2011 05 xx PRF Jak bylo u Canton

Jméno Canton asi není třeba nijak obsáhleji představovat. Snad jen oprášit jejich firemní heslo – „hudba je erotika uší“. Nebo možná ještě dovětek názvu – „čistá hudba“. Již 39 let, od roku 1972, se podle vlastních slov Canton snaží dělat ty nejlepší reprosoustavy v dané cenové kategorii. Tu se daří více, tu se daří méně, ale celkově si stihla tato značka vybudovat velmi dobrou pověst a zvláště její nejvyšší řada Reference patří k tomu opravdu skvělému a povedenému v kategorii high-endové reprodukce zvuku.

Co může být pro mnohé překvapením, to je skutečnost, že velká část produkce (krom úplně nejlevnějších modelů, které pochází z Číny a Reference, která pochází z Německa) se vytváří v maličkém závodě kousek od Mariánských Lázní, v malebné a tak trošku zastrčené krajině. Malá factory tour, na níž nás pozval český distributor Eurostar Ostrava, pak ukázala, jak lze v relativně malé hale s relativně málo zaměstnanci uživit celosvětovou poptávku jedné z nejpopulárnějších značek hi-fi reprosoustav.

A protože jeden obrázek je za tisíc slov, jak praví stará moudrost, přinášíme podrobnou fotoreportáž z celého výrobního procesu.

Tolik tedy k návštěvě v tachovské továrně Canton – jak vidíte, všechny reprosoustavy dostávají ruční, pečlivou péči, ne zcela obvyklou u reprosoustav této cenové kategorie. A až příště uslyšíte hudbu z Cantonu a bude se vám líbit, svůj podíl na tom má hlavně maličká továrna na západě Čech.

200 300 xavian

200 200 mcintosh

200 200 tykon

200 200 soundstyle

200 200 longplay

200 200 wdq

200 100 optoma

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Kolik peněz musím doopravdy utratit?

Je to časté téma vašich dotazů směrem na redakci Hi-Fi Voice. "Kolik musím utratit, abych dostal zvuk co chci?", "Vyplatí se připlatit za X nebo za Y?" nebo třeba "Má vůbec cenu kupovat to, když to stojí jen ZZZ?". Neméně časté je pak nadšení nad tím, že to produkt za pár tisíc "natře" produktu za desítky a stovky tisíc (ovšem mám podezření, že pisatel nevěnoval poslechu a vzájemnému srovnání zase až tak moc času...). Takže kolik peněz vlastně je třeba DOOPRAVDY utratit?

Číst dál...

200 200 basys 200 200 horn 200 200 hifiguide 200 200 rpaudio 200 200 studiospalicek 

200 200 riha 200 200 voice 200 200 psg 200 200 ketos 200 200 kasaudio 

200 200 pmc 200 200 cptpraha 200 200 naimstudio 200 200 aq 200 200 mareka audio 

200 200 4ce distribution 200 200 altei 200 200 ibdczech 200 200 elfton 200 200 eurostar