Jestliže jsem v minulém týdnu napsal, že CD6003 je novým leadrem v kategorii velmi levných cd přehrávačů, jeho adekvátní partner v podobě zesilovacího prvku PM6003 ve mně vzbudil naděje pro totéž umístění ve své kategorii, tedy mezi integrovanými zesilovači stupně „entry-level“. Už jen kvůli tomu, že se svým kolegou sdílí stejně pěkný zevnějšek, inspirovaný vyššími modely, kvalitní výrobní provedení i nadšení pro hudbu.

Tak jako u cd přehrávače řady 6003 jsem si dovolil srovnání s do té doby u mne vedoucími produkty NAD, i PM6003 srovnám s nejnápadnějším konkurentem a sice NAD C353BEE, který byl korunován tím nejlepším ve své třídě a jehož logicky dnes testovaný produkt musí vyzvat na souboj. PM6003 je integrovaný tranzistorový zesilovač s výkonem 45W do 8 ohm a 60 W do poloviční zátěže, vcelku pěkným a pohodlným dálkovým ovladačem, skvělým dílenským zpracováním, mnoha možnostmi korekce zvuku, jež je nejlépe okamžitě a navždy vypnout a vestavěným (pouze) MM phono předzesilovačem, to vše pak napájí toroidní transformátor, který lze v této kategorii hodnotit jen kladně.

Budu se velkou měrou asi opakovat, nelze však nenapsat totéž co jsem zmínil u CD6003. V zásadě jsem přes četné zkoušky nenalezl vhodnějšího kandidáte, s nímž by se PM6003 dal používat, než cd přehrávač stejného výrobce a stejné řady. Zkoušel jsem jej v kombinaci s high-endovým Denon DCD2010AE, zkoušel jsem s Yamahou se série 700, zkoušel jsem ale i s Pioneer G-Clef SACD nebo s Naim CD5 XS. Pouze Denon a Naim byli (dle očekávání) zcela adekvátními partnery na snad až příliš vysoké úrovni, ale po pravdě ani jeden z nich neprojevil tolik zábavnosti v kombinaci s PM6003 jako jeho firemní sourozenec s podstatně nižší cenovkou. U Yamahy i Pioneeru byl znát přílišný rozdíl charakterů přístrojů, který vedl k nepříjemnosti poslechu. Na tom je nejlépe vidět, kolik práce si výrobce dal se sladěním obou komponentů.

Celkově jsem dojmy získával ve třech různých poslechových prostorách a na čtyřech různých systémech, z nichž signifikantní výsledky poskytly dva. První byla kombinace s již tolikrát zmíněným CD6003 a Canton Vento 880 DC, druhou pak Naim CD5 XS a Harbeth Monitor 30. Sestavu číslo jedna spojovaly interconnecty Monster Cable M1000i, k reprosoustavám vedly Eagle Cable Condor Blue LS 5.1, v druhé sestavě hrál KrautWire Guru S mezi komponenty a signál k reproduktorům vedl KrautWire Ultima II.

Protože každý komponent necháváme před testem řádně rozehrát, nové kusy poprvé vybalené z krabice pak dvojnásob, i PM6003 prvních deset dní zesiloval hudbu v mé kanceláři takříkajíc na kulisu. Vypnul jsem ho pouze na víkend, jinak i v noci přehrával na smyčku spuštěný disk s mnoha a mnoha hodinami hudby v mp3. Rozdíl v kvalitě reprodukce mezi rozhraným a nerozehraným kusem je natolik značný, že je třeba při poslechu u prodejce dbát na to, aby předváděný kus měl za sebou alespoň 100 hodin provozu, což u těchto levných strojů nebývá v Čechách pravidlem.

Prvním čeho si všimnete je příjemná „vlezlost“ zvukového projevu, který dokáže zaujmout již za krátkou chvíli, obzvláště pak v kombinaci Marantz – Marantz. Není to jev neobvyklý u levných přístrojů, u velkého procenta z nich ale začne brzy být příliš prezentní, příliš únavný nebo příliš agresivní. Nikoliv tak u PM6003. Charakter tohoto integrovaného zesilovače by mohl být slovníkovou definicí výrazu „muzikální“. A není problém strávit u poslechu celé víkendové odpoledne, aniž by zvuk otravoval. To může nastat až u vyšší poslechové hlasitosti, kde se hrany přiostří a mohou tak rychleji unavit sluch i mysl.

První nahrávkou, která zarotovala v mechanice přehrávače byl audiofilský výběr Crystal Cable Arabesque, fantasticky nahraná sada klasických kusů, na níž lze dobře prověřit kvality jakéhokoliv systému bez ohledu na cenu. Už proto, že na stoprocentní dojem z reprodukované klasiky je potřeba jak přesného zdroje signálu, dostatečné výkonové rezervy zesilovacího prvku, nízké zkreslení i reprosoustavy nadprůměrné kvality, čím lépe je pak nahraná, tím zřetelnější jsou pak chyby produkované řetězcem. S přihlédnutím k pořizovací ceně zesilovače byl výkon i v extrémně náročné Mussorgskiho „Great Gate at Kiev“ uspokojivý, ačkoliv pár wattů navrch by dojmu prospělo. Při vyšší hlasitosti jsou slyšet nedostatky například v úderech do velkých bubnů, které prostě nejsou dostatečně průrazné. Celková vyrovnanost frekvenčního pásma je ale v této třídě příkladná.

U jiného klasického kusu, tentokrát ovšem klasiky sedmdesátých let od Pink Floyd - „The Wall“ je zřetelně cítit nadhled a kontrola nad zvukem. Jistá komprese v nejkomplexnějších pasážích pak není ničím, co by ubíralo hudbě na drajvu, zesilovač navíc umí přes všechny droboučké neduhy vtáhnout do děje a přiznejme si, že v cenové kategorii do 15 tisíc nemáte šanci dostat lepší výsledek než od PM6003. Zvláště u mnohovrstevných nahrávek jako je právě „The Wall“ nebo třeba sólová alba Petera Gabriela v čele s opusem „Up“ je znát i cit pro detail, kdy sice šest-tisíc-trojka má jistou tendenci přiostřit občas některé hrany, ale dělá tak za účelem jistého zatraktivnění přednesu, za účelem snazší přístupnosti reprodukované hudby pro každodenní poslech, kdy drtivá většina posluchačů nestráví před svým systémem více než hodinu.

Zvláště v kombinaci s CD6003 potěší i velmi přirozená reprodukce frekvenčního pásma kolem úrovně lidského hlasu, aniž by tato část spektra však byla jakkoliv „postrkována“ kupředu. Marantz není tak příkladně neutrální jako NAD C355BEE, ovšem jeho poslech přináší více zábavy. Musíte si prostě vybrat, co je vaše krevní skupina. Zdá se skoro, že NADu musíte cíleně věnovat pozornost, abyste si jeho výkon užili, kdežto Marantz sám motivuje posluchače ke splynutí s hudbou.

Jistěže Marantz PM6003 není dokonalým zesilovačem. Je ale jednoduše řečeno tím nejlepším, co si za 13 000,- můžete pořídit, přestože velmi podobně schopných je v dané cenové kategorii více. Nepochybuji ale o tom, že Marantz je natolik silné jméno, přinášející tolik očekávaných záruk kvality, že většina kupců dá dnes přednost právě jemu. Zvláště proto, že v kombinci CD6003 a PM6003 se jedná o plnohodnotné hi-fi, s nímž průměrný majitel bude spokojeně žít velmi dlouho.

Kč 13 000,-

--- --- --- --- ---

KLADY

+ kvalitní provedení
+ design
+ cena
+ výkon v duchu firemního hesla „because music matters“
+ funguje optimálně s CD6003

ZÁPORY

- v zásadě nic, pokud očekáváte výkony adekvátní ceně
- nevybočuje ničím ze špičky své třídy, kde je dost konkurence

--- --- --- --- ---

VIZITKA PRODEJCE

Media Control CZ

www.mediacontrol.cz  – Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 

+420 272 660 281

200 300 mcintosh

200 200 pmc

200 200 normaaudio

200 200 studiospalicek

200 200 rpaudio

200 100 wdq

200 100 rodel

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio

ANALOG:

VPI Scout
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline
Pro-Ject Phono Box

KABELY:

ZenSati Authentica
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

SÍŤOVÉ FILTRY:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Initium
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube

MĚŘENÍ:

ATB PC Pro pro Windows 7
NAD C370
Pioneer BDP-LX71
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Jak se hodnotí?

Recenze všeobecně (na hudbu, na jídlo, na filmy, na auta, na makeup nebo na hifi...) jsou většinou cílem uštěpačných poznámek ze strany těch, s jejichž názorem se neshodnou, to je ovšem v zásadě asi i v pořádku, jakkoliv snaha ventilovat svůj názor spíše konstruktivním, logicky formulovaným způsobem by zjevně byla ku prospěchu o něco více. Jinými slovy, vyjádřit svůj názor "že je to sračka" mohu i slušně, věcně a bez nutnosti okamžitě napadat.

Číst dál...

200 200 xavian 200 200 soundstyle 200 200 eurostar 200 200 tykon 200 200 psg

200 200 hifiguide 200 200 cptpraha 200 200 basys 200 200 naimstudio 200 200 horn

200 200 aq 200 200 voice 200 200 yamaha 200 200 horizontrading 200 200 kasaudio

200 200 elfton 200 200 mareka audio 200 200 ibdczech 200 200 walter kircher 200 200 4ce distribution

1024 200 audio video show praha