Supersymetrické zapojení je výsledkem devatenáctiletého úsilí Nelsona Passe,v roce 1994 by ve Spojených státech udělen tomu zapojení patent.V zesilovačích jsou použity velmi pečlivě vybírané součástky v klasickém zapojení v čisté,symetrické třídě A.Je tvořeno pouhými dvěma jednoduchými stupni:prvním je symetrický jednočinný stupeň zesilovače napětí ve třídě A,ze kterého jsou buzeny výkonové Mosfety(druhý stupeň)pracující jako napětové sledovače.Jsou to přirozené obvody s velmi nízkým zkreslením,ale jejich výkon se ještě zlepší,pokud pracují v tzv.nulovacím symetrickém režimu.O co jde?

Jsou-li totiž zkreslení a šum totožné pro obě poloviny symetrického zapojení,a u symetrických obvodů sestavených ze součástek s minimálními odchylkami většina zkreslení i šumu je totožná,pak se na výstupu vynulují.Supersymetrické zapojení tento jev ještě prohlubuje tím,že spojuje obě poloviny symetrického zapojení,čímž je dále posílena jejich shoda.Jakékoli zkreslení či šum,který v tomto stupni ještě není shodný v obou polovinách se nivelizuje,což se na výstupu projeví ještě přesnějším vynulováním.Na rozdíl od zapojení se zpětnou vazbou,kde je cílem korigovat zkreslení tím,že se na vstup ziskového stupně přivádí signál s opačným zkreslením,Supersymetrické zapojení usiluje výhradně o vytvoření dokonalého sladění.Shodně symetrické zapojení výkonových obvodů běžně snižuje zkreslení a šum o 90%(20db) bez jakýchkoli dalších úprav.Supersymetrické zapojení ze zbylých 10% ukrojí dalších 90%,díky čemuž mají modely série X a XA pouhé 1% zkreslení oproti běžným jednoduchým zesilovačům.I tento nepatrný zbytek je však zjistitelný na výstupu jedné poloviny zapojení.Jelikož je však toto zkreslení prakticky shodné s druhou polovinou,je poltačeno na výstupních terminálech pro reprosoustavy.Výsledkem jsou nejenom příznivé naměřené hodnoty,ale,protože jde o jednoduché obvody,i vynikající zvuk.Pro zesilovače X a XA série je typická zcela mimořádná dynamika(150db),a proto jsou připraveny plně využít i 24 bitové záznamy 21.století.Jejich jednoduché,ale výkoné zapojení,snadno přechází z naprostého ticha do výbušných transientů a hned zpět do ticha s naprostou lehkostí.

200 300 mcintosh

200 200 pmc

200 200 normaaudio

200 200 studiospalicek

200 200 rpaudio

200 100 wdq

200 100 rodel

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Jak se hodnotí?

Recenze všeobecně (na hudbu, na jídlo, na filmy, na auta, na makeup nebo na hifi...) jsou většinou cílem uštěpačných poznámek ze strany těch, s jejichž názorem se neshodnou, to je ovšem v zásadě asi i v pořádku, jakkoliv snaha ventilovat svůj názor spíše konstruktivním, logicky formulovaným způsobem by zjevně byla ku prospěchu o něco více. Jinými slovy, vyjádřit svůj názor "že je to sračka" mohu i slušně, věcně a bez nutnosti okamžitě napadat.

Číst dál...

200 200 xavian 200 200 soundstyle 200 200 eurostar 200 200 tykon 200 200 psg

200 200 hifiguide 200 200 cptpraha 200 200 basys 200 200 naimstudio 200 200 horn

200 200 aq 200 200 voice 200 200 yamaha 200 200 horizontrading 200 200 kasaudio

200 200 elfton 200 200 mareka audio 200 200 ibdczech 200 200 walter kircher 200 200 4ce distribution

1024 200 audio video show praha