2015 10 13 TST BW P5 Wireless 1

Jakkoliv tvoří hlavní devizu katalogu Bowers&Wilkins široké spektrum reprosoustav, v průběhu posledních let udělala tato značka "kariéru" i v oblasti lifestylového audia, zejména se svými bluetooth reproduktory, dokovacími stanicemi a v neposlední řadě i sluchátky. Začal s modelem P5, z nějž časem vykrystalizoval i menší, skoro dívčí model P3 a naopak chlapácky velká sluchátka P7. Ale jsou to právě britsky "optimální" střední sluchátka P5, která dostala novinkově schopnost pracovat bez drátů, což je zejména na cestách rozhodně velmi příjemné řešení.

Sluchátka vychází z dobře známého modelu P5 S2 (tedy z druhé generace) a nebýt elegantně zakomponovaných prvků jako je USB port či tlačítka na stranách jedné z mušlí, jen sotva byste poznali, že přibyla elektronika pro bluetooth spojení (včetně zesilovačů a dvojice mikrofonů) a vestavěný lithiový akumulátor, dostatečný pro celý den aktivního poslechu (při hlasitějším poslechu přes BT řádově 8 - 10 hodin, avizovaných 17 bude platit možná pro tichý poslech). Dokonce ani hmotnost se příliš nezvýšila, vlastně jen o neuvěřitelně zanedbatelných 20 gramů.

2015 10 13 TST BW P5 Wireless 2

Stále tady tak najdete krásně zpracovanou kůži, lesklý kov a luxusní eleganci, stále je tu přítomno až nečekané pohodlí a stále jde o stylová, prvotřídně zpracovaná sluchátka, jejichž tvary a materiály postrádají leckteří dražší konkurenti.

Nezměnily se dokonce ani použité širokopásmové měniče, stále jde o membrány s průměrem 4 cm a tlumením nylonovými vlákny, poháněné CCAW cívkami (tedy cívkami z poměděného hliníkového drátu). Nezměnila se ani možnost využít P5 Wireless v roli pasivních sluchátek se stejně skrytým 3,5 mm signálovým kabelem.

V pasivním režimu nabízí sluchátka velmi vstřícně nízkou impedanci 22 Ohm a citlivost 109 dB / V / 1 kHz, tedy totéž, co jejich pasivní kolegové. V aktivním režimu můžete využít pro připojení bluetooth verze 3.0 s kodeky aptX, AAC nebo SBC (jinými slovy se můžete připojit v podstatě s jakýmkoliv bluetooth zařízením). Ani v aktivním režimu se nemění pracovní frekvenční rozsah 10 - 20 000 Hz při celkovém harmonickém zkreslení pod 0,4%.

2015 10 13 TST BW P5 Wireless 3

Bowers&Wilkins P5 Wireless jsme poslouchali primárně bezdrátově, ale zkusili jsme porovnat i jejich "drátový" výkon. Zřejmě i díky vestavěné elektronice jsou si oba provozní režimy zvukově dost blízké a pokud neposloucháte mizerný soubor z pofiderního bluetooth zdroje, rozdíly jsou malé - to je rozhodně více než dobrá zpráva, i když výhody jemnůstek vysokého rozlišení si stále přes bezdrát tak úplně neužijete. Poslouchali jsme jak z iPhone 6, tak iPhone 5, tak z notebooku a drátem i přes Chord Hugo TT a ASUS Xonar Essence One MUSES MKII.

S výrazným kontrabasem v úvodu "The Beat Goes On" Patricie Barber ("Companion" | FLAC | 16-44,1) se sluchátka poprala vkusně a decentně. Basu je objemově o maličko více, je hutný, plný a trochu měkčí, mírně "valivý", má ale sílu a impuls, základ je bohatý. Definice kontur není studiově vysoustružená, nicméně basy jsou naprosto dostatečně kontrolované a přesné, v rámci cenové relace si nejde přát o moc víc. Vezmeme-li pak v potaz velikost měničů a samotných sluchátek, bohatost a váha basových tónů je super.

Nejlépe umí P5 Wireless střední tóny, hlas Evy Cassidy v "True Colors" ("Audiophile Voices 7" | FLAC | 16-44,1) byl velmi klidný a čistý, velice jemný; ani výraznější sykavky nejsou nepříjemně ostré a otravné. Sluchátka nabízí pěkně prokreslený pohled, hlas je bohatý na detaily a díky tomu působí také plasticky. Akustická kytara má tělo a jeho rezonance spíše naznačené, než brilantně vykreslené, ale struny jsou naopak již krásně rezonující, s věrným kovovým nádechem a vzbuzující pocit blízkosti.

2015 10 13 TST BW P5 Wireless 5

Kovové perkuse v "NuNu" Avishai Cohena ("Continuo" | FLAC | 16-44,1) nebyly ani trochu nacinkané, ale ani uťápnuté a ospalé. U činelu bylo možné vnímat jeho rozměry a bylo cítit jeho rezonující plochu. Výšky obecně byly lehké, klidné a hladké, ostatně jako reprodukce jako celek, zvuk je jaksi samozřejmě čitelný a dobře rozlišený, byť o něco málo hebčí.

Na tak malá sluchátka zvládla P5 Wireless dynamiku orchestru v Mussorgského "Velké bráně kyjevské" ("Crystal Cable Arabesque" | FLAC | 16-44,1) velmi slušně. Jednak dokážou vyprodukovat velké množství zvuku s výrazným objemem, ale dokonce i velký buben v závěru se zdá být energický, plný a nešetřící důrazem. Je fakt, že velká referenční sluchátka (s několikanásobnými cenovkami) v téhle disciplíně prostě už z fyzikálních důvodů zvládnou víc, přesto už s P5 Wireless zvolna proplouváte do vod, v nichž není cítit otravná dynamická komprese a zvuk je naopak živý a bohatý. Právě v dynamice je také znát největší rozdíl mezi spojením s drátem a bez něj - drát u dynamiky zřetelně vyhrává.

2015 10 13 TST BW P5 Wireless 6

Bowers&Wilkins P5 Wireless nabízí nenásilným způsobem již dost hluboký vhled do nahrávky a slyšet jsou i drobné detaily, díky kterým působila "Indian Summer" od Alexis Cole ("A Kiss in the Dark" | FLAC | 16-44,1) skutečně bohatě a autenticky. Všechna pásma byla pěkně svázaná a "rovná", snad až na drobně, skutečně drobně větší objem basů. Jednotlivá pohlazení metličky na činelu mají jasně definovaný průběh, cítíte, že metlička nedopadá na jediný bod a podobně.

Prostorová scéna v "Dancehall" od Jienat ("Mira" | FLAC | 16-44,1) byla v pravolevém směru dobře a přehledně rozložená, dokonce s náznakem pocitu hudby vystupující z mušlí. Pocit hloubky se ale příliš nedostavuje, to ale ve sluchátkovém světě není zase tak výjimečné. Lokalizace je ale solidní, zejména v kombinaci s celkovou čistotou jsou nástroje dobře oddělené.

2015 10 13 TST BW P5 Wireless 7

V čem vynikají B&W P5 Wireless nejvíce, to je celková pohoda a klid, s jakou vám sluchátka hudbu naservírují. Prostě se dobře poslouchají, jak ukázala Bruffordova "Forgiveness" ("If Summer Had Its Ghosts" | FLAC | 16-44,1). Sluchátka vás nechají odpočívat, vnímat hudbu a jen se jí bavit, jsou neúnavná, neuspěchaná a plynoucí. Hudba má rytmus, ale netlačí na pilu.

Bowers&Wilkins P5 Wireless jsou dobrá sluchátka, ostatně jako je jejich základní "Wired" verze. Je fakt, že za odstranění kabelu chce výrobce poměrně velký příplatek, ale pokud hledáte cestovní kompaktní, luxusně provedená a příjemně poslouchatelná sluchátka, jsou P5 Wireless super volbou. Přestože hrají stále lépe připojená kabelem než po bluetooth (což ale není až tak chyba sluchátek, jako transportní metody), už ani přes BT nezní kompromisně. A to je skvělé.

Kč 9 990,-

--- --- --- --- ---

KLADY

+ hrají z 99% stejně jako po drátu

+ velmi elegantní

+ kvalitní provedení

+ příjemně čistý, kultivovaný přednes

+ solidní bas

+ dobré oddělení od okolního ruchu

ZÁPORY

- ne úplně malý příplatek za odstranění drátu

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: Eurostar Ostrava | www.eurostar-ostrava.cz 

200 300 mcintosh

200 200 pmc

200 200 normaaudio

200 200 studiospalicek

200 200 rpaudio

200 100 wdq

200 100 rodel

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio

ANALOG:

VPI Scout
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline
Pro-Ject Phono Box

KABELY:

ZenSati Authentica
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

SÍŤOVÉ FILTRY:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Initium
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube

MĚŘENÍ:

ATB PC Pro pro Windows 7
NAD C370
Pioneer BDP-LX71
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Jak se hodnotí?

Recenze všeobecně (na hudbu, na jídlo, na filmy, na auta, na makeup nebo na hifi...) jsou většinou cílem uštěpačných poznámek ze strany těch, s jejichž názorem se neshodnou, to je ovšem v zásadě asi i v pořádku, jakkoliv snaha ventilovat svůj názor spíše konstruktivním, logicky formulovaným způsobem by zjevně byla ku prospěchu o něco více. Jinými slovy, vyjádřit svůj názor "že je to sračka" mohu i slušně, věcně a bez nutnosti okamžitě napadat.

Číst dál...

200 200 xavian 200 200 soundstyle 200 200 eurostar 200 200 tykon 200 200 psg

200 200 hifiguide 200 200 cptpraha 200 200 basys 200 200 naimstudio 200 200 horn

200 200 aq 200 200 voice 200 200 yamaha 200 200 horizontrading 200 200 kasaudio

200 200 elfton 200 200 mareka audio 200 200 ibdczech 200 200 walter kircher 200 200 4ce distribution

1024 200 audio video show praha