HIFIStyl

2016 07 20 TST Audiovector SR 3 Signature 1

Dánský Audiovector možná není tak nápadnou a známou značkou jako třeba ne úplně daleko sídlící firmy jako Dali nebo Dynaudio, přesto má už poměrně úctyhodnou historii, sahající do roku 1979. Velmi zajímavé je, že podle firemních statistik 85% reprosoustav, vyrobených od roku 1979, funguje dodnes. Vzhledem k zajímavě propracovanému systému upgradů za rozumnou cenu to ale není tak překvapivé - reprosoustavy jednoduše mohou "růst" s vaší chutí a rozpočtem.

Modelová řada SR-3 je druhou nejnižší, přídomek Signature označuje pak také druhou nejzákladnější variantu (každá řada má vlastně jeden typ ozvučnice osazený podle úrovně různě kvalitními součástkami - proto je možná snadná cesta k upgradu na vyšší úroveň).

2016 07 20 TST Audiovector SR 3 Signature 2

Sloupky SR-3 jsou úzké, jejich ozvučnice má tvar protaženého, zakulaceného V a stojí na pro firmu typické plastové základně s "žebry". Na spodní straně ozvučnice se nachází bassreflexový port, jehož výstup se právě při průchodu těmito žebry směrem dozadu zklidňuje. Kolmá a rovná čelní stěna má na horních dvou třetinách nasazenou další zpevňující desku, v níž jsou teprve ukotveny měniče. Všechny šrouby, ať už u měničů, nebo u zmíněné desky, jsou dotaženy propočítaným momentem kvůli minimalizaci přenosu energie do nežádoucích míst - ostatně Audiovector si na tomto dává obzvláště záležet a využívá technologie No Energy Storage, vedoucí k menšímu přenosu vibrací z jedné části systému do druhé a tedy i menšímu zkreslení a zabarvení.

Na čelní stěně jsou k vidění tweeter v mělkém kovovém zvukovodu a dva vizuálně velmi blízké měniče, jeden středotónový a jeden basový. Na druhé straně je kabinet z MDF desek ukončen zakulaceným prvkem, skrz nějž v horní části ústí další dva bassreflexové otvory. V mírné prohlubni ve spodní části pak jsou skutečně štědře provedené reproterminály - každé pásmo má svůj nádherně provedený, pevný pár, mezi terminály je dost místa a dává vám to velkou variabilitu v zapojení.

2016 07 20 TST Audiovector SR 3 Signature 3

O nejvyšší tóny se stará tweeter Evotech třetí generace, pocházející (ostatně jako všechny měniče) z výrobních a vývojových kapacit firmy. Materiálem kopulky je hedvábí vyztužené karbonovým vláknem, reproduktor je zezadu otevřený a vybavený technologií LLC, která má zlepšovat impulsní odezvu a podání tranzientů. Středotónové a basové měniče používají vícevrstvé membrány z karbonového a skleněného vlákna v horní vrstvě a nomexového vlákna ve spodní vrstvě. V pohonném ústrojí pak jsou titanové cívky.

Teď něco k technickým parametrům. Audiovector SR-3 Signature nejsou nijak obrovské - do výšky narostly jen na 103 cm, do šířky na 19 cm a do hloubky na 33 cm, váží přitom nějakých 20 kg. Výhybka dělí měničům práci na úrovních 210 a 3 000 Hz, reprosoustavy mají charakteristickou citlivost 91,5 dB, impedanci 8 Ohm a udávaný frekvenční rozsah (v toleranci -6 dB) 27 - 27 000 Hz.

2016 07 20 TST Audiovector SR 3 Signature 4

Audiovector SR-3 Signature jsme poslouchali s Naim Nait XS + Naim FlatCap XS / OPPO BDP-105D a Cambridge CXA80 / Cambridge CXC, ale také s Teac AI-501DA nebo Norma Revo IPA-140 / Norma Revo DAC-1. Dalšími zdroji signálu byl Apogee Groove a ASUS Xonar Essence One MUSES MKII či VPI Scout. Porovnávalo se s Harbeth Monitor 30, Xavian Perla nebo dvojicí reprosoustav Reflector Audio - Touch F6 a Bespoke B18. Propojeno bylo kabely ZenSati Authentica a TelluriumQ Silver a Black, částečně i kabely KrautWire střední kategorie. O napájení se staraly filtry ISOL-8 Substation Integra a IsoTek EVO3 Venus.

Ačkoliv Audiovector slibuje až fyzikálně těžko uvěřitelné frekvence, v reálu tak hluboko SR-3 Signature nezačínají - i tak ale na poměrně malé a štíhlé sloupky s nikterak dramaticky velkými měniči nabízí velmi slušnou hloubku. V Hadenově "In the Moment" z "Helium Tears" (2005 | Gema | ne 8707) byl kontrabas tak akorát - ne realisticky velký, ale s již citelnou váhou, ne zvláště důrazný, ale audiofilsky měkký a výborně integrovaný, v tom SR-3 Signature odvádí vynikající práci. Návaznost jednotlivých pásem je vynikající. Nečekejte od těchto reprosoustav, že vás fyzickou silou zatlačí do sedačky, ale kontury jsou velmi slušné, stejně jako kontrola - jednotlivé tóny kontrabasu jsou velmi slušně oddělené, ne suše vysoustružené, ale jaksi tančící jeden s druhým v audiofilsky spořádaném a realistickém basovém fundamentu.

2016 07 20 TST Audiovector SR 3 Signature 5

Úplně nejvíc se ale SR-3 Signature hodí na hudbu typu "Dedicated To..." Alana Taylora ("Closer to the Music vol. 3" | 2009 | Stockfish | SFR 357.4009.2); střední pásmo (a nejen to) je už velice pěkně čisté, ale zároveň jemné, hladké, svěží a znělé, objemově adekvátní a vokál je pěkně zaostřený, konkrétní a prezentovaný jaksi lehce, kultivovaně a samozřejmě. Jsou i reprosoustavy, které ho katapultují ještě citelně lépe před ostatní dění, ještě výrazně lépe vystihnout jeho plasticitu a jdou do hlubších detailů, nicméně SR-3 Signature se daří dobře a v rámci své kategorie odvádí dobrou práci, jakkoliv nikam nespěchají a nesnaží se zdůrazňovat.

2016 07 20 TST Audiovector SR 3 Signature 11

V "Ralph´s New Blues" od The Modern Jazz Quartet ("Concorde" | 2008 | Prestige | 0888072306530) se ukázala hodně výrazná znělost tweeteru; každý tón vibrafonu se rozezněl s nebývalou silou, s energií a výrazností, nejvyšší pásmo obecně mělo objem slyšitelně vyšší než zbytek frekvenčního rozsahu. Tóny byly hodně neostýchavé, energické a s velice, velice dlouhým dozvukem, s velice slušnou kontrolou a absencí ostrosti i při vyšších hlasitostech. Výšky jsou vysloveně pěkné, jen jich je trošičku moc. Díky tomu jsou ale dobře čitelné kupříkladu činely, byť spíše jemnější a spojitější, lehčí.

2016 07 20 TST Audiovector SR 3 Signature 6

SR-3 Signature nabízí zvuk rychlý a slušně kontrolovaný, měniče se také nemusíte bát zatížit - mimo jiné to znamená i slušnou, byť velikosti a klidnějšímu ladění odpovídající dynamiku. "Eat the Sun" Oskara Rózsy ("Under My Spell" | 2009 | Pavián Records | PM0042-2) tak trochu postrádala onen působivý "dech" velkých kompozic, takový ten mohutný tah na branku orchestrální hudby. Čistota a přehlednost jsou nicméně velmi solidní, dynamika není pocitově příliš ošizená a to je vzhledem k rozměrům rozhodně působivé. Zvuk pak zůstává organizovaný a nezlomí se ani v náročnějších špičkách.

2016 07 20 TST Audiovector SR 3 Signature 10

Rozlišení reprosoustav pak odpovídá třídě, Claptonovu "Before you accuse me" ("Unplugged" | 2013 | Reprised Records | 8122796367) rozprostřely reprosoustavy už se slušnou přesvědčivostí, SR-3 Signature jsou velmi transparentní a dokázaly poskládat jednotlivé elementy nahrávky do působivě "live" atmosféry, zejména při trochu vyšší hlasitosti dokázaly zprostředkovat velice pěkný, muzikální zážitek. Reprosoustavy netlačí na pilu, zvuk přes ně plyne spíše v klidu a jemněji, detaily kytary i vokálu jsou ale už velice pěkné, stejně jako je dobře čitelný ambient, ruchy publika a další informace.

2016 07 20 TST Audiovector SR 3 Signature 7

Stingovu "Englishman in New York" ("Smyphonicities" | 2010 | Deutsche Grammophon | 274 2537) dokázaly Audiovector SR-3 Signature načrtnou s velice pěkně naznačenou prostorovostí, volností a lehkostí. Prostor se, pravda, poskládá do tohoto optimálního zobrazení jen na menší a střední vzdálenosti, SR-3 Signature nejsou reprosoustavy pro ozvučení velkých sálů, ale to nevadí. Ve správném ustavení a při správných vzdálenostech je tu skvělé pravolevé rozložení a s ním ruku v ruce jde i velice dobrá lokalizace, dokonce je tu cítit i hloubka prostoru, ač nemáte úplně pocit, že by nástroje byly také rozloženy v předozadním směru. Alespoň jsou však už zřetelně oddělené a mají mezi sebou i celkem jasnou porci vzduchu.

2016 07 20 TST Audiovector SR 3 Signature 9

I rocková "Post Blue" od Placebo ("Meds" | 2006 | Universal | 0602537175369) vyzněla z těchto Audiovector dobře - přes celkově klidnější a uhlazenější projev nepůsobily kytary a svižný rytmus vůbec zle, jednotlivé nástrojové linky byly dobře zorganizované a oddělené, reprodukce měla zřetelný nadhled a kultivovaný charakter přednesu zase dokázal vyžehlit drobné zvukařské nedostatky, hudba v pohodě šlapala kupředu, bez pocitu tlaku a bez toho, aby vám do krevního řečiště vehnala kyblík adrenalinu, ale přesto velice poslouchatelně a muzikálně. Možná by si SR-3 Signature právě pro takovéhle žánry zasloužily ještě trochu tvrdší, hmatatelnější důraz, ale nelze jim určitě vytknout, že byste se do jejich poslechu museli nutit.

2016 07 20 TST Audiovector SR 3 Signature 8

Dánští Audiovector jsou možná nenápadnou značkou, ale rozhodně umí vyrobit zajímavé reprosoustavy. Model SR-3 ve variantě Signature je příjemným, kompaktním sloupkem, který sice není spektrálně zrovna příkladně vyrovnaný, ale přesto se příjemně poslouchá. Nejlépe sedne těm, kteří poslouchají akustickou či jednodušší popovou a rockovou hudbu, dokáže svou tolerancí vyžehlit i menší zvukové nectnosti nahrávek, aniž by ale obětovaly čistotu, konkrétnost, detaily či jednoduše celkovou srozumitelnost a živost zvuku. Poslouchají se jednoduše příjemně a pokud máte rádi audiofilské ladění, které nikam nespěchá, pak jsou SR-3 Signature rozhodně zajímavou možností.

MĚŘENÍ - FREKVENČNÍ ODEZVA + IMPEDANCE

Měření frekvenční charakteristiky probíhalo ze vzdálenosti 1 m ve výšce mezi tweeterem a středotónovým měničem, v uzavřeném semireverberantním prostoru o výměře podlahové plochy 50 metrů čtverečních. Prostor je standardně zatlumen, ovšem bez rozsáhlých akustických úprav, a proto jsou naměřené hodnoty interpretovatelné jako 100% věrohodné v pásmu 200 Hz a výše, v pásmu 10 – 200 Hz ovlivněné akustickými parametry prostoru – konkrétně mírným zdvihem na basech. Měřeno bylo pomocí software ATB PC Pro vždy v pěti cyklech v různou denní dobu (kvůli rušení z exteriéru), vybrána byla střední křivka. Všechna měření probíhala na NAD C370 a Pioneer BDP-LX71 s vždy stejně nastavenou úrovní hlasitosti. Měřeno pomocí PCM stopy o vzorkovací frekvenci 48 kHz s 1/3 oktávovým vyhlazováním.

2016 07 20 TST Audiovector SR 3 Signature m1

Ačkoliv SR-3 Signature v reálném prostoru na slibovaných 27 Hz určitě v toleranci -6 dB nedosáhnou, nástup reprodukce (byť s poklesem tak -12 dB) vysledujeme někde na 32 Hz, což je stále na tak malý sloupek výborná hodnota. V plné síle pro reálný svět SR-3 Signature zahrají lehce pod 50 Hz. Je tu cítit lehký akcent "pěkného" a efektního basu mezi 50 a 150 Hz, od 150 do cca 7 000 Hz je pak odezva v mezích velmi slušného chování. Poměrně zajímavé je ale chování nad touto hranicí, kdy nejvyšších tónů je výrazně, výrazně více a tweeter se jeví být v této části extrémně agilním.

2016 07 20 TST Audiovector SR 3 Signature m2

Impedanční křivka se pohybuje velmi spořádaně mezi 5 a 10 Ohmy, nemá jediný zákeřný a náročný bod a elektrická fáze vykazuje až úžasně minimální odklon od nuly. S SR-3 Signature tak nebudou mít zesilovače téměř žádnou práci a jistě nehrozí žádné kritické situace.

VHODNÁ MÍSTNOST

MALÁ [< 20m2] [ ✓] | STŘEDNÍ [> 20m2 / < 40m2] [ ✓] | VELKÁ (> 40m2) [ +/- ]

Kč 129 000,-

FOTOGALERIE


--- --- --- --- ---

KLADY

+ jsou pohledné

+ mají hezký prostor

+ jdou na své rozměry slušně hluboko

+ čistý, lehký, spořádaný zvuk

ZÁPORY

- přeci jen jim schází trochu fyzického důrazu

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: Voice | www.voice-audio.cz 

XAVIAN Virtuosa Anniversario & Riviera Labs Levante

Perfect Sound Group

Denon PerL Pro - True Wireless sluchátka do uší

AV Center

Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Akustik Design | prostorová akustika pro náročné

Audiofeel | LAB12

 

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

[1] HLAVNÍ SESTAVA
[2] NEARFIELD SESTAVA
[3] STŘEDNÍ SESTAVA
[4] VINYLOVÁ SESTAVA
[5] MOBILNÍ SESTAVA

ZESILOVAČE:

Norma Revo SC-2 [1] + [4]
Norma Revo PA 160 MR [1] + [4]
Musical Fidelity M8xi [2]
Grandinote Shinai
Cambridge CXA81 [3]

ZDROJE SIGNÁLU:

Métronome DSC [1]
Métronome Le Player 3 [1] + [2]
EverSolo DMP-A6 [3]
OPPO UDP-205 [1]
Roon [1] + [2]
EverSolo DAC-Z8 [2]
Apogee Groove [5]
Cambridge CXC [3]
Zidoo Z9X Pro [1] 
Zidoo Z9X [2]
SONY BDP-S1200

REPROSOUSTAVY:

KEF Blade One Meta [1]
Fyne Audio F1-5 [2]
Fischer&Fischer SN-70 [3]
Magnat Monitor Supreme 102

ANALOG:

VPI Scout [4]
+ Jelco SA-250
+ Hana ML
+ VPI ADS
+ HEXMAT Eclipse
+ HEXMAT Molekula
+ IsoAcoustics Gaia III
Grandinote Celio [4]
Rega Atlas MK2
AVID Level 45
HANA EH
DS Audio ST-50

KABELY:

REPRODUKTOROVÉ
Nordost Valhalla 2 (bi-wire jumper) [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
ZenSati Authentica [2]

SIGNÁLOVÉ XLR
KrautWire Super Symetric Gold [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
Nordost Red Dawn
ZenSati Authentica [2]
Cable4 Superblack [3]
TelluriumQ Black
Vincent Premium

SIGNÁLOVÉ RCA
Nordost Heimdall 2 [1]+[4]
Nordost Red Dawn
TelluriumQ Black
KrautWire Guru S
EagleCable Condor Blue
AudioQuest BigSur
AudioQuest Mackenzie
Cardas Clear (sluchátka)
Dynamique Audio Halo 2 (sluchátka) [5]

DIGITÁLNÍ
SOtM dCBL-CAT7u [1] 
SOtM dCBL-CAT7 [1]
SOtM iSO-CAT6 [1]
Nordost Heimdall 2 (HDMI) [1]
Nordost Heimdall 2 (ethernet) [1]
AudioQuest Carbon 48 [1]
Wireworld Platinum Starlight (USB) [2]
Dynamique Audio Horizon 2 (coax) [3]
Dynamique Audio Horizon 2 (USB)
Nordost Blue Heaven (coax)
Nordost Purple Flare (USB) [5]
2x AudioQuest Jitterbug FMJ [2]
AudioQuest Jitterbug [2]
Cardas HighSpeed SB (USB)
KrautWire Guru Digital (coax)
Black Rhodium Sonata (coax)
Monster Cable M1000 (HDMI) [2]
Monster Cable M1000 (optika) [1]

NAPÁJECÍ
Nordost Valhalla 2 [1]
Cardas Clear Beyond XL C19 [1]
VYDA Laboratories Orion [1]
Nordost Heimdall 2 [1]
Dynamique Audio Horizon 2 [3]
IsoTek EVO3 Sequel
IsoTek EVO3 Premier [2]
IsoTek EVO3 Optimum [2]
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica [2]

+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

samostatný přívod a fáze 1x25A [1] 
GigaWatt G-C20A 2P (jistič)
GigaWatt LC-Y EVO (kabel)
GigaWatt G-044 (zásuvky)

IsoTek V5 Sigmas [1]
Norost QSource [1]
IsoTek V5 Titan [2]
IsoTek V5 Polaris [3]
IsoTek EVO3 Corvus [1]
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Focal Clear [2]+[5]
Denon PerL Pro [5]
Koss Porta Pro Wireless
Sennheiser IE 8 [5]
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

SOtM sNH-10G & sCLK-EX [1]
SOtM iSO-CAT6 SE [1]
SOtM iSO-CAT7 [1]
Solid Tech Feet of Silence [1]
Solid Tech IsoBlack [1]
Cardas Multi Blocks [1]
Nordost QKore 6 [1]
Nordost QKore 3 [2]
Nordost Sort Kones [1] + [2]
Nordost Sort Lift [1]
Nordost QPoint [1] + [2]
Nordost Ti Pulsar Points [2]
IsoAcoustics Orea Indigo [2]
IsoAcoustics Gaia I [1]
IsoAcoustics Gaia III [3]
IsoAcoustics Aperta [2]
AudioQuest Fog Lifters [2]
AudioQuest Noise-Stoppers [1] + [2]
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic [1] + [2] + [3]
akustické prvky ASI Sugar Cubes [2]
SONOS One SL
65" UHD Philips 65OLED806 [1]
VPI HW16.5

MĚŘENÍ:

Clio Pocket 2.11
Room EQ Wizard
miniDPS UMIK-1
miniDSP H.E.A.R.S.
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor
Xavian Mondiale II

NÁBYTEK:

zakázkový stolek z 5 cm masivu [1]
Norstone Stäbbl [3]
NEO HIGH END Tripod [2]

Amarock Studio | Audio Solutions

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio - špičkový zvuk Studio Hifistyl

Monitor Audio Hyphn

BSS Praha | Cabasse

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Amarock Studio | luxus Kalista a Rockport Technologies