 17 200 200 aq 18 200 200 avintegra 200 200 psg 20 200 200 wdq 

21 200 200 kasaudio 22 200 200 spalek 28 200 200 440audio 24 200 200 hifistyl 200 200 superhifi melco avs 

26 200 200 ibd 27 200 200 hiendboutique 25 200 200 grandinote 200 200 amarock studio 200 200 htp

1024 200 avspraha 2019

corner amarock studio