2015 12 30 TST Block V250 1

Německý Block je typickým příkladem značky, jejíž produkty jsou orientované hlavně na atraktivní cenu, byť se i v těchto nejzákladnějších kategoriích snaží udržet hi-fi hodnot. Model V-250 je kompaktní, základní integrovaný zesilovač, který, aby se vešel do velmi atraktivních hodnot, zdá se, nešetří na nevhodných místech.

V-250 je v podstatě ordinérní, ničím nepřekvapující zesilovač. Čelní panel je z hliníku, centrálně je tu umístěn modrý, poměrně malý displej, který se však dobře čte. Vlevo od něj je ovladač hlasitosti (respektive multifunkční ovladač pro pohyb v nabídkách), velký 6,3 mm sluchátkový jack a velké spínací tlačítko. Vpravo od displeje se nachází řádka sedmi maličkých tlačítek (upřímně až příliš maličkých) pro přímý přístup ke vstupům, jedno tlačítko patří přístupu k funkcím typu vyvážení kanálů apod.

2015 12 30 TST Block V250 2

Zadní strana je stejně jednoduchá, ale v žádném případě nepůsobí špatně - reproterminály v single wiringovém provedení jsou sice obyčejné, ale holý vodič do nich bez problémů zapadne, sada vstupů je vyvedena v podobě slušných cinchů a jednoho 3,5 mm stereo vstupu (zejména pro mobilní zdroje či televizi, patrně). Jeden pár cinchů patří i vstupu do přenoskového předzesilovače (pouze pro MM přenosky), je tu i jeden pár RCA konektorů, vypouštějící linkový signál. Napájecí kabel je neoddělitelný, ale to je v dané třídě naprostý standard.

Upřímně řečeno, na to jak je V-250 levný, působí zpracováním vlastně báječně. Jednoduše, ale báječně. Ostatně zesilovač má i při nevelkých rozměrech 43 x 28,9 x 7,5 cm (š x h x v) váží téměř pět a půl kilogramu.

Uvnitř se jedná o klasicky řešený tranzistorový zesilovač, postavený kolem relativně velkého toroidního transformátoru.

2015 12 30 TST Block V250 3

Obvody umí dodat až 40 Wattů na kanál do 4 Ohmů, respektive 30 Wattů do 8 Ohmů. Pokud nemáte příliš složité reprosoustavy nebo nehráváte nahlas orchestrální skladby, mělo by to stačit. Zesilovač pracuje ve frekvenčním rozsahu 20 - 50 000 Hz. Odstup signálu a šumu na hranici 80 dB není úplně oslnivý, separace kanálů 59 dB tak nějak odpovídá kategorii. Celkové harmonické zkreslení nepřekračuje hodnotu 0,1%. Hodnoty to jsou z vod průměru i pro danou cenovou třídu.

Block V-250 jsme poslouchali v kombinaci s reprosoustavami Harbeth Monitor 30, Xavian Perla, Audiovector SR-3 Avantgarde Arreté nebo AQ Tango 85, zdrojem signálu byl ASUS Xonar Essence One MUSES MKII, přes něj ještě Cambridge CXC, ale též Naim CD5si nebo Denon DNP-730AE. Srovnávali jsme s Naim Nait XS, Cambridge CXA80, Advance Acoustic Xi-120 či Norma Revo IPA-70B. Analogově nám hrál Pro-Ject RPM 1 Carbon nebo VPI Scout Jr. Propojeno bylo kabely ZenSati Authentica a TelluriumQ Silver / Black.

2015 12 30 TST Block V250 4

Vezmeme-li v potaz cenovou relaci tohoto zesilovače, bylo až s překvapením, že udržel nad mohutnou kontrabasovou linkou v "The Beat Goes On" Pat Barber rozumnou kontrolu. Pravda, tóny jsou docela měkké a určitě vám díky jejich důrazu nezačnou drnčet okna, na druhou stranu to není hučivý stejnobas, dokonce má i rozumný objem a ač stojí trochu více v pozadí, dají se už rozeznat různé polohy. Je to bas jednoduchý, ale jako vstupní krok k čistému zvuku dobrý, už ne prázdný a dutý a definovaný dostatečně dobře, aby se jednotlivé tóny úplně neslévaly.

Ona celková relativní jednoduchost zvuku je v této ceně spíše méně typickou vlastností, ale díky ní máte pocit, že zesilovač hraje vlastně čistě a přehledně. Vokál Cary Dillon v "The Parting Glass" byl vlastně docela příjemný, byť ne plastický a hluboký, zněl nicméně s dobrou srozumitelností a čistě, neagresivně. Byl už vydělený z hudebního pozadí, trochu věcný a přímý, ale neútočný, stejně jako nijak "hezky" zabarvený či příliš ohlazený.

2015 12 30 TST Block V250 5

Na první poslech je jasné, že zvuk jako celek se drží spíše trochu při zemi, že by mu pomohla k rozkvětu určitě trocha znělosti, což je zřejmé zejména na činelech a vibrafonu v "Misery" od Dave´s True Story, kde kovové nástroje zní opět čistě a kupodivu i neagresivně, jsou ale tenké a lehce měkčí. Ovšem nemáte pocit, že by se jejich zvuk ztrácel či rozplýval pod zbytkem bicích nebo za vokálem, své místo si pohlídají. Kratší dozvuk není s ohledem na cenovou třídu žádným překvapením, to, že je jeho linka ale dobře čitelná a lze už rozlišit i různé činely od sebe je rozhodně překvapením pozitivním.

Block V-250 není žádný dynamický "trhač reproduktorů", smyčce v Haydnově "Kvartetu v D, op. 76, č. 5" v podání Engegardkvartetten byly sice slušně kontrolované, ale scházel jim (celkem pochopitelně) takový ten vzdušný projev, pocit nadhledu a dynamické rezervy, trochu uvolněnosti. Zvuk jde spíše po povrchu, nicméně ani při vyšší hlasitosti neztvrdne a nevloudí se do něj vysloveně agresivní hrubost. V nejnižších polohách má V-250 energie "tak tak", ale po většinu času a ve většině frekvenčního rozsahu se snaží v hudbě probudit i nějaký ten život - důraz je sice odpovídající kategorii, ale pokud se pohybujeme v těchto vstupních úrovních, je to slušný výkon.

2015 12 30 TST Block V250 6

Díky čistému a poměrně rychlému zvuku Block V-250 dokázal udržet kontrolu nad linkami všech pěti nástrojů v titulní skladbě alba "Like Minds" Gary Burtona, byť stále cítíte rezervy v suverenitě a samozřejmosti přednesu. Zvuk je stále jeden velký a nedělitelný, byť přehledný celek, necítíte vzduch a prostor scény. Každá linka je ale zřetelná a informací je tak akorát a ve třídě do 10 000,- si o moc hlubší vhled k detailům asi nepořídíte. Zajímavé je, že svým charakterem umí Block vzbudit dojem, že ač je detailů spíše průměrně a zvuk je celkem věcný a jednoduchý, nezdá se být chudý, chladný či prázdný - naopak, poslouchá se nekomplikovaně a lehce.

Zmínka o vnímání prostoru scény už padla a je třeba ji zopakovat - rozložení nástrojů v "Too Darn Hot" Elly Fitzgerald bylo v pravolevém směru dobré, byť ne dokonale pevné a konkrétní, zesilovač ale naznačil i to, že nástroje nestojí úplně v řadě vedle sebe, ale scéna má i trochu hloubky. Vše působilo trochu zmenšené, lehce stažené do prostoru mezi reprosoustavami, ale opět čisté a slušně přehledné, byť opět působící trochu jako jeden velký celek, ne součet jednotlivých detailů a nástrojů.

2015 12 30 TST Block V250 7

Vezmeme-li v potaz papírový výkon přístroje a jeho cenovou třídu, bylo obdivuhodné, že do "Los" od Rammstein dokázal vložit i slušnou porci údernosti a energie a to i při vyšších hlasitostech, takže rockový zážitek si docela užijete. Neuzemní vás, ale ani nebudete cítit nedostatek drajvu, byť rytmus není úplně dokonalý, zejména kvůli uvolněnějšímu a měkčímu basu. Celkově ale rozhodně dobré.

Malý, velmi dostupný Block V-250 je takovým slušným základním stavebním kamenem malé hi-fi sestavy. S lehce rozehratelnými regálovkami poskytne slušnou reprodukci, překvapivě čistou, byť jednoduchou a neaspirující na dokonalou hloubku vhledu do nahrávek. O to tu však určitě nejde, s přihlédnutím k ceně vlastně nemá žádnou vyslovenou slabinu, zní kultivovaně a limity cítíte zejména u klasické hudby - tak jako u v podstatě jakéhokoliv stroje za podobné peníze. Nesnaží se maskovat své limity "hezkým" zvukem, hraje přímo a "k věci", což je určitě dobře. Block V-250 je férový entry level zesilovač, který si na nic nehraje a tak také za dané peníze v ničem nezklame.

Kč 8 390,-

--- --- --- --- ---

KLADY

+ jednoduchý, ale férový entry level zesilovač

+ pěkné zpracování

+ atraktivní cena

+ slušná konektorová výbava

ZÁPORY

- jsou tu cítit limity zejména v dynamice

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: AQ | www.aq.cz 

200 300 mcintosh

200 200 pmc

200 200 normaaudio

200 200 studio spalicek

200 200 rpaudio

200 100 wdq

200 100 rodel

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio

ANALOG:

VPI Scout
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline
Pro-Ject Phono Box

KABELY:

ZenSati Authentica
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

SÍŤOVÉ FILTRY:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Initium
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube

MĚŘENÍ:

ATB PC Pro pro Windows 7
NAD C370
Pioneer BDP-LX71
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Jak se hodnotí?

Recenze všeobecně (na hudbu, na jídlo, na filmy, na auta, na makeup nebo na hifi...) jsou většinou cílem uštěpačných poznámek ze strany těch, s jejichž názorem se neshodnou, to je ovšem v zásadě asi i v pořádku, jakkoliv snaha ventilovat svůj názor spíše konstruktivním, logicky formulovaným způsobem by zjevně byla ku prospěchu o něco více. Jinými slovy, vyjádřit svůj názor "že je to sračka" mohu i slušně, věcně a bez nutnosti okamžitě napadat.

Číst dál...

200 200 xavian 200 200 soundstyle 200 200 eurostar 200 200 tykon 200 200 psg

200 200 hifiguide 200 200 cptpraha 200 200 basys 200 200 naimstudio 200 200 horn

200 200 aq 200 200 voice 200 200 yamaha 200 200 horizontrading 200 200 kasaudio

200 200 elfton 200 200 mareka audio 200 200 ibdczech 200 200 walter kircher 200 200 4ce distribution

1024 200 audio video show praha