2016 10 11 PRF AQ 1

Firma Acoustic Quality (dnes spíš už jen AQ) vznikla v roce 1995 jako projekt Vladimíra Sapary, který vyráběl reprosoustavy již od konce roku 1992. Společnost sídlí v moravské Července, těsně vedle Litovle (kde se pro změnu v SEV Litovel vyrábí gramofony Pro-Ject). Není tomu tak dlouho, co firma přesídlila do velké výrobní haly s velkými sklady a v současnosti ještě přistavuje další velké skladové prostory.

Všechny modely reprosoustav AQ se vyrábí přímo v Července ve velké truhlárně, která je vybavená jak velkými CNC stroji, tak technologií pro úpravu povrchu vinylem i pravou přírodní dýhou.

V budově probíhá také vývoj a k dispozici je poměrně velká poslechová místnost - už proto, že AQ je nejen výrobcem vlastních reprosoustav, ale také distributorem značek jako Pro-Ject, Arcam, AudioQuest, Canor, Triangle nebo Boston Acoustics.

V rámci pravidelných "Dnů AQ" v říjnu 2016 jsem měli možnost prohlédnout a vyzkoušet si nejen novinky od AQ, ale právě i od značek dalších.

Nejzajímavější byla demonstrace LAN kabelů od AudioQuestu, horkého to tématu, "které prostě nemůže fungovat". Ale funguje - demonstrace spočívající výhradně v pouštění první minuty stejné skladby na všech modelech AudioQuest LAN kabelů a na standardním supermarketovém kablíku přes Apple AirPort byla působivá - rozdíly jednoduše byly slyšet, ať už je způsobovalo cokoliv.

Celkem zajímavá pak byla i demonstrace zesilovačů, pracujících ve třídě G (které ve zkratce kombinují při malém výkonu třídu A a při větším A/B), kdy bylo jasně slyšet, že potichu hrají jemňoučce a příjemně (prostě "áčkově") a při otočení hlasitosti doprava zvuk výrazně ztvrdne, ale získá také razanci a důraz.

Ale dost povídání, více už v komentované fotogalerii níže...

FOTOGALERIE

200 300 xavian

200 200 mcintosh

200 200 tykon

200 200 soundstyle

200 200 longplay

200 200 wdq

200 100 optoma

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Kolik peněz musím doopravdy utratit?

Je to časté téma vašich dotazů směrem na redakci Hi-Fi Voice. "Kolik musím utratit, abych dostal zvuk co chci?", "Vyplatí se připlatit za X nebo za Y?" nebo třeba "Má vůbec cenu kupovat to, když to stojí jen ZZZ?". Neméně časté je pak nadšení nad tím, že to produkt za pár tisíc "natře" produktu za desítky a stovky tisíc (ovšem mám podezření, že pisatel nevěnoval poslechu a vzájemnému srovnání zase až tak moc času...). Takže kolik peněz vlastně je třeba DOOPRAVDY utratit?

Číst dál...

200 200 basys 200 200 horn 200 200 hifiguide 200 200 rpaudio 200 200 studiospalicek 

200 200 riha 200 200 voice 200 200 psg 200 200 ketos 200 200 kasaudio 

200 200 pmc 200 200 cptpraha 200 200 naimstudio 200 200 aq 200 200 mareka audio 

200 200 4ce distribution 200 200 altei 200 200 ibdczech 200 200 elfton 200 200 eurostar