2015 12 30 TST Block V250 1

Německý Block je typickým příkladem značky, jejíž produkty jsou orientované hlavně na atraktivní cenu, byť se i v těchto nejzákladnějších kategoriích snaží udržet hi-fi hodnot. Model V-250 je kompaktní, základní integrovaný zesilovač, který, aby se vešel do velmi atraktivních hodnot, zdá se, nešetří na nevhodných místech.

V-250 je v podstatě ordinérní, ničím nepřekvapující zesilovač. Čelní panel je z hliníku, centrálně je tu umístěn modrý, poměrně malý displej, který se však dobře čte. Vlevo od něj je ovladač hlasitosti (respektive multifunkční ovladač pro pohyb v nabídkách), velký 6,3 mm sluchátkový jack a velké spínací tlačítko. Vpravo od displeje se nachází řádka sedmi maličkých tlačítek (upřímně až příliš maličkých) pro přímý přístup ke vstupům, jedno tlačítko patří přístupu k funkcím typu vyvážení kanálů apod.

2015 12 30 TST Block V250 2

Zadní strana je stejně jednoduchá, ale v žádném případě nepůsobí špatně - reproterminály v single wiringovém provedení jsou sice obyčejné, ale holý vodič do nich bez problémů zapadne, sada vstupů je vyvedena v podobě slušných cinchů a jednoho 3,5 mm stereo vstupu (zejména pro mobilní zdroje či televizi, patrně). Jeden pár cinchů patří i vstupu do přenoskového předzesilovače (pouze pro MM přenosky), je tu i jeden pár RCA konektorů, vypouštějící linkový signál. Napájecí kabel je neoddělitelný, ale to je v dané třídě naprostý standard.

Upřímně řečeno, na to jak je V-250 levný, působí zpracováním vlastně báječně. Jednoduše, ale báječně. Ostatně zesilovač má i při nevelkých rozměrech 43 x 28,9 x 7,5 cm (š x h x v) váží téměř pět a půl kilogramu.

Uvnitř se jedná o klasicky řešený tranzistorový zesilovač, postavený kolem relativně velkého toroidního transformátoru.

2015 12 30 TST Block V250 3

Obvody umí dodat až 40 Wattů na kanál do 4 Ohmů, respektive 30 Wattů do 8 Ohmů. Pokud nemáte příliš složité reprosoustavy nebo nehráváte nahlas orchestrální skladby, mělo by to stačit. Zesilovač pracuje ve frekvenčním rozsahu 20 - 50 000 Hz. Odstup signálu a šumu na hranici 80 dB není úplně oslnivý, separace kanálů 59 dB tak nějak odpovídá kategorii. Celkové harmonické zkreslení nepřekračuje hodnotu 0,1%. Hodnoty to jsou z vod průměru i pro danou cenovou třídu.

Block V-250 jsme poslouchali v kombinaci s reprosoustavami Harbeth Monitor 30, Xavian Perla, Audiovector SR-3 Avantgarde Arreté nebo AQ Tango 85, zdrojem signálu byl ASUS Xonar Essence One MUSES MKII, přes něj ještě Cambridge CXC, ale též Naim CD5si nebo Denon DNP-730AE. Srovnávali jsme s Naim Nait XS, Cambridge CXA80, Advance Acoustic Xi-120 či Norma Revo IPA-70B. Analogově nám hrál Pro-Ject RPM 1 Carbon nebo VPI Scout Jr. Propojeno bylo kabely ZenSati Authentica a TelluriumQ Silver / Black.

2015 12 30 TST Block V250 4

Vezmeme-li v potaz cenovou relaci tohoto zesilovače, bylo až s překvapením, že udržel nad mohutnou kontrabasovou linkou v "The Beat Goes On" Pat Barber rozumnou kontrolu. Pravda, tóny jsou docela měkké a určitě vám díky jejich důrazu nezačnou drnčet okna, na druhou stranu to není hučivý stejnobas, dokonce má i rozumný objem a ač stojí trochu více v pozadí, dají se už rozeznat různé polohy. Je to bas jednoduchý, ale jako vstupní krok k čistému zvuku dobrý, už ne prázdný a dutý a definovaný dostatečně dobře, aby se jednotlivé tóny úplně neslévaly.

Ona celková relativní jednoduchost zvuku je v této ceně spíše méně typickou vlastností, ale díky ní máte pocit, že zesilovač hraje vlastně čistě a přehledně. Vokál Cary Dillon v "The Parting Glass" byl vlastně docela příjemný, byť ne plastický a hluboký, zněl nicméně s dobrou srozumitelností a čistě, neagresivně. Byl už vydělený z hudebního pozadí, trochu věcný a přímý, ale neútočný, stejně jako nijak "hezky" zabarvený či příliš ohlazený.

2015 12 30 TST Block V250 5

Na první poslech je jasné, že zvuk jako celek se drží spíše trochu při zemi, že by mu pomohla k rozkvětu určitě trocha znělosti, což je zřejmé zejména na činelech a vibrafonu v "Misery" od Dave´s True Story, kde kovové nástroje zní opět čistě a kupodivu i neagresivně, jsou ale tenké a lehce měkčí. Ovšem nemáte pocit, že by se jejich zvuk ztrácel či rozplýval pod zbytkem bicích nebo za vokálem, své místo si pohlídají. Kratší dozvuk není s ohledem na cenovou třídu žádným překvapením, to, že je jeho linka ale dobře čitelná a lze už rozlišit i různé činely od sebe je rozhodně překvapením pozitivním.

Block V-250 není žádný dynamický "trhač reproduktorů", smyčce v Haydnově "Kvartetu v D, op. 76, č. 5" v podání Engegardkvartetten byly sice slušně kontrolované, ale scházel jim (celkem pochopitelně) takový ten vzdušný projev, pocit nadhledu a dynamické rezervy, trochu uvolněnosti. Zvuk jde spíše po povrchu, nicméně ani při vyšší hlasitosti neztvrdne a nevloudí se do něj vysloveně agresivní hrubost. V nejnižších polohách má V-250 energie "tak tak", ale po většinu času a ve většině frekvenčního rozsahu se snaží v hudbě probudit i nějaký ten život - důraz je sice odpovídající kategorii, ale pokud se pohybujeme v těchto vstupních úrovních, je to slušný výkon.

2015 12 30 TST Block V250 6

Díky čistému a poměrně rychlému zvuku Block V-250 dokázal udržet kontrolu nad linkami všech pěti nástrojů v titulní skladbě alba "Like Minds" Gary Burtona, byť stále cítíte rezervy v suverenitě a samozřejmosti přednesu. Zvuk je stále jeden velký a nedělitelný, byť přehledný celek, necítíte vzduch a prostor scény. Každá linka je ale zřetelná a informací je tak akorát a ve třídě do 10 000,- si o moc hlubší vhled k detailům asi nepořídíte. Zajímavé je, že svým charakterem umí Block vzbudit dojem, že ač je detailů spíše průměrně a zvuk je celkem věcný a jednoduchý, nezdá se být chudý, chladný či prázdný - naopak, poslouchá se nekomplikovaně a lehce.

Zmínka o vnímání prostoru scény už padla a je třeba ji zopakovat - rozložení nástrojů v "Too Darn Hot" Elly Fitzgerald bylo v pravolevém směru dobré, byť ne dokonale pevné a konkrétní, zesilovač ale naznačil i to, že nástroje nestojí úplně v řadě vedle sebe, ale scéna má i trochu hloubky. Vše působilo trochu zmenšené, lehce stažené do prostoru mezi reprosoustavami, ale opět čisté a slušně přehledné, byť opět působící trochu jako jeden velký celek, ne součet jednotlivých detailů a nástrojů.

2015 12 30 TST Block V250 7

Vezmeme-li v potaz papírový výkon přístroje a jeho cenovou třídu, bylo obdivuhodné, že do "Los" od Rammstein dokázal vložit i slušnou porci údernosti a energie a to i při vyšších hlasitostech, takže rockový zážitek si docela užijete. Neuzemní vás, ale ani nebudete cítit nedostatek drajvu, byť rytmus není úplně dokonalý, zejména kvůli uvolněnějšímu a měkčímu basu. Celkově ale rozhodně dobré.

Malý, velmi dostupný Block V-250 je takovým slušným základním stavebním kamenem malé hi-fi sestavy. S lehce rozehratelnými regálovkami poskytne slušnou reprodukci, překvapivě čistou, byť jednoduchou a neaspirující na dokonalou hloubku vhledu do nahrávek. O to tu však určitě nejde, s přihlédnutím k ceně vlastně nemá žádnou vyslovenou slabinu, zní kultivovaně a limity cítíte zejména u klasické hudby - tak jako u v podstatě jakéhokoliv stroje za podobné peníze. Nesnaží se maskovat své limity "hezkým" zvukem, hraje přímo a "k věci", což je určitě dobře. Block V-250 je férový entry level zesilovač, který si na nic nehraje a tak také za dané peníze v ničem nezklame.

Kč 8 390,-

--- --- --- --- ---

KLADY

+ jednoduchý, ale férový entry level zesilovač

+ pěkné zpracování

+ atraktivní cena

+ slušná konektorová výbava

ZÁPORY

- jsou tu cítit limity zejména v dynamice

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: AQ | www.aq.cz 

XAVIAN Virtuosa Anniversario & Riviera Labs Levante

Perfect Sound Group

Denon PerL Pro - True Wireless sluchátka do uší

AV Center

Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Akustik Design | prostorová akustika pro náročné

Audiofeel | LAB12

 

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio - špičkový zvuk Studio Hifistyl

Monitor Audio Hyphn

  • Robert Mayer Turntables

    Je to takový klasický příběh audiofila – nejprve objevíte kouzlo hudby, pak šarm hi-fi a následně zjišťujete, že právě pro ten váš úplně specifický vkus (protože každý máme maličko jiný)…

    22. duben 2024

    Kategorie: Značky Autor: Daniel Březina
  • Musical Fidelity Nu-Vista Vinyl 2

    Antony Michaelson od prvních krůčků značky Musical Fidelity v roce 1982 chtěl vytvářet přístroje, které kombinují kouzlo elektronek a zvuku čisté třídy A. Po nějakém tom roce (fakticky po 15…

    03. duben 2024

    Kategorie: Phono předzesilovače Autor: Daniel Březina
  • EverSolo AMP-F2

    Komponenty EverSolo jsou krásným příkladem toho, že lze (pravda, za podmínek nastavených ekonomickou realitou Číny) vyrobit audio zařízení dobré, vlastně spolehlivé a komfortní a finančně dostupné zároveň. K portfoliu streamerů…

    03. duben 2024

    Kategorie: Zesilovače výkonové Autor: Daniel Březina
  • Burmester 217

    Dieter Burmester byl rozhodně vizionář, navíc obdařený notným obchodním talentem. Vybudoval tak pod svým jménem skutečně luxusní značku, ač je nutno říci, že zároveň rozhodně neošidil ani technickou stránku věci.…

    01. duben 2024

    Kategorie: Gramofony a analog Autor: Daniel Březina
  • Pro-Ject Tube Box DS3

    Rakouský Pro-Ject se snaží předefinovat sortiment, který pomáhal takzvaně „dostat do světa“ – tedy dostupné vinylové sestavy. K tomu, že firma začíná přesvědčovat širokou audiofilskou veřejnost o důležitosti celkové symetrie…

    01. duben 2024

    Kategorie: Phono předzesilovače Autor: Daniel Březina
  • Synergistic Research HFT 2.0

    Synergistic Research ze slunné Kalifornie patří k průkopníkům řekněme alternativního pohledu na hi-fi – konkrétně na doplňky všeho druhu od v nabídce dominujících kabelů, přes napájecí řešení až po roztodivné…

    01. duben 2024

    Kategorie: Příslušenství a doplňky Autor: Daniel Březina
  • Estelon AURA

    Estonský Estelon nabízí skutečně luxusní reprosoustavy už nějakých 14 let a za tu dobu se ustálil jak na nezaměnitelném tvarovém i materiálovém rukopisu. A pak, relativně nedávno, se Alfred Vassilkov…

    26. březen 2024

    Kategorie: Reprosoustavy podlahové Autor: Daniel Březina
  • HiFi ROSE RS520

    Jižní Korea patří mezi technologické velmoci a proto i počet tamních výrobců audio / video techniky není nijak zanedbatelný – jedním z nich, který je momentálně rozhodně na vzestupu, je…

    21. březen 2024

    Kategorie: All-in-one systémy Autor: Daniel Březina
  • AudioSolutions Figaro L2

    Příběh litevské firmičky AudioSolutions začíná v roce 2011 v litevském Vilniusu neúnavnou chutí Gediminase Gaidelise „něco vyrábět“ – prošel rychle a účinně výrobou reprosoustav, nápadně připomínajících ikonické světové modely různých značek…

    18. březen 2024

    Kategorie: Reprosoustavy podlahové Autor: Daniel Březina
  • Carbide Base Diamond

    Wikipedia říká: „Karbidy jsou sloučeniny uhlíku s elektropozitivnějšími prvky s výjimkou vodíku. Karbidy mají významné použití v průmyslu: karbid vápníku CaC2 je výchozí surovinou pro řadu výrob chemického průmyslu a…

    14. březen 2024

    Kategorie: Příslušenství a doplňky Autor: Daniel Březina

Felix Sit Annus Novus

Posledních 365 dní poněkud uteklo... Jako by to bylo každý rok rychlejší a rychlejší. Možná je to však i tím, kolik věcí se děje a kolik se jich stalo právě i v roce 2023.

Číst dál...

RYCHLÝ DOTAZ

BSS Praha | Cabasse

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Amarock Studio | luxus Kalista a Rockport Technologies