2017 02 08 TST IsoTek DC Syncro 1

Že výměna napájecích kabelů směrem od "černého" k nějakému alespoň o kousek lepšímu může být ne nesmyslně drahým, ale přesto účinným a jasně slyšitelným upgradem, to je (snad) už celkem obecně přijímaný fakt - zejména u přístrojů, které mají určité limity v konstrukci napájecích zdrojů, je rozdíl zcela jasný. Jednou z nejznámějších firem, které se kvalitním napájením zabývají, je rozhodně IsoTek z britského Winchesteru.

Portfolio firmy stojí hlavně na široké škále filtrů od těch jednoduchých a dostupných až po sofistikované regenerátory a filtry, které stojí zhruba jako automobil střední třídy. Druhou větví katalogu jsou pak ale napájecí kabely a to právě z výše naznačených důvodů - sebelepší filtr s "černým" kabelem nepracuje na 100%.

2017 02 08 TST IsoTek DC Syncro 2

Vrcholným modelem napájecího kabelu je třetí generace Syncro (dříve také DC Syncro) - poznáte ho snadno díky tomu, že jeho dvoumetrová délka je rozdělena mohutným hliníkovým pouzdrem, v němž se skrývají obvody pro rekonstrukci napájecí sinusoidy, respektive odstranění stejnosměrné složky proudu, která až překvapivě často stojí za brumícími toroidními transformátory u audio komponentů.

Samotný kabel je zpracovaný parádně - jeho nebesky modrý povrch je vyroben z PVC, kabel má průměr 1,25 cm, byť ono "synchronizační" hliníkové pouzdro je výrazně větší. IsoTek kabel osazuje vlastními koncovkami s konektory potaženými vrstvičkou 24 karátového zlata, na výběr je C7, C15 (10A) nebo C19 či Neutrik (16A), připojit tedy můžete libovolné zařízení.

2017 02 08 TST IsoTek DC Syncro 3

Kolem vodičů je obal z bavlny, která slouží jako tlumící prvek a snižuje mikrofoničnost. Proud vede trojice vodičů s mírným zakroucením, jde o vysoce čistou měď s dlouhými krystaly (odlévána je metodou Ohno Continious Cast) a postříbřeným povrchem. Stínění zajišťuje mylarová a měděná folie, jako dielektrikum je použit osvědčený Teflon.

Cílem vprostřed osazené elektroniky je vlastně "jen" to, že odstraňuje nesymetričnost v napájecí sinusoidě - stejnosměrná složka proudu se objevuje tam, kde je rozdíl mezi kladnou a zápornou půlvlnou, příčinou často bývají další přístroje připojené na napájecím okruhu (lednička, počítač,.....), i proto třeba oddělný napájecí okruh jen pro audio má svůj smysl.

2017 02 08 TST IsoTek DC Syncro 4

Kabel IsoTek EVO3 Syncro jsme zkoušeli zejména s filtrem IsoTek EVO3 Solus a s koncovým zesilovačem Naim NAP250, který občas vykazuje lehký brum toroidu, zejména když v domě běží další spotřebiče. Zkoušeli jsme kabel ale připojit také na všechny ostatní přístroje - OPPO BDP-105D, Naim Nait XS, k externímu zdroji Naim FlatCap XS nebo třeba do Norma Revo IPA-70B či Cambridge CXA80 a dalším komponentům. Nejlepší posun nabídl kabel právě u zesilovačů, kde fungoval stejně dobře jako filtr co se týká čistoty signálového pozadí a podobně, ale dokonce lépe, co se týká pocitu živosti, kterou filtry přeci jenom trochu utahují. Srovnávali jsme s kabely ZenSati Authentica, KrautWire Omega III nebo třeba IsoTek EVO3 Initium i na zakázku dělanými napájecími kabely.

Velkou změnu bylo znát na basové lince v "Noche de Ronda" Charlieho Hadena ("Nocturne" | 2001 | Universal Music | 013 611-2), každé brnknutí získalo jasnější obrysy a hlavně větší pocit samostatnosti, tóny byly lépe separované a bližší, více vytažené z ozvučnic. Oproti zapojení do filtru bylo ale znát hlavně to, že kabel i přes zvýšení přesnosti reprodukce neubírá na objemu, kontrabas byl stále velký a hutný. Díky černějšímu signálovému pozadí působil bas také klidněji, uvolněněji.

2017 02 08 TST IsoTek DC Syncro 5

Ona celková větší klidnost a celkem výrazně snazší srozumitelnost se projevila i u vokálu Renée Fleming v "Hallelujah" ("Dark Hope" | 2010 | Mercury | 2739699), který jen na těch velmi levných a velmi drahých sestavách vychází poslouchatelně a jinak má značné problémy s jistou hrubostí. Po zapojení kabelu do NAP250, který živí středobasový měnič na Monitor 30.1, hlas vystoupil zřetelně více před nástroje, získal také objem a pocitově třetí dimenzi, jednoduše působil celkově komplexněji, bohatěji a živěji asi v tomtéž smyslu, když s někým mluvíte a on udělá krok směrem k vám - je to jednoduše fyzický pocit větší blízkosti.

Cinkot kovových perkusí v "Dreaming" od Art Ensemble of Chicago ("Live in Berlin" | West Wind | WW2051) se z tenoučkých jiskřiček zakulatil, lehounce změknul a hlavně bylo najednou - zejména díky čistému pozadí - slyšet více detailů, byla slyšet struktura tónu, jeho vznik, chvění i dlouhý, plynulejší dozvuk. Efekt u jednotlivostí není dramatický, ale drobnost k drobnosti a hudba je rázem celkově plastičtější a jednoduše dospělejší.

2017 02 08 TST IsoTek DC Syncro 6

Ačkoliv ani IsoTek EVO3 Solus při normálním poslechu nijak zřejmě nekrade z hudebního signálu dynamiku, po připojení přímo do zdi přes EVO3 Syncro bylo v Lisztově "Faustovské symfonii" (1995 | Denon | CO-78826) cítit, že z reproduktorů proudí jaksi více života, že je to dramatičtější, výbušnější a to celkem zřetelně dynamičtější, je to ale i tím, že zvuk celkově působí semknutěji a konkrétněji.

Je vlastně jedno, jakou nahrávku a na jakém systému si pustíte, EVO3 Syncro se zdá být schopen přinést zlepšení všude, všude také jaksi snáze a přirozeněji vnímáte nuance a jemné detaily, podtrhující věrnost skladby - v "Not too late" Lindsey Buckinghama ("Live at the Bass Performance Hall" | 2008 | Reprise | 9362-49903-1) jako kdyby prokreslení bylo lepší, ale hlavně všechno bylo přehlednější, lépe definované, konkrétnější, jednoduše čistší - hudba zní přirozeněji, máte výrazně intenzivnější pocit, že jde o živé vystoupení, všechna ta jemná doznění, ty drobné ruchy v pozadí, to vše jen podtrhuje živost live záznamu - a je to tak přirozené, že si to vlastně ani pořádně neuvědomíte, dokud EVO3 Syncro zase nevypojíte.

2017 02 08 TST IsoTek DC Syncro 7

Celkově usazenější a zaostřenější reprodukce pak působí i přehledněji ve smyslu prostorového podání - v "The Foggy Dew" od The Chieftains ("The Wide World Over" | 2002 | rcaVictor | 09026639172) se objevil kolem nástrojů vzduch, byly zřetelně lépe separované a výrazně lépe lokalizované, zejména pak v předozadním směru. Zvuk jako by byl větší, pevnější, ale hlavně víc 3D, jinak to nazvat nelze.

Dát přes čtyři desítky tisíc za napájecí kabel je hodně odvážné - navíc v sestavách, které to svou celkovou pořizovací cenu ospravedlňují, bývá napájení už tak dobře vyřešené, že přínos je menší, než u sestav dostupných. Na druhou stranu, pokud máte problém s brumícím toroidním trafem nebo pokud chcete mít jistotu, že váš zesilovač nebude o dynamiku obírán nějakým filtrem, je IsoTek EVO3 Syncro jakýmsi "hybridním" řešením - v každé sestavě, do které byl připojený, předvedl EVO3 Syncro zřetelný posun, zřetelné zaostření, usazení a zkonkrétnění a jakýsi těžko konkrétně popsatelný klid. Z reprodukce rázem zmizel i poslední případný náznak nervozity a nucenosti a vše se pospojovalo do citelně přirozenějšího výsledku - IsoTek EVO3 Syncro i přes cenu vysokou zdaleka není nejdražším napájecím kabelem na světě a můžete si u něj být minimálně jistí, že libovolnou sestavu dokáže příjemně rozsvítit...

Kč 40 990,-

FOTOGALERIE

--- --- --- --- ---

KLADY

+ pomáhá utišit brumící toroidy

+ citelně klidnější přednes

+ na rozdíl od filtrů menší pocit utažení

ZÁPORY

- cena za jediný kabel je dost vysoká

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: Perfect Sound Group | www.perfectsoundgroup.cz 

200 300 mcintosh

200 200 xavian 20let

200 200 studiospalicek

200 200 rpaudio

200 100 wdq

200 100 optoma

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio
Fischer&Fischer SN-70

ANALOG:

VPI Scout
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline (MC)
Pro-Ject Phono Box

KABELY:

ZenSati Authentica
Chord Signature XLR-DIN
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Initium
Nordost Red Dawn
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Kolik peněz musím doopravdy utratit?

Je to časté téma vašich dotazů směrem na redakci Hi-Fi Voice. "Kolik musím utratit, abych dostal zvuk co chci?", "Vyplatí se připlatit za X nebo za Y?" nebo třeba "Má vůbec cenu kupovat to, když to stojí jen ZZZ?". Neméně časté je pak nadšení nad tím, že to produkt za pár tisíc "natře" produktu za desítky a stovky tisíc (ovšem mám podezření, že pisatel nevěnoval poslechu a vzájemnému srovnání zase až tak moc času...). Takže kolik peněz vlastně je třeba DOOPRAVDY utratit?

Číst dál...

200 200 xavian 200 200 soundstyle 200 200 ketos 200 200 tykon 200 200 psg

200 200 hifiguide 200 200 cptpraha 200 200 elac 200 200 naimstudio 200 200 horn

200 200 aq 200 20 voice 200 200 elfton 200 200 horizontrading 200 200 kasaudio

200 200 pmc 200 200 mareka audio 200 200 ibdczech 200 200 altei 200 200 4ce distribution