2016 12 07 TST Creek Evolution 100A 1

Anglická firma Creek byla založena v roce 1982 a nese jméno svého zakladatele a současného majitele Michaela Creeka. Vznik firmy byl zčásti vyprovokován skvělými úspěchy firmy NAD s již známým a mimořádně úspěšným zesilovačem 3020, a tak Creek uvedl na trh konkurenční model CAS4040. Ten měl konkurovat NADu i cenově. Mimochodem, tenkrát byla cena hifi zesilovače 99 liber! Creek uspěl a udržel si záměr vyrábět přístupné přístroje za přijatelné ceny, zkrátka původní klasický přístup k anglickému hifi. Většina přístrojů Creek má nějakou zajímavost nebo originálnost, kterou vybočuje z běžných komerčních zvyklostí.

Zesilovač Evolution 100A je na první pohled zajímavý svou plochou skříní a minimem ovládacích prvků. Protože neexistují optimální propojovací kabely, je nejlepší je vyřadit. Zesilovač je řešen tak, že lze vestavnými moduly rozšiřovat jeho vlastnosti podle potřeby uživatele a s kabely problémy nemít. Tak je možné doplnit modul tuneru AMBIT, phono předzesilovače pro MM nebo MC přenosku, či modul RUBY, jaký byl v tomto zesilovači, s tunerem a převodníky s digitálními vstupy. Výsledkem je kompaktní přístroj s dostatkem analogových i digitálních vstupů s možností bezdrátového připojení mobilních zařízení (mobilů, tabletů) a možností příjmu FM stanic. Všechno ovladatelné dvěma knoflíky a síťovým tlačítkem. Ani technický antitalent s tím nemůže mít problém!

2016 12 07 TST Creek Evolution 100A 2

Nízký profil

Samotný zesilovač je napájen z jediného 360wattového plochého toroidního transformátoru. Filtrační kondenzátory jsou sestaveny jako baterie 16 menších typů s celkovou kapacitou zhruba 2x 20.000 mikrofaradů. Toto řešení je prostorově úspornější, navíc zdroj má znatelně nižší vnitřní odpor, nižší indukčnost, zkrátka je to ve všech směrech výhodné, a přitom lze docílit nízkou stavební výšku zesilovače 60 mm.

Výkonový stupeň pracuje ve třídě G. Prakticky to znamená, že do výkonu zhruba 25 wattů pracují výkonové tranzistory v klasické AB třídě a pro větší signály se „přepnou“ na vyšší napájecí napětí a zesilovač je schopen dodat výkon 2 x110 wattů do osmi ohmů. Zásadní výhodou je menší tepelný ztrátový výkon a tím i možnost použít menší chladič uvnitř skříně. I po delší době provozu byl kryt zesilovače pouze vlažný.

2016 12 07 TST Creek Evolution 100A 6

Vlastní výkonové stupně jsou osazeny vždy dvěma páry bipolárních tranzistorů Darlington se schopností dodat maximální výstupní proud 26 A, zkrátka zesilovač nevyvede z míry ani zatěžovací impedance 0,5 ohmu! Výstupy jsou na dvou sadách šroubovacích terminálů, které se nezávisle přepínají výstupními relé. Můžete mít připojeny dvě sady reproduktorových soustav, nebo jednu sadu jednoduše zapojit bi-wire.

Zesilovač se ovládá dvěma knoflíky (větší je hlasitost, menší je vícefunkční) a osmi tlačítky s informacemi zobrazovanými na OLED displeji, nebo dálkovým ovladačem. Regulace hlasitosti je elektronická a elektronická korekce basů a výšek je vypínatelná. Ovládání je jednoduché a přehledné. Vlastní zesilovač má čtyři analogové vstupy, z nichž jeden může být symetrický XLR a jeden může být linkový nebo phono (s vestavěným modulem).

2016 12 07 TST Creek Evolution 100A 8

Testovaný zesilovač byl osazen modulem RUBY, takže měl navíc dva digitální vstupy SPDIF, dva Toslink, jeden USB vstup, FM/RDS tuner a vstup Bluetooth. Zkrátka téměř všechno, co v současné době hifista potřebuje. DA převodník je osazen obvodem Wolfson 8247, který je schopen konvertovat signály se vzorkovacím kmitočtem až 192 kHz s rozlišením 24 bit. Tuner má možnost uložit naladěné stanice do 100místné předvolby.

Všechny funkce jsou nehlučné a přehledné. Překvapující je bleskurychlé ladění mimořádně citlivého FM tuneru, zatím jsem podobné reakce nezažil (rychlost ladění srovnatelná s přepínáním předvoleb). Mezi sousedními stanicemi jsou při ladění minimální prodlevy a naladění je přesné. Připojení externího zdroje přes Bluetooth je rychlé a bezproblémové, pochopitelně se vzorkovacím kmitočtem 44,1 kHz. Reprodukce z digitálních vstupů je skvělá, s formáty záznamu nebyl problém, vzorkovací kmitočet je opět indikován na displeji.

2016 12 07 TST Creek Evolution 100A 9

Od první chvíle reprodukce jsou pocity jen pozitivní. Všechno funguje spolehlivě a bez tápání. Tak je možné soustředit se pouze na poslech! Reprodukce je přesná a živá. O samozřejmých detailech jako je stabilní, přehledná lokalizace nelze mít pochybnosti. Příjemné jsou pevné a energické basy, na které nebude mít negativní vliv ani nestandardní impedance reproduktorových soustav. Výšky jsou skvělé jak z dobrého analogového zdroje, tak z digitálních vstupů. Nic z toho se nemění ani při vysokých poslechových hlasitostech. Zesilovač je mimořádně stabilní a reprodukce jednoduše samozřejmá! Přestože jsem už FM vysílání před léty zavrhl, rychlé a přesné ladění mě přimělo i ke kontrolnímu poslechu několika stanic. A nebylo to vůbec špatné! Pochopitelně v mezích kvality současného FM vysílání. To je ve srovnání s příjmem internetových rádií většinou ne příliš kvalitní, občas i tristní.

2016 12 07 TST Creek Evolution 100A 4

Na čem se testovalo:

Diskové pole WD Share Space, BD přehrávač OPPO-95 (jako přehrávač i převodník), Teac NT-503, síťová pračka Accuphase P-500, MacBook Pro Retina, iPhone, reproduktorové soustavy KEF R700, vše propojeno kabely DIY/Klotz

Záznamy, co NAS a internet dal, Wav a FLAC 44,1-192 kHz/16-24 bit, DSD, jazz, rock, klasika, pro mne referenční Miles Davis/Tutu (1986), Kind of Blue (1959/2013 HD Tracs), Rolling Stones/Let It Bleed (2012 Remastered), Bridges To Babylon (1997), Antonio Forcione & Sabina Sciubba/Meet Me In London (192 kHz Super Hi Def Edition, Naim), Diana Krall, The Girl in the Other Room, Šostakovič 15. Symfonie, CD Rolling Stones Bridge to Babylon (Virgin Records 1997), Riding with the King (Reprise Records 2000), Reference Classics, First Sampling (Reference Recordings 1990) a další.

Kč 53 490,- - Creek Evolution 100A

Kč 14 490,- - modul Ruby

FOTOGALERIE

FOTOGALERIE - VNITŘNOSTI

--- --- --- --- ---

KLADY

+ elegantní kombinace analogových a digitální vstupů

+ vynikající reprodukce, dostatečný dynamický výkon

+ kompaktní, modulová konstrukce

+ jednoduché, logické ovládání

+ elegantní, rychle reagující FM přijímač

ZÁPORY

- nic

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: Perfect Sound Group | www.perfectsoundgroup.cz 

200 300 mcintosh

200 200 xavian 20let

200 200 studiospalicek

200 200 rpaudio

200 100 wdq

200 100 optoma

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio
Fischer&Fischer SN-70

ANALOG:

VPI Scout
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline (MC)
Pro-Ject Phono Box

KABELY:

ZenSati Authentica
Chord Signature XLR-DIN
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Initium
Nordost Red Dawn
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Kolik peněz musím doopravdy utratit?

Je to časté téma vašich dotazů směrem na redakci Hi-Fi Voice. "Kolik musím utratit, abych dostal zvuk co chci?", "Vyplatí se připlatit za X nebo za Y?" nebo třeba "Má vůbec cenu kupovat to, když to stojí jen ZZZ?". Neméně časté je pak nadšení nad tím, že to produkt za pár tisíc "natře" produktu za desítky a stovky tisíc (ovšem mám podezření, že pisatel nevěnoval poslechu a vzájemnému srovnání zase až tak moc času...). Takže kolik peněz vlastně je třeba DOOPRAVDY utratit?

Číst dál...

200 200 xavian 200 200 soundstyle 200 200 ketos 200 200 tykon 200 200 psg

200 200 hifiguide 200 200 cptpraha 200 200 elac 200 200 naimstudio 200 200 horn

200 200 aq 200 20 voice 200 200 elfton 200 200 horizontrading 200 200 kasaudio

200 200 pmc 200 200 mareka audio 200 200 ibdczech 200 200 altei 200 200 4ce distribution