Jméno Goldring se poprvé objevilo v Německu ve spojitosti se zvukem již v roce 1926, kdy jej bratři Scharfovi vtiskli fonografu Juwel Electro, aby tak označili jeho vysokou kvalitu. S výrobou už ale začali o dlouhých 20 let dříve. V roce 1933 se firma přestěhovala do Anglie a od té doby je známa jako výrobce velmi zajímavých gramofonových přenosek. K osmdesátým narozeninám si firma nadělila dárek poměrně nečekaný – sluchátka. Do současnosti stihla představit čtyři modely, všechny spadající do střední cenové kategorie.

Model DR150 byl po dlouhou dobu vlajkovou lodí firmy, dnes je druhým nejvyšším v katalogu. Po vizuální stránce sluchátka ničím v prvním okamžiku nevyniknou, jedná se o masivní nástroj, s až lehce futuristicky laděným, čistým vzhledem. Provedení je sice čistě plastové, ale působí po bližším ohledání bytelně a robustně. Masivní temenní most je bohatě polstrovaný velurem, stejně jako velké náušníky, obé tak zaručuje víc než dobré pohodlí při poslechu. I když mají sluchátka již ne úplně malou hmotnost 320 g, nasazená je téměř necítíte. Shrneme-li to, co se týká pohodlí a výrobní kvality, je v Goldring DR150 víc, než by se na první pohled mohlo zdát.

Signálový kabel je oddělitelný, zakončený na obou stranách 3,5mm jackem. V dané cenové kategorii je také potěšující, že je vyroben z 99,999% bezkyslíkaté mědi s postříbřeným povrchem. Pokud by vám snad nevyhovoval, není nejmenší problém vrhnout se do experimentování.

V masivních mušlích s dostatkem prostoru pro jakkoliv velké uši se ukrývají měniče s tenoučkou vrstvou titanu na membránách. Ty mají solidní průměr 40 mm. Díky lehoučké konstrukci dosáhnou k frekvenční odezvě 18 – 20 000 Hz. Citlivost dosahuje solidních 110dB a impedance je na „mobilní“ úrovni 32 Ohmů, takže je bez problémů můžete připojit k jakémukoliv zařízení.

Goldring DR150 jsme poslouchali téměř výlučně na povedeném sluchátkovém zesilovači Xindak H1, ale hrála též přes NAD C370, Philips Go Gear Vibe a krátce též přes HeadRoom Portable Micro Amp. Zdrojem signálu byl buď notebook s foobar2000 a FLAC ve standardním i vysokém rozlišení, nebo Pioneer BDP-LX71. Pro porovnání jsme měli k dispozici Koss PRO DJ/200, Sennheiser IE8, Koss GT-5, Bowers&Wilkins C5 a několik dalších. Kde to bylo smysluplné, o kvalitu proudu se staral Xindak XF-2000B.

Pokud si projdete internetové diskuse a dojmy, podle uživatelů se zvuk těchto sluchátek „usadí“ až po nějakých 200 hodinách provozu. My jsme je dostali již po řádné porci poslechových hodin a nahrála při testech dalších dobře 100 hodin, změnu charakteru jsme ale nezaznamenali. DR150 jsou též nenáročná na zdroj signálu, respektive nepotřebují nutně dedikovaný sluchátkový zesilovač, i když si ho zaslouží – stojí za to nenechat si ujít nic z jejich potenciálu. Zvláště oblast výšek s povedenou amplifikací rozkvete. Navíc DR150 reagují pružně na jakoukoliv změnu připojených komponent, takže stojí za to experimentovat a vybrat si podle vkusu „ten pravý“ zesilovač.

Goldring DR150 nabízí téměř „zvukařsky“ vyrovnaný přednes frekvenčního pásma, byť když budeme v dané cenové třídě přísní, zní snad trochu světleji. Basové frekvence někde kolem 40 Hz a níže již nemají tolik energie a údernosti jako zbytek pásma. Ukazují to velké kotle v Mussorgského „Velké bráně Kyjevské“ (FLAC rip CD „Crystal Cable Arabesque“), které jsou přítomny jako informace, ovšem maličko jim schází plnost a údernost. Za danou cenovku to ale rozhodně není problém, ani většina ostatních sluchátek v dané třídě nijak na tom nejsou o mnoho jinak. Naopak v plné síle se „vejde“ kontrabas Michaela Arnopola v úvodní skladbě „A Fortnight in France“ od Patricie Barber. Jednotlivé tóny mají dostatečnou a uvěřitelnou razanci.

Velmi pěkně si Goldring DR150 umí poradit s výškami. Jsou prokreslené a čisté, i když poměrně dost agilní. Roztančené činely v „Concorde“ od Modern Jazz Quartet mají energii a tělo, a ačkoliv na světleji laděných sestavách mohou být až trochu příliš prezentní, nicméně neubližují a neřežou v žádné chvíli. Dostává se k nám spousta informací o jednotlivých úderech paliček, zvuk se s lehkostí a radostí nese kupředu. Výšky mají také dobrou kontrolu, spolu s onou lehkostí jde patrně hlavně o benefit lehoučkých membrán a silných magnetů.

Také střední frekvence, „prohnané“ přes Goldring DR150, vycházejí víc než dobře a u třítisícových sluchátek naprosto uspokojivě. Střední část pásma je velmi čistá a přesná, opět (úspěšně) balancuje na hraně útočnosti, aniž by ale byla agresivní. Díky tomu máme vynikající přehled o většině akustických nástrojů i hlasů, včetně jejich tonality. Velmi příjemně se poslouchá Eva Cassidy se svou „True Colors“, její hlas má hloubku a je krásně barevný, plný emocí. Smíšené sbory v Palestrinově „Tu es Petrus“ jsou skvěle rozlišené, i když celá zvuková scéna je hodně kompaktní. To je vlastně dosti charakteristické pro celkový projev – nenabízí pocit širokého, volného prostoru (i když ono je to s prostorem u sluchátek obecně z fyzikální podstaty téměř neřešitelné), ale spíše zhuštěný a menší celek. Poslechově to ale rozhodně nevadí, protože i do tohoto menšího objemu DR150 vnést čistotu a vynikající kontrolu.

Goldring DR150 by sice v několika málo bodech mohly být ještě o kousek lepší, ale zamyslíme-li se nad tím, že stojí tři tisíce Korun českých, pak se všechny výtky vytratí a zbude jen spokojenost. Ačkoliv neoslní na první pohled, po osahání uvěříte jejich fyzickým kvalitám a solidně zpracovanému exteriéru. Bonusem k tomu je jeden fakt, že patří k nejpříjemněji se nosícím sluchátkům a to bez ohledu na cenovou kategorii. Jejich zvuk pak sice nabízí trochu menší objem, ale vyvažuje to transparentností, detaily a energií v téměř celém pásmu. Jejich otevřená koncepce pak přispívá ke kultivovanosti projevu. Navíc jsou absolutně nenáročné na připojený zdroj signálu a sluchátkový zesilovač, ačkoliv ochotně dávají najevo charakter připojených komponentů a vyplatí se tak dát si patřičnou práci s hledáním právě té zvukové charakteristiky, která vás nejvíc potěší. Nám se Goldring DR150 hodně líbila v kombinaci s muzikálním Xindakem H1, tvořícím hodně pohodovou dvojici, ale po připojení třeba na HeadRoom Portable Micro Amp se z nich stala téměř studiově analytická sluchátka. V dané cenové kategorii ale rozhodně patří k tomu nejlepšímu, co si za své peníze můžete pořídit a stávají se tak dostupnou bránou do světa povedených sluchátek.

Kč 2 990,-

--- --- --- --- ---

KLADY

+ vyrovnanost a transparentnost reprodukce

+ při podrobném prozkoumání hodnotné výrobní provedení

+ velmi pohodlné nošení

+ přesnost reprodukce a detaily

ZÁPORY

- na první pohled působí méně kvalitní, než opravdu jsou

- méně objemný zvuk, který vás „nekopne“

--- --- --- --- ---

VIZITKA PRODEJCE

Horizon Trading Prague

www.goldringaudio.cz  – Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 

+420 222 715 959

200 300 mcintosh

200 200 pmc

200 200 normaaudio

200 200 studio spalicek

200 200 rpaudio

200 100 wdq

200 100 rodel

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio

ANALOG:

VPI Scout
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline
Pro-Ject Phono Box

KABELY:

ZenSati Authentica
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

SÍŤOVÉ FILTRY:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Initium
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube

MĚŘENÍ:

ATB PC Pro pro Windows 7
NAD C370
Pioneer BDP-LX71
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Jak se hodnotí?

Recenze všeobecně (na hudbu, na jídlo, na filmy, na auta, na makeup nebo na hifi...) jsou většinou cílem uštěpačných poznámek ze strany těch, s jejichž názorem se neshodnou, to je ovšem v zásadě asi i v pořádku, jakkoliv snaha ventilovat svůj názor spíše konstruktivním, logicky formulovaným způsobem by zjevně byla ku prospěchu o něco více. Jinými slovy, vyjádřit svůj názor "že je to sračka" mohu i slušně, věcně a bez nutnosti okamžitě napadat.

Číst dál...

200 200 xavian 200 200 soundstyle 200 200 eurostar 200 200 tykon 200 200 psg

200 200 hifiguide 200 200 cptpraha 200 200 basys 200 200 naimstudio 200 200 horn

200 200 aq 200 200 voice 200 200 yamaha 200 200 horizontrading 200 200 kasaudio

200 200 elfton 200 200 mareka audio 200 200 ibdczech 200 200 walter kircher 200 200 4ce distribution

1024 200 audio video show praha