facebook twitter gplus gpluspage youtube flickr pinterest linkedin

Hi-Fi Voice logo

Sennheiser HD 26 Pro

+ 7
+ 0

2014-01-07-TST-Sennheiser-HD-26-Pro-1

Jistě jste si všimli, že se na Hi-Fi Voice snažíme občas ukázat i produkty přesahující běžný rámec high fidelity, obzvláště pak techniku na pomezí (občas i daleko za pomezím) studiového vybavení. Hlavně pak proto, že studiový zvuk by měl být vždy právě ten nejvěrnější a protože za pomoci takového vybavení vznikají nahrávky, které pak toužíme co nejvěrněji zreprodukovat. Svou roli určitě hraje i osobní náklonnost přesnému, „rovnému" zvukovému podání. Jedním z tradičních výrobců studiového vybavení je i německý Sennheiser, jehož monitorovací sluchátka se mezi profesionály těší výjimečně pozitivní pověsti.

Jedním z nejnovějších zástupců profi segmentu, ovšem právě se zmiňovaným přesahem i pro domácí milovníky věrné reprodukce, jsou sluchátka HD 26 Pro, rozvíjející koncept již tradičního modelu HD 25 (vyskytujícího se ve verzi II, Basic a Aluminium). Jejich hlavním cílem není ohromující vzhled, ale maximální pohodlí – zvukoví technici přeci jen musí trávit se sluchátky na uších mnoho a mnoho hodin na každodenní bázi.

2014-01-07-TST-Sennheiser-HD-26-Pro-2

Na první pohled vypadá konstrukce HD 26 Pro poněkud zmatečně, rozhodně však maximálně účelně a technicistně. Vzhledovou dominantou jsou masivní mušle a rozdvojený hlavový most. Celou stavbu sluchátek vám spíše než slovní popis přiblíží fotografie, ale úplně nejlépe snad to, že při usazení na hlavu se HD 26 Pro pevně přitisknou a i přes velkou kontaktní plochu dvou nijak přehnaně polstrovaných temenních mostů nemáte pocit, že byste vůbec něco na hlavně nesli. Dost možná za to může i relativně nízká hmotnost 180 g.

2014-01-07-TST-Sennheiser-HD-26-Pro-3

Jediné místo, kde tlak cítíte, jsou vaše uši – HD 26 Pro jsou usazeny přes uši a přeci jen jsou kvůli maximálnímu odhlučnění relativně těsné. Nikoliv však nepohodlně, ani po pár hodinách poslechu nectíte víc, než stále stejný tlak, žádnou bolest. Mohou za to i nepřehnaně vysoké, ale měkoučké náušníky.

Pohodlí je vůbec jednou z hlavních výhod HD 26 Pro. Týlní most se pěkně rozevře a dosedne na příjemná místa, přívodní signálový kabel vede jen do jedné mušle, navíc je docela tlustý, navíc je jeho pevnost podpořená Kevlarovými vlákny a před vstupem do sluchátek ještě zakroucený do několika spirál, které nejen pohlcují přenos nežádoucích dotekových zvuků, ale také snižují tah kabelu. Celkově jsou jednoduše Sennheiser HD 26 Pro nebývale pohodlná sluchátka.

2014-01-07-TST-Sennheiser-HD-26-Pro-4

Druhotným, ale neméně cenným přínosem vyššího přítlaku mušlí a celé konstrukce je i vynikající odhlučnění, HD 26 Pro vás téměř úplně odstřihnou od okolního světa (pasivní utlumení činí 18 dB). Můžete díky tomu ubrat na hlasitosti poslechu, což je zdravé i pro ušní aparát. Pro méně zodpovědné zvukaře a posluchače je tu přeci jen ještě ochrana ActiveGard, omezující příliš hlasitý signál, který by již mohl vést k poškození sluchu. Funkci lze vypnout, pak můžete využít maximální akustický tlak 128 dB, jinak jej tato ochrana omezuje na povětšinou naprosto dostatečných 105 dB.

Z profesionálního prostředí pochází i dynamické měniče, odvozené z těch v HD 25 II, výrobce však nijak zvlášť nespecifikuje jejich úpravy. Stejně tak impedance 100 Ohm zjevně není určená tak úplně pro prostředí mobilního přehrávání, budete potřebovat ideálně dedikovaný sluchátkový zesilovač. V případě, že byste snad chtěli sluchátka přeci jen připojit k nějakému mobilnímu přístroji, stačí jen odšroubovat masivní 6,3 mm koncovku kabelu, pod ní je klasický 3,5 mm jack.

Dynamická uzavřená sluchátka Sennheiser HD 26 Pro jsou schopna vyzářit frekvence 20 – 18 000 Hz v tolerančním pásmu +/- 5 dB, pokles nejvyšších tónů je na hranici 20 000 Hz už -10 dB.

2014-01-07-TST-Sennheiser-HD-26-Pro-5

Sluchátka HD 26 Pro jsme poslouchali na dvojici sluchátkových zesilovačů ASUS – Essence One MUSES a Essence III, zdroje signálu byly primárně také tyto dva přístroje, případně Pioneer BDP-LX71 a Mede8er MED1000X3D. Signálovou kabeláž dodal QUAD, Eagle Cable, Monster Cable a KrautWire. Pro srovnání jsme měli k dispozici Sennheiser IE 8, Koss Porta Pro CZ, Bowers&Wilkins C5 a k testům propůjčené PSB M4U-1 a M4U-2, KEF M500 a M200 a také NAD Viso H20.

Už od prvních chvil je jasné, že HD 26 Pro pochází ze studiového světa. Jejich přednes provází velká autorita, energie a detailnost, na rozdíl od typicky ultra-přesného zvukového podání zvukařských nástrojů se tu ale mihne i muzikálnost. Třeba „Kuku a koko" z posledního alba „Vlci u dveří" uskupení Umakart se nese hlavně kolem nádherně přirozeného, do detailu prokresleného vokálu Jaromíra Švejdíka. Bohatství servírovaných detailů vám díky velké transparentnosti „dojde" až po chvíli poslechu, tak přirozeně se celá reprodukce tváří a tak snadno plyne. Na poměrně kompaktní velikost (i když je fakt, že mušle jsou protažené poměrně dost směrem „ven") umí Sennheiser HD 26 Pro vyprodukovat i hodně nízké tóny s neutuchající energií a důrazem. Elektronický syntezátorový podkres skladby je perfektně artikulovaný, jednotlivé tóny jsou pevné jako skála a servírované s energií pneumatického pístu.

2014-01-07-TST-Sennheiser-HD-26-Pro-6

Lehké membrány HD 26 Pro reagují na přechody tónů s až udivující rychlostí a lehkostí. Úder paliček do blány bubnu v „Misery" od „Dave´s True Story" je suchý a rozhodně nadprůměrně rychlý. Se stejnou rychlostí se membrána také ustálí a tím vzniká dojem naprosto perfektní kontroly a lehkosti. Když se rozezní cinkající perkuse a činely, jejich objem je spíše uměřený, hlavní ale je naprostá nepřítomnost agresivity v těchto vysokých polohách, ať už hrajete jakkoli chcete nahlas. Možná se vám bude zdát, že spodní oktávy jsou naopak trochu ošizené, že by měly být bohatší a mohutnější, ale není tomu tak – Sennheiser je má pouze pod naprostou kontrolou a jsou tak nesmírně čisté a přesné.

Střední a vysoké tóny jsou také velice bohaté na detaily, ať už tu mluvíme o vokálech Barb Jungr či Enyi, nebo o pianu první jmenované ve „Wichita Lineman", či ambientní atmosféře v „May it be" té druhé. Zvuk piana vás neoslní výraznou jiskrností, ta ale přichází do reprodukce ještě v o krůček vyšší třídě. HD 26 Pro sází spíše na čistotu a určitou odměřenost. Velmi dobře se ale inženýrům v Sennheiser podařilo vyvážit strohost a muzikálností, takže i když jsou HD 26 Pro studiově upřímné, zjemňují výsledný dojem poměrně „masitým" přednesem, kde není po chladu a mechanické techničnosti některého studiového vybavení ani památky. Zdůrazněme, že jde o kombinaci neobvyklou a hlavně příjemnou.

2014-01-07-TST-Sennheiser-HD-26-Pro-7

Ani příjemnost však nezabrání sluchátkům rozebrat zvuk až téměř do mrtě – pro další krok směrem k důslednější zvukové pitvě budete muset sáhnout třeba po firemních HD 700, nebo beyerdynamic T 90 a vůbec obdobné kategorii. I s HD 26 Pro dosáhnete ale naprosto dostatečného rozlišení, zmiňovaná „May it be" vám dá „počíst" v drobných, nenápadných zvucích v pozadí, které i na leckterých stejně drahých sluchátkách působí spíše jako jednolitá syntetická zvuková stěna.

Co vás rozhodně nadchne, to je schopnost udržet si svou čistotu a charakter při libovolné hlasitosti. „Mmm mmm" z desky „God shuffled his feet" od Crash Test Dummies zůstala dobře čitelná i při minimální hlasitosti, kde pravděpodobně nikdo z nás neposlouchá ani kdyby těsně vedle něj někdo spal, stejně tak ale se ale základní charakteristiky nedotknulo ani zvyšování úrovně až k téměř bolestivým a dlouhodobě nepoužitelným hodnotám. Sennheiser HD 26 Pro jsou tak čisté, lehce a samozřejmě hrající, že není zase tak těžké se zapomenout na nadstandardně vysoké hlasitosti, což může dlouhodobě vést až k poškození sluchu – takže opatrně, i když je tu pečlivě chránící ActiveGard!

2014-01-07-TST-Sennheiser-HD-26-Pro-8

Zjevně lehké a s živelnou radostí reagující membrány vykreslily skutečně skvěle i dynamiku Vivaldiho „Laudamus" ze sampleru Audio Digital Masters III. Dobře se tu také podařilo rozložit skladbu do přehledných vrstev, takže je perfektně přehledná, nástroje jsou pečlivě oddělné a čistě ohraničené. Celkový dojem je opět naprosto samozřejmý, přirozený co do barev a textur.

Na to, že jsou Sennheiser HD 26 Pro původně zamýšleny jako čistě profesionální nástroj, mohou toho mnoho nabídnout i náročnému domácímu posluchači. Nebude to patrně design (byť jsou tací – třeba my – kteří industriální účelnost oceňují), ale určitě to bude pohodlí, schopnost uzavřít vás (ve fyzickém slova smyslu) do světa reprodukce a tu nabídnout po všech směrech čistou, spořádanou, nijak nevyčnívající a přitom navýsost věrohodnou. Cena za pořízení relativně malých a nenápadných sluchátek není nízká, odmění se vám ale fyzickým i hudebním pohodlím na 100% při každém jednom poslechu.

Kč 7 750,-

--- --- --- --- ---

KLADY

+ fortelná stavba

+ velmi pohodlně se nosí

+ uvolněný, transparentní zvuk

+ izolace od okolního ruchu

+ detaily a dynamika

ZÁPORY

- pokud překousnete jejich účelový vzhled, pak vlastně nic

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: Panter | www.sennheiser.cz 

Jak správně sdílet tento článek

Pokud máte zájem o sdílení tohoto článku na svém webu,
zkopírujte si text níže a vložte jej do svého webu.




Ukázka :

Sennheiser HD 26 Pro
Úterý, 07 Leden 2014
Jistě jste si všimli, že se na Hi-Fi Voice snažíme občas ukázat i produkty přesahující běžný rámec high fidelity, obzvláště pak techniku na pomezí (občas i daleko za pomezím) studiového vybavení. Hlavně pak proto, že studiový zvuk by měl být vždy právě ten...

Powered by QuoteThis © 2008

Přidat komentář

Prosíme všechny uživatele o udržení slušné a věcné diskuse. Redakce si vyhrazuje právo vymazat příspěvky odporující zákonům ČR a SR nebo porušující slovní morální statut. Jakékoliv útoky na ostatní diskutující povedou k uzamčení tématu a vykázání diskutujících.


Bezpečnostní kód
Obnovit

REKLAMA

200 180 norma

 

240 240 pmc

 

200 100 heos

A dále třeba...

WLM La Scala

Daniel Březina

04.08. 2009

Slavná milánská opera, slunce již pomalu klesá za obzor a davy milovníků klasické hudby se snaží procpat překrásnými dveřmi do Mekky operních árií. Tak jako do svatého města i sem... Číst dál

Audiomat Opéra Reference 12

Daniel Březina

15.05. 2013

Audiomat Opéra Reference 12

Audiomat Opéra Reference se u nás (míněno v redakci Hi-Fi Voice) objevil poprvé v září 2012 a dostalo se mu v recenzi výjimečně vřelého přijetí, odpovídající vřelosti jeho přístupu k... Číst dál

Bowers&Wilkins A7

Daniel Březina

28.01. 2013

Bowers&Wilkins A7

Britská legenda Bowers&Wilkins se poslední roky vydatně činí v oblasti lifestyle produktů. Ať už jsou to báječná sluchátka, neopakovatelně stylový Zeppelin Air nebo patrně nejlepší reprosoustavy k počítači MM 1. Posledním přírůstkem... Číst dál

TelluriumQ System Enhancement CD

Daniel Březina

22.05. 2015

TelluriumQ System Enhancement CD

Kompaktní disky se zahořovacími, "opravovacími" nebo jinak zvukový projev vylepšujícími tracky s všelijakým brumláním, pískáním, kvíkáním, chrochtotem, cvrkotem, břinkem a humbukem jsou staré skoro jako CD formát sám, dostupné jsou... Číst dál

Pioneer A-70DA

Daniel Březina

11.02. 2016

Pioneer A-70DA

Je tomu už pěkných pár let, kdy se stereo produkty se značkou Pioneer "vrátily z mrtvých" a zaznamenaly poměrně slušný úspěch. Za tu dobu se vývojovému oddělení podařilo chytit aktuálních... Číst dál

Arcam rDAC KW

Daniel Březina

19.07. 2011

Arcam rDAC KW

Je to malé, je to těžké, má to anténku a umí to pobavit. Co je to? Přeci Arcam rDAC. Arcam se v odvětví high fidelity pohybuje již přes 30 let a... Číst dál

Furman AC-210 A E

Daniel Březina

12.05. 2016

Furman AC-210 A E

Kalifornská firma Furman vyráběla od svého vzniku v roce 1974 širokou škálu produktů - audio a video signálové procesory, velké systémy inteligentní distribuce energie a (což zajímá audiofily) také mnohá... Číst dál

Hegel H300

Daniel Březina

12.03. 2014

Hegel H300

Co se vám vybaví, když se řekne Hegel? Pokud zrovna startujete Google, ušetříme vám čas – buď vám výsledky vrátí německého idealistického filozofa Georga Wilhelma Friedricha Hegela, nebo vám vrátí... Číst dál

Cambridge Audio Azur 851A

Daniel Březina

23.12. 2014

Cambridge Audio Azur 851A

Není to tak dlouho, co jsme měli možnost poslouchat vrcholný produkt firmy Cambridge Audio, dělený zesilovač 851E / 851W. Ač tahle společnost si své renomé vydobyla hlavně pomocí svých nižších... Číst dál

REKLAMA

200 300 bose qc35

 

Eurostar Ostrava

eurostar

Značky jako Bowers & Wilkins, Denon, KOSS, Rotel nebo Canton hovoří za vše.

 

Okuste nekompromisní i dostupný high-end a styl.

 

www.eurostar-ostrava.cz

TYKON

tykon

Je třeba říkat víc?

 

Acoustic Energy | Audia | Audio Research | Cambridge Audio | darTZeel | Electrocompaniet | Elipson | EMM Labs | Music First Audio | Rega | Sonus Faber | Wadia | Wilson Benesch | ...a další

 

www.tykon.cz 

Perfect Sound Group

psg

Citlivě vybrané, společně dokonale hrající produkty věhlasných značek s dlouhou a úspěšnou historií, to je katalog Perfect Sound Group. 

 

Burmester / Creek / T+A / IsoTek / KEF / Tannoy / Genelec / AVID / Koetsu / Neyton / ASUS / a další...

 

www.perfectsoundgroup.cz 

BaSys CS

basys

Existují jistoty: skvostný zvuk z mini rozměrů BOSE,  osvědčené nejčistší hodnoty high fidelity Pioneer. Doplit je můžete šperky značky Marantz, ELAC či beyerdynamic...

 

Ať už jste milovník dobré hudby nebo chcete stylový audiovizuální šperk, jděte k BaSys CS.

 

www.basys.cz 

  REKLAMA

AQ


170 170 tykon


170 170 hifiguide


170 170 basys elac


170 170 yamaha

170 170 xavian


Perfect Sound Group


170 170 cptpraha


Voice Audio


Soundstyle

RP Audio


170 170 ZenSati


Naim Studio


Horn CZ


170 170 oppo

ÚVODNÍK

SLOUPEK ŠÉFREDAKTORA

Hračky z oboru Hi-Fi a jeho high endového konce obzvlášť jsou cestou nás nadšených hudbou k jakémusi vysněnému ideálu reality. Jenže co to vlastně je? Jaký ten správný zvuk vlastně hledáme? Existuje něco jako správný zvuk (tedy pomineme-li tu naprosto zřejmou myšlenku, že je to ten, jaký slyšíme při živé produkci, protože to je z mnoha důvodů v podmínkách domácího poslechu něco, na co prostě nelze na 100% dosáhnout)? A vnímáme všichni stejný realistický zvuk?

Celý článek...





Ptejte se nás

Zeptejte se na co chcete, pokusíme se poradit jak nejlépe umíme.
E-mail:
Předmět:
Dotaz:
Kolik kanálů tvoří stereo?
 
 
 
 
 

170 170 kasaudio


 
 

Horizon Trading Prague

100 350 wdq

100 350 heas

  Třetí „sólové“ album francouzského bubeníka a perkusionisty Manu Katché, nesoucí prozaický název „Playground“ by se dalo nazvat šťastnou konstelací hudebního, zvláště pak jazzového světa. Katché je dobře známý všem opravdovým fanouškům Stinga a Petra Gabriela, působí však také jako univerzální „session“ hráč doprovázející hudebníky Jeffem Beckem počínaje a Tori Amos konče. Navíc svou nadměrně aktivní povahu ventiluje již třetím rokem ve francouzské televizi Arte, kde provází hudebním pořadem One Shot Not, opět zaměřeném na seance s více či méně známými muzikanty... Číst dál

PARTNEŘI  

pdivider partner-eurostar partner-tykon partner-basys partner-dsi partner-psg partner-heas partner-hifiguide partner-rpaudio pdivider

pdivider partner-xavian partner-cpt partner soundstyle partner-yamaha partner-aq partner-smarthifi partner-wdq partner-htp pdivider