Ačkoliv se nová řada sluchátek Sennheiser pozicuje do role nástrojů pro profesionály, hlavně pak diskžokeje, pořád v ní zůstává dostatek firemního ducha i pro domácí použití – však jsme to snad jasně řekli v textu o vlajkové lodi HD8. Na druhém konci katalogu pro DJ je model HD6 Mix, který je – dle popisu – určen pro práci ve studiu a monitoring. A jako takový by měl dle všeho ctít přesně to, po čem touží i domácí milovníci věrné reprodukce.

Vnější design sluchátek Sennheiser HD6 Mix si na nic nehraje, na rozdíl od domácích sluchátek, kde téměř vždy najdete trochu toho pozlátka. HD6 Mix jsou jednoduše plastová, ostře řezaná a nejvýraznější na nich je „Sennheiser-modrá" v logu na mušlích, čepech a na krycí mřížce reproduktorů. Jinak jsou to v podstatě klasická, konzervativně pojatá sluchátka.

Základním prvkem HD6 Mix jsou poměrně masivní uzavřené mušle s bohatým polstrováním v koženém potahu, vytvářejícím poměrně velký prostor mezi uchem a reproduktory. Pozice mušle se mírně přizpůsobuje ve dvou osách, přívodní signálový kabel pak vede jen do jedné – díky oddělitelnému kabelu si můžete vybrat do které. K dispozici jsou dva kabely, kroucený a rovný. Navíc je měnič osazen v eliptické mušli lehce excentricky, podobně jako u high endových modelů firmy.

Bohaté je i polstrování týlního mostu s velkým rozsahem, nemusíte se tak bát, že byste nenašli pohodlnou pozici na hlavě. Díky váze 264 gramů vám také snadno vydrží na hlavě po dlouhou dobu – inu, je vidět, že si v Německu dali záležet na pohodlí, aby celodenní práce ve studiu nebyla utrpením.

Uvnitř mušlí najdeme opět měniče SYS38, které jsou dle specifikací použity i v high-end modelech firmy. Ty umí při jmenovité impedanci 150 Ohm vyzářit frekvence mezi 8 a 30 000 Hz, celkové harmonické zkreslení měničů nepřesahuje 0,1%, což by značilo převelice přesná sluchátka. Pokud na sluchátka pěkně přitlačíte, umí vytvořit akustický tlak až 112 dB / 1 kHz / 1 Vrms.

Možná někde narazíte také na specifikaci HD6 Mix, říkající, že jde o sluchátka redukující okolní hluk. Je pravdou, že bohaté polstrování pomáhá docela slušně odrušit zvuky okolí, ale aktivní řešení bude celkem logicky mít vždy navrch.

Vlastně žádné další specifikace nejsou nutné, žádná extrémně originální řešení tu přítomna nejsou, HD6 mix jsou jednoduše spolehlivá, konzervativní dynamická sluchátka, stvořená pro maximální výdrž „v poli".

Poslouchali jsme hlavně se sluchátkovým zesilovačem a převodníkem ASUS Xonar Essence One MUSES, ale také se sluchátkovým výstupem NAD C370 a mobilním přehrávačem Philips GoGear Vibe. Jak se zdá, nároky z profi sféry mají tato sluchátka i na zdroj signálu – i když slušně nahlas hrají třeba i z počítačového výstupu, jejich maximální potenciál leží někde na spolupráci se zesilovačem úrovně ASUS a dále. Prostě síla a kontrola jsou tu vítanými partnery a pozor – vyrovnanost HD6 Mix nechá vyznít charakter připojeného řetězce, takže sami budete hledat dobře hrající partnery.

Sluchátka Sennheiser HD6 Mix nás hned od počátku pozitivně překvapila svou upřímností a vyrovnaností, jednoduše kultivovaným, přesto nezaměnitelně studiovým charakterem. Klavír Simone Dinnerstein v Bachově „Largo du Concerto No. 5" z disku „Cabasse La Collection" zní velmi klidně, ale tam kde mají, tam struny nástroje zazní pěkně živě a autoritativně. Celý zvuk je lehký, nepřehnaný, svou nepřikrášleností až prostý – HD6 Mix jsou opravdu čistě, přesně hrající sluchátka, která zprostředkují přesně to, co je na nahrávce. Dopad kláves možná není z nejautoritativnějších, ale to nevadí – HD6 Mix sází na přesnost.

Knopflerova „Privateering" v rozlišení 24 / 96 ukázala množství detailů, akustická kytara je díky nim velice přítomná a živá. Zapomeňte v přednesu HD6 Mix ale na nějakou vstřícnost a zjemnělost, tady platí jen syrová autenticita – snad až trochu tvrdší, přísnější zvuk vám přinese všechny informace z nahrávky. Ryzost přednesu se také drží přirozených barev nástrojů, zvuk je prostý nežádoucích zabarvení – díky spektrální vyrovnanosti Sennheiser HD6 Mix působí dosti věcně, všeho je akorát, nikde nic nevyčnívá ani neschází, vlastně je vše až neuvěřitelně spořádané a profesionálně organizované.

Nádherně si Sennheiser HD6 Mix poradila se Springsteenovou „Backstreets" z desky „Born to run". Všechno je nádherně čitelné, mezi nástroji je dostatek vzduchu, vše je lehké a čisté – pravda, místa hrají HD6 Mix až lehce analyticky, skutečně pečlivě vykreslují i droboučké detaily. Timing skladby je velmi dobrý, vše plyne kupředu lehce a tak nějak zcela samozřejmě. Objem nástrojů je zdánlivě menší, je to ale spíše následek neuvěřitelně příkladné kontroly – nejde tu o objem a efekt, ale o přenos všech dostupných informací.

Hedgesova éterická akustická kytara v titulní skladbě alba „Aerial Boundaries" má opět nádherné barvy, nepřehnanou velikost a precizní kontury. Kytara je jako pod drobnohledem a jen stěží lze popsat, jak věcně a bez příkras jdou sluchátka přímo k věci. Zvuku je sice vcelku málo, ale připomíná dokonale vyladěnou formuli – jednoduše se vám (v dobrém) zařízne do ucha, je perfektně zaostřený a velmi autentický.

Sluchátka se stejnou samozřejmostí zvládají i reprodukci komplexních skladeb, jako je Mussorgského „Velká brána Kyjevská" z výběrového disku „Crystal Cable Arabesque". Právě tady by sice reprodukci slušel trochu větší objem a hutnost, případně trocha vřelosti, ale i u suššího, studiového podání je nutné obdivovat samozřejmost, s jakou HD6 Mix dostávají dynamickým nárokům nahrávky. Přes relativní dostupnost těchto sluchátek nenarazíte na dojem, žeHD6 Mix na něco nestačí, což je rozhodně skvělé. I velký orchestr je tu dobře zvládnutý a rozlišený, byť celkovému podání dominuje trochu neemocionální profesionalita.

O tom, že v Sennheiser umí vyrobit dobrá sluchátka, rozhodně není pochyb. Že umí stvořit hodně zajímavé kousky i v celkem zaplatitelné kategorii, to už nijak samozřejmé není. HD6 Mix sice zdánlivě patří do „profi" segmentu a to ještě mezi audiofily často vysmívané DJ nástroje, ale jejich autenticita, syrovost, přímost a čistě studiová věrnost si může získat nejedno ucho. Právě průzračnost a upřímnost mohou ukázat na chyby nahrávek a poslechového řetězce, ale to tak nějak k cestě za maximální věrností patří. Pokud je ale studiová vyrovnanost vaším šálkem zvukové kávy, rozhodně Sennheiser HD6 Mix zvažte. Sice na domácí standardy vypadají přeci jen poněkud moc účelově a bez kudrlinek, určitě vám to víc než vynahradí zvukovou kvalitou.

Kč 6 690,-

--- --- --- --- ---

KLADY

+ velmi robustní provedení

+ pohodlné a lehké

+ vyrovnaný, přehledný a přirozený zvuk

ZÁPORY

- na domácí standardy snad až příliš praktický vzhled

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: PANTER s.r.o. | www.panter-praha.cz 

200 300 mcintosh

200 200 pmc

200 200 normaaudio

200 200 studiospalicek

200 200 rpaudio

200 100 wdq

200 100 rodel

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio

ANALOG:

VPI Scout
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline
Pro-Ject Phono Box

KABELY:

ZenSati Authentica
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

SÍŤOVÉ FILTRY:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Initium
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube

MĚŘENÍ:

ATB PC Pro pro Windows 7
NAD C370
Pioneer BDP-LX71
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Jak se hodnotí?

Recenze všeobecně (na hudbu, na jídlo, na filmy, na auta, na makeup nebo na hifi...) jsou většinou cílem uštěpačných poznámek ze strany těch, s jejichž názorem se neshodnou, to je ovšem v zásadě asi i v pořádku, jakkoliv snaha ventilovat svůj názor spíše konstruktivním, logicky formulovaným způsobem by zjevně byla ku prospěchu o něco více. Jinými slovy, vyjádřit svůj názor "že je to sračka" mohu i slušně, věcně a bez nutnosti okamžitě napadat.

Číst dál...

200 200 xavian 200 200 soundstyle 200 200 eurostar 200 200 tykon 200 200 psg

200 200 hifiguide 200 200 cptpraha 200 200 basys 200 200 naimstudio 200 200 horn

200 200 aq 200 200 voice 200 200 yamaha 200 200 horizontrading 200 200 kasaudio

200 200 elfton 200 200 mareka audio 200 200 ibdczech 200 200 walter kircher 200 200 4ce distribution

1024 200 audio video show praha