2014 04 01 TST apriiiiil 1

Možná je to obecně známé, ale sluší se to na úvod kvalitního textu samozřejmě připomenout. Kvalita poslechového zážitku je věc intimní, plně subjektivní a hlavně nemálo ovlivňovaná vnějšími okolnostmi. Vnější okolnosti zkoumá psychoakustika, která nám říká například to, že pokud nám něco uprostřed klidné pasáže zasněné symfonie vystřelí u ucha z čtyřcoulového děla, patrně se polekáme. A to samozřejmě vede ke snížení kvality hudebního zážitku. Pokud se nepolekáte, navštivte nejbližší ORL, nebo pravděpodobněji rovnou márnici.

Add a comment

2013 12 31 TEO akustika gik 1

Konečne mám dobrý zvuk, mám vyriešenú akustiku miestnosti! (Článek o jedné z cest ke zlepšení akustiky poslechového prostoru vznikl ve spolupráci s firmou Zalan Schuster Acoustics.)
Často sa stáva, že Hifista si nakúpil kvalitné audio zariadenie a už desiaty reproduktor kupuje a stále nie je spokojný so zvukom čo počuje z reproduktorov. Keby Hifisti vedeli, že akustika miestnosti má velmi podstatný vplyv na kvalitu posluchu, tak všetci by chceli riešiť akustiku vo svojej posluchovni.

Add a comment

2013 06 11 TEO Jak nakupovat hifi 1

Různých rádců, průvodců a diskusí o tom, jak si správě vybrat kompletní hi-fi sestavu nebo její jednotlivé součásti je na internetu bezpočet. Bylo by tak příslovečným nošením dříví do lesa, kdybychom se rozhodli věnovat se právě tomu. Navíc jsme přesvědčeni, že co pár uší (nebo spíše co vnímání jejich nositele), to osobitý a neopakovatelný vkus. Radit tedy někomu, co se mu má líbit je poněkud proti našim zásadám. Na druhou stranu, takový malý poučný text o tom, jakých rizik se můžete dočkat obecně při celém procesu nákup, to by se leckomu mohlo hodit. Znáte například všechna rizika koupě „šedého" zboží? Víte, jaká jsou omezení záruk? Pokusíme se vám všechno přehledně shrnout a vysvětlit v krátké sérii článků.

Add a comment

2013 04 02 TEO Pár faktů o zvuku

Protože ne každý se jistě přesně orientuje v tom, jaký nástroj vlastně kde a jak hraje, rozhodli jsme se udělat pro naše čtenáře takový malý přehled. Jedná se o frekvenční rozsah akustických nástrojů, nepřipojených na zesilovače a snímaných v reálném prostoru ze vzdálenosti jednoho metru. Až se s vámi tedy bude příště opět někdo hádat o tom, že piano přeci nemůže hrát hlouběji než kontrabas, nebo že housle neumí vytvořit více „hluku" než vlak metra, pozvěte ho sem...

Add a comment

2011 11 30 TEO AD DA formaty 3 1

Analog a Digital. Můžeme si je představit jako dva břehy, mezi nimiž obstarává spojení most. Tím mostem je digitálně-analogový převodník. Samozřejmě, že je třeba jet přes most také zpátky a proto existují i převodníky analogově-digitální. Výklad o principu fungování těchto přístrojů a srovnání formátů hudebních dat připravil Ing. Pavel Macura z firmy PMA – Pavel Macura Audio. Díl třetí, závěrečný.

Add a comment

200 300 chord

200 300 xavian

200 200 koss

200 200 tykon

200 200 soundstyle

200 200 rpaudio

200 200 wdq

200 200 audiofeel

200 100 optoma

200 300 bose

200 100 emotiva

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Struny podzimu

Začal sychravý podzim, večery začínají brzo a ven se člověku nechce, takže by se dost možná dalo říct, že je nejlepší část roku pro ty, kteří rádi poslouchají hudbu - už si nemusíme vymýšlet důvody, proč nikam nejít a proč zůstat v teple domova s oblíbenou hudbu na oblíbeném médiu.

Číst dál...

200 200 basys 200 200 horn 200 200 hifiguide 200 200 hifihomeart 200 200 spalicek 

200 200 audio visual 200 200 voice 200 200 psg 200 200 ketos 200 200 grandinote 

200 200 yamaha 200 200 cptpraha 200 200 naimstudio 200 200 aq 200 200 mareka audio 

200 200 4ce distribution 200 200 htp 200 200 ibdczech 200 200 elfton 200 200 eurostar 

1024 200 audio video show praha