Německý InAkustik je značka nenápadná, situovaná do středních vod high fidelity, byť v jejím portfoliu najdeme jak „výlety" do těch nejdostupnějších i high endových koutů světa komponentů pro věrnou reprodukci zvuku. Extra široký záběr přesahuje dnes od kabelů i k elektronice a reprosoustavám, určeným téměř výhradně pro domácí zástavby a instalace. V katalogu ale najdete třeba i HDMI dongle pro streamování dat (tedy obdobu Google Chromecast), nebo internetový televizní set-top-box (tedy alternativu k Apple TV).

Množství produktů sice ve finále lehce znesnadňuje orientaci, ale v audio kabelech lze v podstatě rozeznat tři základní úrovně produktů – Star (tedy základní), Premium a Referenz (která už pokukuje po high-endových výšinách). K nám se dostal po nejvyšších modelech signálový drát nazvaný jednoduše Premium Audio. Když se podíváte na cenu, kdy půl druhého metru dlouhý kabel s vcelku pěkným zpracováním od renomované značky stojí jen pár korun přes tisícikorunovou hranici, zjistíte, že na světě v této třídě zrovna moc konkurence podobného typu nenajdete.

InAkustik Premium Audio kabel s RCA koncovkami vypadá sice jednoduše, šedomodrý povrch je ale na omak hodnotný a asi by vás neurazil ani na desetkrát dražším produktu, podobně jako zlacené, dostatečně masivní koncovky.

Kabel není nijak obzvláštně tlustý, samotný vodič přitom má průměr slušných 6 mm. Je vyroben dle osvědčené firemní filozofie z čistě měděných vláken s vysokou čistotou. Vodič je obalen dvojitým stíněním, o kterém se toho ale příliš nedozvíte. Jedinou další dostupnou informací je ta o konstrukci – vodiče nejsou kroucené, ale využívají double mono uspořádání. V dané cenové třídě si prostě není mnoho o čem povídat, jde o základní koncept a důležité je u něj pouze použití dostatečně kvalitních materiálů – díky velikosti firmy lze spoléhat na to, že umí udržet velmi rozumnou cenu právě i při použití neošizených materiálů.

InAkustik Premium Audio s RCA konektory jsme poslouchali mezi NAD C370 a Pioneer BDP-LX71, případně mezi Naim Nait XS a CD5si, občas také mezi Pro-Ject Phono Box a jedním ze zesilovačů. Porovnávali jsme s Eagle Cable Condor Blue 3.1, TelluriumQ Black, KrautWire Guru S a Monster Cable M1000i. Hudbu vyzařovaly Harbeth Monitor 30 a Xavian Bonbonus.

Premium Audio od InAkustik si naprosto na nic nehraje. Žádný efekt, žádné pozlátko, nic navíc – a díky tomu skutečně skvělá cena. Levnější už je snad jen zvonkový drát. Stejnou charakteristikou jde počastovat i styl reprodukce – například v komplexní a reprodukčně nelehké „Granada" ze záznamu živého vystoupení legendárních tří tenorů ve složení Carraras, Domingo a Pavarotti (1990 | MFSL | UDCD 587) je dobře znát jednoduché podání, jdoucí po podstatě hudby a nijak zvlášť se netrápící čímkoliv nadstandardním, ale to je jednak vlastní všem drátům této cenové třídy, jednak je zvuk i tak vcelku příjemný a hlavně (opět s ohledem na cenu) cítíte slušnou dynamiku. Je pravda, že měděná konstrukce s sebou nese i lehce sytější, hutnější a možná v basové oblasti lehoučce výraznější podání. Jde ale jen o nepatrně silnější důraz, který je ostatně také vcelku charakteristický pro běžné měděné kabely.

Optimistická countryová „Waiting" od The Paperboys („Closer to the music vol. 3" | 2009 | Stockfish | SFR 357.4009.2) nabízí v podání InAkustik Premium Audio jednoznačně hlavně soustředění na celek, byť jednotlivé nástroje jsou i celkem dobře separované. Dle očekávání nenabízí kabel úplně dokonalý vzhled do mikrodynamických kontrastů instrumentů, zato má ale příjemné, syté a kultivované barvy akustických nástrojů. Je až s podivem, že celek je tak hezky barevný a čistý, že není plochý a jaksi „bez chuti a bez zápachu", jak se to u levných komponentů jakéhokoliv druhu stává.

„Eclipse" z „Dark Side of the Moon" od Pink Floyd (MFSL | UDCD 517) se nese ve znamení pěkně pulzující, měkké a bohaté baskytary, která tvoří hezký základ celkové reprodukci. Ta je lehce pomalejší, klidnější, jsou tu ale dobře čitelné všechny nástroje a žádné pásmo nemá nijak zřetelně navrch. Nemáte ani pocit, že by se zvuk jakkoliv hrnul kupředu, ba naopak. Snad i díky tomu ale působí přehledně a čistě. Kytara nemá takový ten intenzivní kovový témbr, nad strunami je cítit trochu sametové jemnosti, ale není to nepříjemné.

Jemnost a něha vůbec díky lehce sametovému nádechu reprodukce pronikají do reprodukce, ale jak už bylo řečeno, nejde to proti dobrému hudebnímu zážitku jako celku. Saxofon v „Born to love you" od Flim & The BB´s ("Vintage BB´s" | 1991 | dmp | CD-486) má spíše jen naznačený jiskrný kovový charakter, není to takový ten typický jiskřivý zvuk, ačkoliv energii a nekonfliktní pohodu saxofonu upřít nelze. To za tisícovku rozhodně není špatné. Naopak skutečně fajnová je basa – měkká, hravá a jakkoliv cítíte rezervy v její plasticitě a síle impulzů, v kontextu situace je to naprosto v pořádku.

Dylanova krásná „Hurricane" z výběru „DYLAN" (2007 | Columbia | 88697 16131 2) nabízí poměrně vkusnou akustickou kytaru a činely – u obou je znát kultivovaná kovová charakteristika strun (respektive činelu samotného) a i když rezonance nástrojů je vcelku dost potlačená a soustředění jednoznačně směřuje k hlavní lince, je skladba hezká, dobře se poslouchá, i když tempo je velmi uvolněné.

Nabasovaná rocková jízda „City of Angels" od L.A. Guns („Waking the dead" | 2007 | Spitfire | SPT-15192) dostává v podání InAkustik Premium Audio další dávku energie právě v nejnižším pásmu, takže je ho víc než dost, i když zvuk naštěstí nepřepadne do bublavosti a hučivosti. Nevzniká tu pocit akustického tlaku, ale čitelnost a oddělení všech nástrojů jsou tu zase velmi slušné. Všechny nástroje tu mají své jasné místo, nesnaží se dostat jeden přes druhý a vše je příjemně čitelné, byť samozřejmě nikterak hluboké a holografické.

Kabel InAkustik Premium RCA představuje patrně nejlevnější možnou alternativu za no-name tkaničky. Zvláště pokud jej doplníte do sestavy spolu s reproduktorovými kabely ze stejné stáje, výsledek je vyloženě dobrý, za dané peníze dokonce velmi dobrý. V této cenové třídě představuje InAkustik Premium Audio RCA dobře vloženou tisícikorunu, která dobře doplní v podstatě jakýkoliv entry level systém – asi bychom ho úplně nedoporučili k elektronice s hodně výrazným přednesem nejnižších oktáv, které by mohl ještě zdůraznit, jinak je ale jeho přednes čistý, zřetelný a velmi poklidný. Občas by možná mírná porce energie a dramatu zážitku prospěla, od toho jsou nicméně kabely z vyšších řad. Vzato kolem a kolem, je i tenhle InAkustik ve svém kontextu férovou nabídkou.

Kč 1 019,- - 2x 1,5m

Kč 858,- - 2x 0,75m
Kč 1 647,- - 2x 5m

--- --- --- --- ---

KLADY

+ rozhodně vynikající cena

+ slušné zpracování

+ synergický efekt s reprokabely InAkustik

+ čistý, přímý zvuk, který si na nic nehraje

ZÁPORY

- zvuk by snesl trochu jiskry

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: Eurostar Ostrava | www.eurostar-ostrava.cz 

200 300 mcintosh

200 200 pmc

200 200 normaaudio

200 200 studiospalicek

200 200 rpaudio

200 100 wdq

200 100 rodel

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio

ANALOG:

VPI Scout
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline
Pro-Ject Phono Box

KABELY:

ZenSati Authentica
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

SÍŤOVÉ FILTRY:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Initium
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube

MĚŘENÍ:

ATB PC Pro pro Windows 7
NAD C370
Pioneer BDP-LX71
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Jak se hodnotí?

Recenze všeobecně (na hudbu, na jídlo, na filmy, na auta, na makeup nebo na hifi...) jsou většinou cílem uštěpačných poznámek ze strany těch, s jejichž názorem se neshodnou, to je ovšem v zásadě asi i v pořádku, jakkoliv snaha ventilovat svůj názor spíše konstruktivním, logicky formulovaným způsobem by zjevně byla ku prospěchu o něco více. Jinými slovy, vyjádřit svůj názor "že je to sračka" mohu i slušně, věcně a bez nutnosti okamžitě napadat.

Číst dál...

200 200 xavian 200 200 soundstyle 200 200 eurostar 200 200 tykon 200 200 psg

200 200 hifiguide 200 200 cptpraha 200 200 basys 200 200 naimstudio 200 200 horn

200 200 aq 200 200 voice 200 200 yamaha 200 200 horizontrading 200 200 kasaudio

200 200 elfton 200 200 mareka audio 200 200 ibdczech 200 200 walter kircher 200 200 4ce distribution

1024 200 audio video show praha