Znáte značku AdamVox? Ne? Nebojte se, nejste sami. Nutno podotknout, že je to velká škoda, protože ačkoliv samotná firma vznikla oficiálně na Slovensku až na jaře 2004, v portfoliu má už sedm různých modelů a její kořeny sahají dalších deset let do minulosti. Navíc se její šéfkonstruktér našel ve zvuku měničů Morel, s nimiž se za léta své činnosti naučil - soudě minimálně dle dnes představovaného modelu - náležitě dobře pracovat. O sebevědomí značky hovoří i firemní heslo „Sound as it´s ment to be...".

Model SET / HE-W-ET je nejnovějším přísůstkem do katalogu AdamVox, reprezentuje vyšší střední třídu stojanových reprosoustav ve slovenském podání. Dvoupásmové řešení staví, tak jak už bylo naznačeno, na měničích firmy Morel, konkrétně na výškovém 1,1 palcovém ET 338 - 104 a středobasovém šestipalcovém ECW 683. Spojeny jsou přes výhybku navrženou přímo v AdamVox a využívající buď optimálně komponenty Mundorf třídy High End (tak jako dnes představovaný pár) nebo na přání zákazníka také kombinaci součástek Audyn / Tritec. Vytlumení všech pěti komor ozvučnice s tloušťkou stěn 25mm je realizováno pomocí materiálu s poetickým názvem Twaron Angel Hair.

Vnější stěny poměrně velké, více než dvaceti kilogramové bassreflexové ozvučnice s rozměry 39,5 x 23 x 40 cm jsou vyrobeny z MDF desek, nejzatíženější čelo skříně má minimální šířku 6,5 cm a výrazně prolamovaný tvar. Samotná regálová reprosoustava SET / HE-W-ET může podle rozměrů působit poměrně průměrně, při osobním setkání se jedná ale o pořádný kus bedny. Přední stran vzbuzuje už na pohled dojem dynamiky, zadní strana pak hostí dva páry masivních bi-wiringových / bi-ampingových reproterminálů kvalit hodných WBT. Trochu škoda je, že dozadu „pálící" bassreflex není vyroben z kovu.

Výrobce označuje AdamVox SET / HE-W-ET za osmiohmovou reprosoustavu, v pásmu 170 - 220 Hz klesá impedance pouze k šesti ohmům, takže určení je plně adekvátní. Naměřený kmitočtový rozsah je u tohoto modelu (bez započtení efektu bassreflexu) 50 - 20 000 Hz ve „studiovém" tolerančním pásmu +0 / -3dB. Deklarovaná citlivost monitoru je 87 dB / 1W / 1m, což už je slušná hodnota - výrobce přesto doporučuje výkon zesilovače alespoň 50W, maximálně pak 200 Watt na kanál, ovšem ani zesilovací prvek s dvojnásobným než maximálním doporučeným výkonem na kanál rozhodně nebyl neadekvátním partnerem.

Díky dlouhodobé přítomnosti těchto monitorů v redakčních prostorách Hi-Fi Voice probíhalo testování na mnoha různých kombinacích přístrojů, z těch nejzajímavějších jmenujem zesilovače Lyngdorf TDAI 2200, Vincent SA-T1 / SP331MK2, Myryad MXP2000 / MXA2150, Naim UnitiQute či Arcam Solo Neo. Zdroje signálu byly buď PC a hudební soubory v normálním i vysokém rozlišení ve FLACu, alternovaly Myryad MXC7000, Naim CD5i a Primare CD31. Stejně tak se v okolí vystřídalo množství dalších reprosoustav k porovnání, od KEF xQ20, přes Quadral Rhodium 90 až například po Aurum Cantus V2M nebo Tannoy Revolution DC6. Propojovací, reproduktorová i napájecí kabeláž nesla značky KrautWire, Neyton, Proson, Vincent a Monster Cable.

Poslechový test začal s „Funk Joint" z alba „Free" Marcuse Millera. Jeho baskytara měla vzhledem ke koncepci reprososutav neuvěřitelný objem, navíc i pevné tělo a sytý, přesný zvuk. SET/HE-W-ET mají také velmi dobrou schopnost přenést do místnosti rytmus a timing skladby. AdamVox hrají celkově dost „studiovým" způsobem, dávají náhled do skladby, soustředí se na drobné detaily a preciznost podání na hutném základu.

Basový fundament zvládají AdamVox SET/HE-W-ET kontrolovat perfektně - ukázala to i reprodukce německých Yello a jejich skladby „The Expert". Pulsující basa je čistě ohraničená, jednotlivé tóny jsou jasně oddělené a celý bas je velmi rychlý.

Ani v oblasti středních kmitočtů netrpí monitory AdamVox nedostatkem, přestože toto pásmo působí umírněněji než až nečekaně výborné basy. Studiový zvuk jasně upřednostňuje preciznost a analytičnost, takže může působit snad až suše, což jen podtrhuje mírně (opravdu mírně) temnější vyvážení. Znát je to třeba u „Pie Jesu" z Rutterova „Requiem" - kdykoliv se k velmi dobře vykreslenému smíšenému sboru s množstvím detailů ve vokálech připojí decentní chrámový pedál, získává pocitově okamžitě navrch. Neznamená to ovšem, že bas přehluší zbytek frekvenčního spektra. Pouze svou autoritou přitahuje hlavní pozornost.

SET/HE-W-ET dokáží hrát velmi nenásilným způsobem, jejich lehká a transparentní reprodukce se dá bez únavy poslouchat mnoho hodin v kuse. Dokonce i na poměrně vysoké poslechové hlasitosti není zvuk otravný a vyposlechnout takto celé album není problém, příkladem budiž ne zrovna křehký disk maskovaných metalistů Slipknost „Iowa".

Podání houslí v allegru z Vivaldiho „La Stavaganza op. 4 no. 3." je lehoučké, přesné a detailní, přestože schopnosti výškového reproduktoru jsou snad v absolutním měřítku o trochu menší než u středobasu. Není to ale míněno jako výtka, v dané cenové kategorii jde spíše o velmi, velmi nadprůměrné podání středů a nejnižších frekvencí, než o problém na výškách.

Skvělým způsobem umí AdamVox prodat také klavír - konkrétně třeba Mozartovy sonáty v podání Glenna Goulda. Jednotlivé tóny jsou jasně definované a ohraničené, barva je velmi uvěřitelná a stejně tak dynamika je nekomprimovaná. Velikost nástroje je pocitově menší, tento dojem souvisí s menším litrovým objemem ozvučnice.

AdamVox SET/HE-W-ET je překvapující reprosoustava. Míněno v tom nejlepším smyslu. Kdo by si pomyslel, že u našich východních sousedů se vyrábí tak pohodově, neúnavně a přitom studiově analyticky hrající bedna. Kdo by řekl, že jméno ne zrovna známé, jako AdamVox bezpochyby je, dokáže vyrobit tak řemeslně dotaženou a už od pohledu důvěryhodnou. V dané cenové kategorii nabízí SET/HE-W-ET velmi zajímavý poměr ceny a hodnoty - pokud vás osloví výrazná vizuální stránka a studiově přesný zvuk je tím, co těší vaše uši, AdamVox by rozhodně neměl uniknout vaší pozornosti. V poslechové místnosti milovníků věrné reprodukce hudby totiž SET/HE-W-ET ostudu rozhodně neudělají.

od EUR 2200 (dle provedení, cena testované verze)

--- --- --- --- ---

KLADY

+ výrobní provedení

+ přesný, studiově analytický, dynamický a vyrovnaný zvuk

+ individuální přístup ke konečné podobě každého páru

+ analytičnost, které ani při dlouhodobém poslechu neunavuje

ZÁPORY

- design patrně nenechá nikoho chladným v kladném ani záporném smyslu

- reprosoustavy vyžadují napoprvé poměrně dost manipulace a nastavování pro zajištění ideálního poslechového bodu

--- --- --- --- ---

VIZITKA PRODEJCE

AdamVox

http://www.adamvox.sk/  - Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 

+420 908 184 711

200 300 mcintosh

200 200 pmc

200 200 normaaudio

200 200 studiospalicek

200 200 rpaudio

200 100 wdq

200 100 rodel

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio

ANALOG:

VPI Scout
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline
Pro-Ject Phono Box

KABELY:

ZenSati Authentica
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

SÍŤOVÉ FILTRY:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Initium
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube

MĚŘENÍ:

ATB PC Pro pro Windows 7
NAD C370
Pioneer BDP-LX71
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Jak se hodnotí?

Recenze všeobecně (na hudbu, na jídlo, na filmy, na auta, na makeup nebo na hifi...) jsou většinou cílem uštěpačných poznámek ze strany těch, s jejichž názorem se neshodnou, to je ovšem v zásadě asi i v pořádku, jakkoliv snaha ventilovat svůj názor spíše konstruktivním, logicky formulovaným způsobem by zjevně byla ku prospěchu o něco více. Jinými slovy, vyjádřit svůj názor "že je to sračka" mohu i slušně, věcně a bez nutnosti okamžitě napadat.

Číst dál...

200 200 xavian 200 200 soundstyle 200 200 eurostar 200 200 tykon 200 200 psg

200 200 hifiguide 200 200 cptpraha 200 200 basys 200 200 naimstudio 200 200 horn

200 200 aq 200 200 voice 200 200 yamaha 200 200 horizontrading 200 200 kasaudio

200 200 elfton 200 200 mareka audio 200 200 ibdczech 200 200 walter kircher 200 200 4ce distribution

1024 200 audio video show praha