2015 07 28 DK Samsung UE65JS9502 1

Samsung patří v oboru produkce televizí k nejvýznamnějším hráčům a také k pionýrům nastupujícího trendu 4K, či chcete-li UHD. Právě korejské panely používá i řada high endových firem pro své luxusní televizory, což už něco znamená. Chvíli u nás stál jeden z nejvyšších firemních modelů z nejvyšší řady 9, vybavený ještě rozumně "integrovatelnou" úhlopříčkou 65".

Model UE65JS9502TXXH patří do nejvyšší řady a disponuje tak "trendy" prohnutou obrazovkou, jejíž zakřivení vás má vtáhnout hlouběji do děje. Tento model navíc patří i do nejnovější generace SUHD (ono "S" v názvu může mít spoustu významů, ale samotný výrobce říká, že vlastně nic úplně konkrétního neznamená), kdy se k UHD rozlišení (tedy čtyřnásobku FullHD - 3 840 x 2 160 bodů) přidává ještě několik firemních technologií, posunujících obraz ještě dále.

2015 07 28 DK Samsung UE65JS9502 2

Samotná televize je i na své rozměry krásně štíhlá, zejména vezmeme-li v potaz úhlopříčku 163 cm. Panel Ultra Clear Pro je uzavřen v poměrně tenkém hliníkovém rámečku, na rozdíl od menších úhlopříček už je tu ale přeci jen určitý přesah těla dozadu. Celý přístroj i s podstavcem, evokujícím svou tenkostí trošku pavoučí nožky, váží 35,5 kg - opět v kontextu rozměrů docela málo.

Veškeré konektory jsou - trochu neprakticky musíme říct - vyvedena do externího boxu. To je fajn, protože můžete krabičku s všemi přípojnými místy schovat kam chcete a do televize vede jen napájení a jediný sdružený kabel. Je to ale i trochu problém, protože základna s konektory je horká, že byste na ní usmažili vajíčko a větráček navíc docela hučí, protože kvůli miniaturním rozměrům musí točit opravdu rychle.

2015 07 28 DK Samsung UE65JS9502 3

Televizor je vybaven vším potřebným - čtyřmi HDMI, třemi USB pro externí datové paměti, LAN a Wi-Fi konektory pro připojení do sítě a na internet, ale třeba i optickým audio výstupem či kontrolou RS232 pro integraci do domácího řízení. O další výbavě a konektorech si nejlépe počtete přímo u výrobce: http://www.samsung.com/cz/consumer/tv-av/tv/suhd/UE65JS9502TXXH - seznam je náležitě dlouhý.

2015 07 28 DK Samsung UE65JS9502 4

Zásadnějším prvkem je technologická výbava. Kromě UHD panelu s LED podsvětlením je tu technologie SUHD Remastering Engine, tedy upscaling obrazu do plného 4K. Třeba českému televiznímu vysílání to moc nepomůže, zato třeba starším DVD rozhodně ano. Obraz se ani tak rozhodně nevyrovná Blu-ray či dokonce 4K materiálům, ale krok kupředu to je. Dynamiku obrazu podporují jak vysoká obnovovací frekvence 1 200 Hz, tak místní stmívání.

2015 07 28 DK Samsung UE65JS9502 5

Rychlému zpracování obrazových dat pomáhá i osmijádrový procesor, za který by se nemusel stydět leckterý malý notebook. Zajímavější je ale technologie Wide Colour Enhancer, díky které jsou barvy sytější a přitom ne křiklavé. Inteligentní funkce Auto Depth Enhancer pak pozná, který objekt se v obrazu nachází v jaké hloubce a lokální úpravou kontrastu pomáhá zvýšit pocit hloubky obrazu - i to, k našemu překvapení, docela slušně funguje.

Skvělý lokální kontrast a velké detaily má na svědomí technologie Nano Crystal - díky tomu televizor lépe zvládá barevné přechody a gradienty. Výsledkem je jeden z nejlepší obrazů, které jsme kdy měli možnost vidět.

2015 07 28 DK Samsung UE65JS9502 6

Samsung do těla televizoru dokázal dostat také ozvučení v konfiguraci 4.2 - připomíná svou kvalitou povedené systémy ze starých "velkých" televizorů, na tak mělké ploše je to rozhodně obdivuhodný počin, ale pochopitelně stačí slušný soundbar (a cokoliv lepšího) a zvuk rozkvete.

2015 07 28 DK Samsung UE65JS9502 7

Množství funkcí, které Samsung nabízí, je až příliš komplexní. V podstatě můžete vše od procházení multimédií, po procházení internetu a hraní her. Trochu problém je v tom, že i když menu je relativně přehledné, není úplně intuitivní a pokud nejste mladí, hraví a nadšení, asi stejně zůstanete u režimu "vypnout / zapnout" a z výbavy se stane spíše přitěžující balast, vykukující na vás téměř při každé operaci s televizorem.

2015 07 28 DK Samsung UE65JS9502 9

Co nás nadchlo, to byl reakce televizoru na příkazy - po zapnutí trvalo jen něco přes dvě vteřiny, než se objevil obraz, stejně tak každá změna je rychlá a plynulá; inu, osm jader procesoru.

V prvé řadě jsme na televizoru chtěli vyzkoušet 4K, byť použitelných filmů v tomto standardu je dodnes dvouciferné množství. Nicméně několik filmů "pro efekt" ve formátu MKV jsme shlédli a bylo to fantastické - ostrost a rozlišení v "Timescapes" jsou naprosto uchvacující, vidíte jeden každý detail a i maličké hvězdičky daleko v noční obloze jsou zřetelnými jiskřičkami a oproti "naší" FullHD televizi Philips jich panel Samsungu zvládá rozkrýt tak třikrát tolik.

2015 07 28 DK Samsung UE65JS9502 8

Podobně je to i s dynamikou obrazu, hloubku černé překonal snad jen projektor SIM2 Crystal Cube v plně zatemněné místnosti, gradienty jsou báječně plynulé, jak ukázaly třeba filmy "Constantine" či "Prometheus" na Blu-ray se všemi svými temnými scénami. I v tmavých zákoutích je stále patrná kresba a tvary.

2015 07 28 DK Samsung UE65JS9502 10

Zajímavě funguje prohnutí a technologie pro prohloubení obrazu. "Hugo a jeho velký objev" je nádherně barevný film, scény mají hloubku samy o sobě, ale právě velký Samsung vás jaksi ještě více obemkne a scéna působí plastičtější. Rozdíl není drtivý a patrný je zejména v dobře zatemněném prostoru, ale rozdíl to rozhodně je.

2015 07 28 DK Samsung UE65JS9502 11

Samsung UE65JS9502TXXH je fantastický zobrazovač, právem aspirující na první ligu. Je velký, nenápadný a i přes své rozměry nepůsobí nijak vizuálně dominantně. Je to zjevně přístroj určený pro postavení na komodu či skříňku, protože představa zakřivené obrazovky bez těžiště stojanu zavěšené na stěně je trochu zvláštní. Je to také přístroj výrazně drahý, což vzhledem k velmi omezenému množství dostupného 4K obsahu (a teoretické životnosti přístroje) možná není úplně nejlákavější. Pravdou také je, že za podobné a někdy i nižší peníze si koupíte ještě propracovanější elektroniku třeba od Loewe nebo Bang & Olufsen (ale i ti používají panely Samsung). Nicméně nikdo z nic nemá obrazovku prohnutou a tato koncepce má v určitých chvílích velmi zajímavé výhody. Sečteno a podtrženo je ale tento model přináší jeden z nejlepších obrazových zážitků, který si krom pořízení kompletního kinosálu můžete za peníze koupit.

Kč 179 990,-

--- --- --- --- ---

+ pohlcující, ostrý obraz