2017 08 31 PRF Max Magri 1

Massimiliano Magri, řečený mnohem častěji Max, je úkaz. Tedy - v dobrém slova smyslu. Je z něj cítit až filmová italská vášeň, je naprostým optimistou a je znát, že co dělá, dělá s chutí. A jak zajisté zjistíte v našem krátkém rozhovoru, je prostě svůj...

HFV: Co byl ten první impuls, který Vás nasměroval k audio technice? Hudba? Nebo ta vědecká část? Co je Vašemu srdci blíž?
MAX: Audio je celý můj život. Věda, elektronika, hudba, zvuk, fyzika... Všechno je to jen součást velkého celku. Pro živoucí celek zvaný Audio je každý z těchto elementů jako jeden orgán. A já miluji všechny tyhle jednotlivé části mého života.

HFV: Pracuje s Vámi ještě někdo další? Nebo úplně všechno děláte sám?
MAX: Spolupráce, to je má výzva posledních 2 - 3 let. Předtím jsem věřil, že abych vše udělal dokonale, tak musím pracovat úplně sám. Naštěstí jsem ale potkal spoustu nesmírně talentovaných spolupracovníků. Za poslední rok se produkce díky tomu výrazně zvětšila a také značka Grandinote se stává slavnější. Došlo mi, že tým je důležitý a tak se i ten můj neustále rozrůstá.

HFV: Byla nějaká specifická věc, která Vás inspirovala k vytvoření technologie Magnetosolid?
MAX: Moje znalosti fyziky elektronek a tranzistorů! Při použití běžných obvodových řešení poskytuje elektronka "více muziky" než tranzistor. Z mého pohledu není důvodem použití elektronky, ale konkrétní obvodová řešení.

HFV: Co dělá technologii Magnetosolid tak zvláštní?
MAX: Zesilovače Magnetosolid mají v sobě více "hudby" než elektronkové konstrukce a přitom mají energii velkých tranzistorových řešení. Není to asi lehké na pochopení, ale ve chvíli, kdy srovnáme zesilovače Grandinote s elektronkovými zesilovači, pochopíme.

HFV: Používáte nějaké "standardní" součástky jako čipy D/A převodníků nebo třeba transformátory a podobně? Nebo vyrábíte vše co jde ve vlastních kapacitách.
MAX: Inu, velká část použitých součástek je vyráběna výhradně pro Grandinote a navržena mnou.

HFV: Co je podle Vás důležitější? Dokonalé měření, nebo naladěná muzikálnost, která potěší uši?
MAX: Když jsem začínal, měl jsem jenom generátor sinusoidy a osciloskop - oboje mimochodem velmi staré. Dnes mám sice mnohem bohatší vybavení, ale ke stejným výsledkům bych určitě došel i se svým původním vybavením. Hudebnost je to nejdůležitější!

HFV: Vaše návrhy mají poměrně nízké výkony - neměl jste někdy chuť udělat řekněme tisíciwattový zesilovač? Nebo nějaký, který umí dodat dejme tomu 100 A jako ty obrovské velmi nákladné stroje?
MAX: Teď se směju...dejte mi minutku. A teď vážně: Grandinote možná dává 37 nebo 60 Wattů, ale náš tlumící faktor je zdaleka největší ze všech zesilovačů bez zpětné vazby a mnohem větší, než má i většina zesilovačů se zpětnou vazbou. Když budete poslouchat třeba Shinai, budete mít pocit, že jde o 150 - 200 Wattový zesilovač.

HFV: Máte pocit, že všechny ty audiofilské nebo dokonce armádní kondenzátory, odpory a tranzistory opravdu dělají rozdíly? Nebo je zásadní obvodová topologie?
MAX: Samozřejmě nejdůležitější je rozhodně návrh topologie. Ale důležité jsou určitě i jednotlivé součástky: čím je systém lepší, tím více detailů dostáváme a tím důležitější jsou i drobnosti; lidé si ale často myslí, že použitím super drahého kondenzátoru dostanou automaticky dobrý zvuk. Pokud je to tak, nic nepochopili!

HFV: Jak dlouho zhruba trvá navrhnout jeden produkt?
MAX: Právě teď vlastně navrhuji jeden nový zesilovač! Bude se jmenovat Supremo a bude mít výkon 1 000 Wattů! Ne... Jenom vtip. Bude mít pouze klasických 37 Wattů a přesto bude hrát o hodně, hodně, hodně lépe, než Shinai nebo Essenza.

HFV: Máte aktuálně novou řadu reprosoustav. Jak dlouho jste jí připravoval a proč jste se vlastně rozhodl vyrábět?
MAX: Ale... Co takhle se potkat na příští Audio Video Show v Praze a podívat se na ně osobně? To je rozhodně zajímavější :)

HFV: Neměl jste někdy touhu vyrobit kupříkladu CD přehrávač? Nebo ještě něco jiného?
MAX: CD je to nejhorší, co se mohlo hudbě stát. Kvůli chybám čtení u CD formátu si nyní lidé myslí, že digitální muzika je špatná. Jako kdyby matematické modely byly nepřesné vědy. Matematika není názor, při čtení disku nesmíte ztratit jediný bit a nebo si dokonce vymýšlet nepřesné hodnoty. A to přesně se kvůli korekčnímu mechanismu Sony-Philips děje ve všech CD přehrávačích. Já jsem kvůli tomu stvořil streamer Volta.

HFV: A co Vy? Působíte pořád tak optimisticky... Pořád ještě neztrácíte energii? Pořád ještě máte rád hudbu?
MAX: Hudba mě dokáže rozplakat i rozesmát, dokáže mě odnést pryč, takže ano - miluju hudbu. Jak jsem říkal ve své první odpovědi, audio je můj život. Takže samozřejmě musím mít energii pro další projekty, protože chci žít! Chci žít v harmonii se světem, takže se samozřejmě budu vždy smát ústy i očima.

HFV: Díky, Maxi!

Vše důležité objevíte na www.grandinote.it 

200 300 xavian prometeo

Eurostar Ostrava

Studio TYKON

Horn Distribution

Soundstyle

200 200 hifiguide

200 150 ibd czech

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 300 bose

200 100 emotiva

200 200 kasaudio

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Budoucnost a minulost

Tak nám začal další nový rok... Je čas zhodnocování věcí minulých a odhodlaného plánování věcí budoucích, jak je dobrým zvykem. V prvé řadě ale hlavně vše nejlepší do nového roku, snad jste do něj vstoupili pravou nohou.

Číst dál...

200 200 voice 200 200 rpaudio 200 200 kasaudio 200 200 aq 200 200 studio spalicek

200 200 audio visual 200 200 cptpraha 200 200 ketos dynaudio 200 200 mareka audio 200 200 wdq 

200 200 elfton cerven 200 200 logaudio 200 200 hifihomeart leto 200 200 psg 200 200 grandinote 

200 200 audio video kino bratislava 200 200 amarock studio 200 200 htp 200 200 kasaudio 200 200 4ce

1024 200 audio video show praha

Luxman Česká republika