2017 01 10 TST Arcam CDS27 1

Arcam (Amplification and Recording CAMbridge), firma, která uspěla kompaktním integrovaným zesilovačem A60 už v roce 1976 (prodala více než 30 000 kusů), dodnes úspěšně funguje a mezi jinými patří k průkopníkům méně typických řešení - jako jedna z prvních firma ukázala all-in-one přístroj hi-fi kvalit, stejně jako jedna z mála používá chytré řešení třídy G u svých zesilovačů.

Přestože spousta lidí zná Arcam v posledních letech hlavně jako producenta vynikajících high-end A/V receiverů, firma má dnes i velmi širokou nabídku dvoukanálových produktů. Jako jedna z nemnoha značek pak Arcam zachovává v produkci i CD / SACD přehrávač, v pojetí CDS27 kombinovaný ještě se síťovým modulem.

2017 01 10 TST Arcam CDS27 2

Arcam CDS27 má klasické tvary Arcam, hladké a jednoduché, s čistým čelním panelem. Šestikilový přehrávač je poměrně hluboký, ale zato celkem nízký, s rozměry 43,3 x 27,8 x 8,7 cm (š x h x v) patří určitě k nadprůměru a to nejen rozměry, ale i úrovní zpracování - je to prostě pocitově bytelný kus kovu.

Na čelním panelu tvoří dominantu kompaktní obdélník, tvořený vysokými dvířky mechaniky a navazujícího dvouřádkového displeje se zelenými, výborně čitelnými znaky. Krom maličké stavové diody a typového označení je tu už jen pětice tlačítek - čtyři menší pro ovládání reprodukce a jedno velké spínací.

2017 01 10 TST Arcam CDS27 3

Zadní panel skýtá pohled na klasickou napájecí zásuvku na jedné straně, na druhé pak na baterii konektorů - jednak je tu analogový výstup ve dvojitém provedení (1 pár symetrických XLR a 1 pár nesymetrických RCA analogových konektorů), je tu dvojice 3,5 mm "provozních" jacků (vstup čidla dálkového ovládání a 12V spoušť) a RS232 konektor pro začlenění do systémů chytrého ovládání.

Přímo uprostřed je pak digitální část - jednak v podobě digitálního audio výstupu optického a koaxiálního, jednak a hlavně ale v podobě LAN konektoru a konektoru Wi-Fi antény, které otevírají přehrávači svět streamování (přes dostupnou aplikaci, která umí jak lokální streamování, tak internetová rádia a funguje výborně), stejně jako USB port pro připojení datových pamětí a pevných disků.

2017 01 10 TST Arcam CDS27 4

Uvnitř jsou obvody rozdělené do čtyř sekcí, navzájem propojených datovými kabely. Samostatnou desku má napájení, digitální část i analogový výstup, mechanika pro CD a SACD kotoučky je pak ukryta v plastovém krytu.

Načtená data zpracovává čip Texas Instruments / Burr Brown PCM1794 s rozlišením 24 / 192, aby následně dostala novou časovou informaci v hodinách s velmi nízkým jitterem. Přehrávač má udávanou frekvenční odezvu od 10 do 20 000 Hz (+/- 0,5 dB), celkové harmonické zkreslení nepřekračuje 0,002% a odstup signálu od šumu je lepší než 110 dB, což je slušné. Streamování podporuje jen PCM signály, ale umí DSD soubory zkonvertovat a přehrát alespoň tak.

2017 01 10 TST Arcam CDS27 7

CDS27 jsme poslouchali zejména v roli partnera k Arcam FMJ A29, ale také jako zdroj pro Naim Nait XS + Naim FlatCap XS, pro Norma Revo IPA-70B nebo Cambridge CXA80 - srovnávalo se s OPPO BDP-105D nebo Cambridge CXC a to přes Harbeth Monitor 30, Xavian Premio a Xavian Perla přes kabely ZenSati Authentica nebo TelluriumQ Silver a Black.

Stopě kontrabasu v "So What" Milese Davise ("Kind of Blue" | 2005 | Columbia | CK 64935) dokázal přehrávač načrtnout celkem pěkné, na danou kategorii solidně pevné a čitelné kontury, basové tóny by mohly vycházet o něco lehčeji, jsou zato však hutné a syté, nástroj sám pak je posazený spíše o krok více dozadu. Objemově je spodních oktáv akorát, ani nepřečnívají, ani nepůsobí nedostatečně, přehrávač je pak celkem informativní a už se tu začínají rozdělovat jednotlivé polohy a začíná tu být zřetelná rozmanitost basové linky. Možná by reprodukci trochu rozproudila kapka šťavnatosti navíc,, ale v dané ceně má energie dost, stejně jako důrazu.

2017 01 10 TST Arcam CDS27 8

Právě zejména díky zmíněné rozhodně nadprůměrné informativnosti, respektive velmi dobrému rozlišení, umí CDS27 pěkně a srozumitelně vykreslit lidské hlasy - vokál Katie Melua v "God on the drum, devil on the bass" ("The House" | 2010 | Dramatico | DRAMCD0061) působil svěže, barevně, byl čistý a celkový přednes na danou třídu rozhodně nadstandardně transparentní. Hlas sice nebyl úplně brilantně soustředěný, přesto měl už punc realističnosti a uvěřitelných proporcí, byla v něm cítit kontrola a stabilita.

Na nejvyšších tónech v "That slavic smile" od The Modern Jazz Quartet ("Echoes" | 1987 | Pablo | 00025218014229) bylo cítit, že přehrávač umí být konkrétní, umí v rámci kategorie rozhodně nadprůměrně načrtnout strukturu kupříkladu u činelu a nepřehání to se znělostí, nesází na efekt, byť trochu objemu navrch a jaksi zřetelnější naléhavost by reprodukci o něco projasnilo. Celkově ale výšky CDS27 zapadají do celkového charakteru dobře a nenásilně bezešvě, pokud jste příznivci věrnosti s trochu analytičtějším, autentickým podáním, charakter Arcamu oceníte.

2017 01 10 TST Arcam CDS27 11

V Musorgského "Velké bráně kyjevské" ("Obrázky z výstavy" | 1995 | Denon | CO-78827) už vám Arcam umožní nakouknout do působivosti dynamiky velkého orchestru, byť proporčně je hudba přeci stále ještě o kousek menší, opět ale v rámci třídy nic, co by mohlo znamenat problém. I tak však CDS27 přináší do prostoru velký klavír s velkou částí jeho rozměrů a působivosti, které drží v rukou se solidní pevností a za každým stiskem klávesy je cítit vyvěrající energie - CDS27 rozhodně nemůžete obviti z upejpavého, dynamicky nedostatečného hraní, naopak v rámci dané třídy funguje v tomto ohledu bravurně a dává jasně najevo perkusivní charakter piana, jeho důraz, jeho výbušnost.

Stejně tak rozlišení funguje více než uspokojivě - ačkoliv CDS27 nezní jako studiová "pila", která rozkryje i to nejposlednější vrznutí v nahrávce, v "Indigo Dreamscapes“ DeJohnetta, Methenyho, Hancocka a Hollanda ("Parallel Realities" | 1993 | Zaiks | JD 1251/52) nahrávka dává smysl, je přehledná a na danou třídu vykazuje velmi solidní míru konkrétnosti, přístup k detailům je jaksi přímý, bez překážek, takže linky jednotlivých nástrojů už přehledně udrží od sebe a i když nevytáhne ty úplně největší jemnůstky, tvořící ten úplně komplexní pocit realističnosti, pevnost a jasnost reprodukce patří k nejvýraznějším talentům přehrávače.

2017 01 10 TST Arcam CDS27 12

Ve "Spirit of the air" z Methenyho desky "Orchestrion" (2010 | Nonesuch | 7559-79847-3) by možná stálo za to trochu zdůraznit celkovou vzdušnost, ale v duchu realistického podání bez přikrašlování podání prostoru nepostrádalo dobrou organizaci a vlastně celkově velmi solidní přehlednost, zejména v pravolevém směru, byť s o něco menším pocitem hloubky a holografičnosti. Lokalizaci nástrojů za dané peníze není co vytknout, je to takový pragmaticky čistý a jistý obraz.

Přehrávač dokázal udržet šlapající tempo i u rockové "Ashes to ashes" od Faith No More ("The Very Best Definitive Ultimate Greatest Hits Collection" | 2009 | Rhino | 5186544012). Od kopáku přes vokál až po činely byla skladba srozumitelná, Arcam celkem dobře zkrotil její nepříliš zdařilou zvukovou kvalitu a učinil z ní jednoduše použitelnou, férově odsýpající skladbu bez zbytečného vytahování ostrosti či plochosti, ač zvukovou (ne)kvalitu ani nijak nemaskoval zkreslením či nerealistickou "hezkostí".

2017 01 10 TST Arcam CDS27 13

Arcam CDS27 patří ještě do rozumné cenové kategorie a i když není perfektní, má rozhodně solidní výbavu a otevře vám spoustu pohodlných cest k poslechu vaší oblíbené hudby. Zvuk je pak hlavně dobře kontrolovaný a nabízí velice solidní rozlišení. Nebýt ne úplně příjemné fyzické pomalosti při načítání či spínání, byl by Arcam vysloveně super. I tak ale v dané třídě patří k těm s výborným rozlišením, zejména ve spojení s pevnou rukou některého vyššího firemní zesilovače funguje takovým tím starým dobrým anglickým způsobem.

Kč 25 190,-

FOTOGALERIE

FOTOGALERIE - VNITŘNOSTI

--- --- --- --- ---

KLADY

+ pocit utaženého a kontrolovaného zvuku

+ na danou cenu velmi dobrá transparentnost

+ slušně detailní a čisté

ZÁPORY

- pomalejší start a načítání

--- --- --- --- ---

DISTRIBUTOR: AQ | www.aq.cz 

PRODÁVÁ:
HIFI STYL | www.hifistyl.cz 
House of Music | www.hi-fisystemy.cz 
Melodie | www.melodiecb.cz 
Audiofriend | www.audiofriend.cz 
Satan | www.satan.cz 
Elektronet | www.elektronet.cz 
AV Center | www.avcenter.cz 
Avemax | www.yamaha-shop.cz 
AB Music | www.abmusic.cz 

XAVIAN Virtuosa Anniversario & Riviera Labs Levante

Perfect Sound Group

Denon PerL Pro - True Wireless sluchátka do uší

AV Center

Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Akustik Design | prostorová akustika pro náročné

Audiofeel | LAB12

 

Amarock Studio | Audio Solutions

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Felix Sit Annus Novus

Posledních 365 dní poněkud uteklo... Jako by to bylo každý rok rychlejší a rychlejší. Možná je to však i tím, kolik věcí se děje a kolik se jich stalo právě i v roce 2023.

Číst dál...

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio - špičkový zvuk Studio Hifistyl

Monitor Audio Hyphn

BSS Praha | Cabasse

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Amarock Studio | luxus Kalista a Rockport Technologies