Německý výrobce InAkustik není v oboru žádný nováček – své kabely do světa chrlí už více než 30 let. Pokud jste si jisti, že InAkustik vídáte v katalozích jen několik málo let, je to proto, že dlouhou dobu nesly jejich produkty logo Monitor Cable. „Akustický" název má vystihovat propojení světa high fidelity výrobků a druhé poloviny firmy, která vydává a distribuuje audiofilské nosiče. Většina produktů je navíc stále vyráběna v Německu, aby byla zachována pověstná národní preciznost a kvalita.

Vrcholem katalogu InAkustik je řada s všeříkajícím názvem Referenz Selection. Králem signálových kabelů z této série je pak model Reference NF-1203, poctivě zkonstruovaný, už od první chvíle rozumně působící kabel, který jsme měli možnost vyzkoušet se zakončením firemními RCA GAP II konektory.

Že si InAkustik ani u svých špičkových kabelů na nic nehraje, to zjistíte už z balení – papírová krabice je poctivě poskládaná, přední odklápěcí stěnu s informacemi o kabelu přidržují chytře magnetky a vůbec už rozbalování kabelu je radost, podobně jako u firemního reproduktorového kabelu LS-1203.

Z balení si vyndáte příjemně pevný, ale přitom stále naprosto ohebný kablík s masivním opletem o celkovém průřezu 8,8 mm. Ten ve svém jádru ukrývá čtveřici symetricky vedených vodičů z bezkyslíkaté mědi, každý z nich nalakovaný a tak elektricky oddělený od všech ostatních, což dle popisu výrobce vede k nejkratší možné cestě elektronů a „rychlému" zvuku. Čtyři vodice doplňují polyethylenové trubice, snižující nežádoucí kapacitu.

Polyetylen jako takový vůbec hraje v konstrukci kabelu dost výraznou roli. Kromě již zmiňované aplikace jej najdeme i v celkovém opláštění v uspořádání DUO-PE II; jde vlastně o dvě verze polyetylenu nad sebou, první kombinovaná se vzduchem, druhá plná. Výrobce též deklaruje, že pevný oplet redukuje mikrovibrace.

InAkustik Reference NF-1203 jsme zkoušeli na redakční sestavě Pioneer BDP-LX71 a NAD C370, přidali jsme k tomu Creek Evolution II (CD přehrávač a integrovaný zesilovač) a také integrovaných zesilovačích Creek Evolution 5350 a Audiomat Opéra Reference 12. Krátce tento kabel také vedle signál z přenoskového předzesilovače Blue Horizon Profono a gramofonu Thorens TD 240-2. Ve zbytku systému byly signálové kabely Monster Cable, Eagle Cable a QUAD, zásadně nejvyšší firemní modely. Kvalitu napájení přístrojům zajišťoval Xindak XF-2000B. Zvuk se linul z Harbeth Monitor 30, Epos Elan 15 a Xavian Bonbonus, signál k nim dopravovaly kabely ProAc a InAkustik.

Systém, propojený poctivým, měděným InAkustik signálovým kabelem jako kdyby dostal v mžiku podporu ve spodní části frekvenčního spektra, basy rozkvetou a celkově zvuk třeba oproti obdobným QUAD QA-900 najednou působí poklidněji a hutněji. Hluboké tóny v „By the rivers dark" od Leonarda Cohena („Cabasse La Collection" | 2011 | SONY | 88691918262) jsou pěkně nadýchané, plné, NF-1203 reprodukovaný zvuk (opravdu jen maličko) ohřívá a zpříjemňuje. Co do objemu i důrazu snad InAkustik na obojím maličko přidává, chová se tak stejně jako reproduktorový kabel stejné řady, který jsme zkoušeli. Je to ale vždy v příjemné, nepřehnané míře.

Ladění kabelů InAkustik je spíše příjemné, pohodové, byť sebejistota ve vykreslení zvukové scény neschází. Stingova klasika „Englishman in New York" v interpretaci velkého symfonického orchestru („Die perfekte Räumlichkeit" | 2010 | Stereoplay) nabízí dobrý přehled nad rozložením jednotlivých nástrojových sekcí v poměrně slušné hloubce i šířce. NF-1203 se určitě nesnaží o hyperholografické, ultraprecizní podání a zvukovou chirurgii, homogenní, dostatečně prokreslené, ale hlavně až olejovitě plynoucí zvuk vytváří pomalejší, nicméně hodně příjemný, přirozený a přitom barevný zvuk s právě tím správným množstvím informací o hudebním dění.

Ona zmiňovaná pohoda a klid neprochází přes InAkustik na úkor detailů, čistoty a srozumitelnosti, spíše prostě přidává tak trochu na důrazu a váze. „Dies Irae" z druhého Verdiho „Requiem" (Bowers&Wilkins + London Symphonic Orchestra | diriguje Sir Colin Davis | 2012 | Society of Sound) tak plyne s přesným, neuspěchaným tempem a nezadržitelností Niagarských vodopádů. Důraz je cítit na podání hudby jako celku, i když stačí chtít a snadno se zaposloucháme do průběhu jednotlivých tónů, třeba oproti QUAD QA-900 a Eagle Cable Condor Blue LS 5.1 (z, pravda, trochu nižší cenové kategorie) jsou dokonce slyšitelně čistší, volnější a přitom důraznější, nárůstu se dočkala i dynamika, noty jsou zreprodukovány s větší autoritou i přirozeností, než přes zmiňované (a rozhodně nikterak špatné) konkurenty.

Lehce sametovější, měkčí podání, ona nenápadná vrstvička příjemnosti, se projevila i u výborně nahraného „Koncertu pro flétnu, harfu a orchestr v C dur, K.299" („Selections by Accuphase" | 1988 | PHILIPS Japan | ACD-2). Na mnoha systémech až lehce jiskřivé koncertní křídlo prochází přes NF-1203 jako přes jemný filtr, jakákoliv potenciální hrana je vkusně obroušena a zahlazena, aniž by to bylo příliš znát. Decentní vyznění je dost možná příjemnější, než emocí prostá, brutální zvuková analýza, kterou nabízí někteří zvukoví „patologové".

InAkustik NF-1203 se právem řadí do „Referenz Selection", v cenové kategorii 10 – 15 tisíc jde totiž o produkt s více než chvalitebným poměrem ceny a zvukového přínosu. Špičkové zpracování asi není u německého výrobku překvapením, potěšující je komfort praktického soužití (že kabel podobné tloušťky může jít také ohnout, to není úplně zvykem a nebývá to typicky „audiofilský" přístup) a vlastně je velmi příjemní i zvukové podání. Snad celkový projev systému trochu uklidňuje a maličko postrkuje basové spektrum na úkor středů a výšek, stává se tak ale dokonalým partnerem pro přímější, razantnější a hlavně pro ostřejší zdroje signálu, jimž nápadně zabrousí případné nepříjemné třecí plochy. Pokud je vám příjemné spíše poklidné, plynulé a přeci jen sametovější ladění, pak jste na správné cestě – NF-1203 se nesnaží předstírat nic nereálného, nepotřebuje pro báječný hudební zážitek extrahovat nejmikroskopičtější detaily, nebo být teatrální. Zvukové podání zůstává civilní a kontrolované, přitom ale díky doteku sametu a vřelejšímu, objemnějšímu „tělu" přináší prostě a jednoduše fajnové hudební zážitky. Možná není tak neslyšitelný, jako reprokabel stejné série, má ale rozhodně své zajímavé kouzlo...

Kč 13 520,-

--- --- --- --- ---

KLADY

+ pěkné výrobní provedení

+ robustní, ale stále velmi ohebný kabel

+ zvukově příjemný, dobře vybalancovaný charakter

+ cenově ještě v přijatelné hladině

ZÁPORY

- výsledné zvukové podání může ovlivnit až do příliš „poklidného" charakteru

--- --- --- --- ---

VIZITKA PRODEJCE

Eurostar Ostrava

www.eurostar-ostrava.cz  – Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 

+420 323 606 877

200 300 mcintosh

200 200 pmc

200 200 normaaudio

200 200 studiospalicek

200 200 rpaudio

200 100 wdq

200 100 rodel

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio

ANALOG:

VPI Scout
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline
Pro-Ject Phono Box

KABELY:

ZenSati Authentica
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

SÍŤOVÉ FILTRY:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Initium
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube

MĚŘENÍ:

ATB PC Pro pro Windows 7
NAD C370
Pioneer BDP-LX71
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Jak se hodnotí?

Recenze všeobecně (na hudbu, na jídlo, na filmy, na auta, na makeup nebo na hifi...) jsou většinou cílem uštěpačných poznámek ze strany těch, s jejichž názorem se neshodnou, to je ovšem v zásadě asi i v pořádku, jakkoliv snaha ventilovat svůj názor spíše konstruktivním, logicky formulovaným způsobem by zjevně byla ku prospěchu o něco více. Jinými slovy, vyjádřit svůj názor "že je to sračka" mohu i slušně, věcně a bez nutnosti okamžitě napadat.

Číst dál...

200 200 xavian 200 200 soundstyle 200 200 eurostar 200 200 tykon 200 200 psg

200 200 hifiguide 200 200 cptpraha 200 200 basys 200 200 naimstudio 200 200 horn

200 200 aq 200 200 voice 200 200 yamaha 200 200 horizontrading 200 200 kasaudio

200 200 elfton 200 200 mareka audio 200 200 ibdczech 200 200 walter kircher 200 200 4ce distribution

1024 200 audio video show praha