2015 07 14 TST Cood e 1

Malé "chytré" krabičky, které bychom mohli trochu povrchně nazvat multimediálními centry se síťovými službami, jsou rozhodně populární segment televizního trhu. Velký impuls k jejich rozvoji před lety vytvořil Apple se svou minikrabičkou, lakonicky nazvanou TV. Když rozbalíte nový (a prozatím první i jediný) produkt firmy COOD-E z podobného segmentu, shledáte, že vlastně vypadá právě jako Apple TV a dokonce se i stejně jmenuje.

Firma COOD-E je mladá, založená filmovými a technickými nadšenci (jak sami říkají) a proto má být síťový audiovizuální přehrávač TV nástrojem právě pro takové lidi, má zaujímat šíří snadno dostupného obsahu a ne šíří možností až geekovsky detailních nastavení; od toho jsou na trhu spousty jiných.

COOD-E TV je zabalená v již zmíněných tvarech, evokujících Apple TV, od níž se liší jen mírně menšími rozměry - zhruba 300 gramová krabička má půdorys čtverce o straně 9,2 cm a výšce 1,8 cm (Apple 9,8 x 9,8 x 2,3 cm, ale zase jen 272 g). Kompaktní rozměry umožňují snadné zavěšení třeba i přímo na HDMI kabel za televizí, respektive libovolné jiné uchycení ve skrytu za televizorem. Nemusíte se toho bát, COOD-E TV reaguje na povely dálkového ovládání dobře i bez přímé viditelnosti.

2015 07 14 TST Cood e 2

Krabička je designově velmi jednoduchá, vpředu je jen modré pole (taková větší stavová led dioda), nahoře mírně reliéfní logo výrobce a vzadu pak to důležité - konektory. Zleva doprava 3,5 mm jack zvukového výstupu (respektive umí poslat ven dvoukanálový zvuk a dokonce i kompozitní video), HDMI výstup verze 1.4, ethernetový konektor (COOD-E TVumí i Wi-Fi až do nejrychlejšího standardu N, ale kabel je jednoduše kabel, zvláště u videa s větším datovým tokem), USB konektor pro připojení datových pamětí (jak s multimediálním obsahem, tak třeba i s aktualizacemi nebo volně stažitelnými funkčními softwarovými doplňky) a nakonec samozřejmě napájení. Takovým "neviditelným konektorem" je pak Bluetooth standardu 4.0.

Uvnitř krabičky se skrývá dokonce čtyřjádrový procesor s taktem 1,5 GHz, ten by měl zvládnout dekódování i u velkých datových toků s ideální plynulostí. Doplňuje ho 1 GB operační paměti a 8 GB vnitřní paměti pro ukládání dat. Výstup na HDMI je ovšem limitovaný na Full HD rozlišení 1080p, na stále populárnější 4K (jakkoliv se v této kvalitě vlastně ještě není nač dívat) tak musíte zapomenout.

Ze zvukových formátů podporuje COOD-E TV jak DTS včetně HD, tak Dolby včetně TrueHD, oboje pak umí buď přeposlat na výstup dále ke zpracování nějakým A/V receiverem, nebo provést downmix do dvou kanálů.

2015 07 14 TST Cood e 3

Šíře podporovaných video kodeků a formátů je dostatečná a to ve smyslu, který pro toto slovo v kontextu výkonu svých motorů udával tradičně Rolls Royce. Jednoduše nepotřebujete v běžném životě víc a pokud ano, pak nejste cílovou skupinou COOD-E TV (tu totiž nezajímají kodeky, ale obsah, jak už bylo řečeno). Zmiňme snad jen to, že přehrajete též ISO soubory a také nový kodek H.265. O zbytku se přesvědčte na webu dovozce, kde je sáhodlouhý výpis úplný.

Na funkce a nastavení COOD-E TV se můžete podívat v krátkém videu:

COOD-E TV je skvělé řešení pro "běžného člověka", který žádá snadný přístup k obsahu. Co je vysloveně excelentní, to je existence českého balíčku pluginů pro prostřední KODI (jde o aktuální vývojovou verzi platformy XBMC). Ten si stačí stáhnout zde: http://kodi-czsk.github.io/repository/ , dát na flash disk a načíst v přístroji. Pak máte rázem k dispozici všechno možné, od velké zásobárny lokálního i zahraničního obsahu v češtině od befun.cz, až po archivy Primy COOL, ČT a dalších televizí.

Stejně snadné je nadefinovat cestu k lokálnímu síťovému úložišti, odkud pak zařízení načítá hudbu a video, případně lze využít i obsah na USB disku.

2015 07 14 TST Cood e 4

Ovládání je snadné a logické, vše je rozdělené v kategoriích a hlavně - COOD-E TV reaguje opravdu, opravdu svižně. Navíc u 99% obsahu si ho pustíte na čtyři kliknutí (když nepočítáme ťukání do směrové šipky při listování v seznamech).

Hodnotit obrazovou kvalitu je sporné, u internetových streamů totiž závisí pouze na poskytovateli, tedy na oné "virtuální" entitě kdesi na světové síti a na tom, v jaké kvalitě zrovna obsah distribuuje. Jak jsme však zjistili, velká část filmů je k dispozici v HD rozlišení, tedy 1080p, nemalá část zbytku pak alespoň v DVD rozlišení. To bohužel tak úplně neplatí pro lokalizovaný obsah, nicméně pro běžné sledování to rozhodně stačí - na "kostičkovaný" obraz jsme nenarazili.

Zvukovou a obrazovou kvalitu bychom 100% mohli přirovnat k mainstramovým diskovým přehrávačům, případně k libovolnému multimediálnímu centru. Nejsou tu pochopitelně žádná sofistikovaná nastavení či upsampling, není tu cílem přehrávat DSD či PCM hudební stopy s vysokým rozlišením. Ale pokud si chcete pustit 3D film, žádný problém, pokud chcete nějaký seriál či film, který vám momentálně vytane, dost pravděpodobně ho zde najdete.

COOD-E TV je silným nástrojem pro "normálního" člověka. Není to hračka pro náročné, kteří touží po mnoha nastaveních, mají své disky plné ISO kopií Blu-ray disků a pravděpodobně už mají dostupné i všechny 4K filmy, které jsou na trhu. Pro takové jsou robustnější přístroje, třeba Zappiti 4K Player a jiné. COOD-E TV je okouzlující svou jednoduchostí, je geniální svou přístupností a je návykový šířkou záběru - stačí jen plugin od Genesis a plugin od befun.cz a máte na dosah svého ovladače v zásadě nevyčerpatelnou studnici videoobsahu. Jestliže jste tak fanoušci filmů a seriálů, ale chcete něco, s čím si své užije i vaše žena, děti nebo vaši rodiče, kterým dělá problém si i zavolat z novějšího telefonu, pak jste na té nejlepší adrese. A co víc, počáteční investice stojí zhruba stejně jako kvartál předplatného kabelové televize...

Kč 3 890,-

--- --- --- --- ---

+ sexy design