Německou firmu Kaiser Acoustics jste asi před rokem 2013 sotva znali (tehdy se totiž objevila na pražském HIGH ENDu) – přesto jde o společnost, jejíž kořeny sahají až do roku 1948. Specializuje se na úpravy akustiky, hlavně za pomoci dřevěných prvků. Podpis Kaiser nese za ta dlouhá léta bezpočet nahrávacích studií, přednáškových sálů a dalších akusticky citlivých prostor. Poslední dobou se firma přiblížila také do domácností – do dedikovaných poslechových místností a soukromých kinosálů. Odtud už byl vlastně jen krůček k tomu, co přednostně zajímá nás – k produkci reprosoustav.

Technické i technologické vybavení firmy totiž této myšlence přímo nahrává, špičkové zpracování dřeva a hluboké znalosti akustiky jsou dokonalým zázemím pro vývoj a výrobu reprosoustav. Je až s podivem, že se tomu u Kaiser Acoustics nezačali věnovat dříve. I když – jakmile se ponoříte do příběhu jejich výroby, začne možná být více s podivem, že značka Kawero! (tou u Kaiser označují své reprosoustavy) vůbec spatřila světlo světa. Rodinná firma z podhůří Alp si totiž nejprve reprosoustavy začala stavět jako hračku pro své vlastní potřeby a jen shoda náhod a nutnost na jedné lokální show něčím ozvučit expozici rodinného známého ukázala v té době nepojmenovaný model světu – a ejhle, sklidil takový úspěch, že bylo nutno udělat další. A další. A další – jde téměř o klasický model garážového zázraku, který se vyvinul do plnohodnotné produkce dnešních dnů.

Kromě rodiny Kaiserových má na produkci značky Kawero! svůj nemalý díl také Rainer Weber – ve firmě zastává pozici hlavního akustika a fyzika, nicméně jeho denním chlebem je práce pro akustické oddělení Continental AG (ano, výrobce pneumatik, ale i brzd a dalších automobilových součástek), kde přichází do styku s nejmodernější technikou a trendy – kouzlo velkého korporace (a jejího rozpočtu). Své takto vydobyté know-how pak aplikuje právě u Kaiser Acoustics a reprosoustav Kawero! Je to tedy další z faktorů, které už na papíře dávají tomuto projektu velké šance na úspěch. Kdo si chce počíst ještě o něco víc, doporučujeme profil značky Kaiser Acoustics.

Pod označením Kawero! dnes najdeme trojici reprosoustav, jejich jednotícím prvkem je odvážný, ale přitom nijak pobuřující design a hlavně pojetí, které – nezapomínejte, že původně si je členové rodiny Kaiserů, jejich přátelé a pan Weber chtěli dát domů a žít tam s nimi – jsou cílené na vysokou „manželskou" přijatelnost a realistické poslechové prostory. Stejnou váhu, jako akustické vlastnosti tak má i kvalita zpracování a estetika.

Z osobního setkání musíme říct, že exkluzivitě zpracování produktů Kawero! se máloco vyrovná – pěkně zblízka jsme si osahali hlavně model Classic (to je původní koncept, tedy přesně to, co pánové vidí jako ideál reprosoustavy pro domácí poslech) a je to jedním slovem nádhera. Štíhlé tělo, čisté linie, nádherné, úžasné hrany a lakování, které vás svou hloubkou snad až dojme. Skříň stojí na robustních antivibračních nožkách a až k horní hraně jde vlastně o dosti konzervativní koncept – nebýt mírně nakloněné zadní strany, vlastně by šlo o ten nejklasičtější tvar ozvučnice, jaký si můžete představit. Ortodoxní pojetí rozbíjí na vrcholu připnutá „kostka", pokračující v jemně se odspodu zužujících linkách, ve které naleznete páskový tweeter a lze jej tak snadno natočit do stran pro dokonalé vyladění směrem k poslechovému místu. Modul vysokotónového reproduktoru je také zcela otevřeně připojen ke zbytku reprosoustav mohutným kabelem.

Z přední strany se nese dojem v duchu maximální decentnosti – fantastický lak narušuje jenom nijak dramaticky velký středotónový reproduktor a již zmíněná kostka s tweeterem. Na zadní straně už se show docela rozjede a jsou tu dva velké reproduktory pro nízké frekvence, téměř bezezbytku využívající šířku ozvučnice; jeho tlak pak posílá vzduch směrem k podlaze bassreflexem vespod skříně. Poblíž spodní hrany reprosoustav je jeden pár robustních reproterminálů WBT. Bi-wire provedení je možné, stačí o něj požádat (a zaplatit...).

To je vše – jednoduchost, žádná vizuální opulentnost nebo ukřičenost, jednoduše kus kvalitního nábytku, který stejně snadno zvládne roli dominantního solitéru v poslechovém prostoru, tak roli vkusné interiérové dekorace. I když asi nezaujmou úplně každého, svůj úkol, tedy působit elegantně a nekonfliktně v běžně zařízených (a běžnými lidmi obydlených) prostorách, plní na jedničku.

Kawero!, to je ale v první řadě něco jiného, než sexappeal a absolutně špičkové zpracování (mimochodem – každý kus je originál na zakázku, takže si můžete naporoučet v podstatě jakoukoliv dýhu či lak). Svou odlišnost značka staví na dřevu, z něhož vnitřními příčkami bohatě vyztužené ozvučnice staví. A také na měničích.

Dřevo vlastně není dřevo v klasickém slova smyslu – nejde ani o masiv, ani o MDF desky. Jde o Panzerholz, což je krásně tvrdě znějící slovo, odpovídající tvrdosti materiálu samého. Jak se Panzerholz vyrábí? Vezme se březové dřevo, pod vysokým tlakem a za vysoké teploty a vlhkosti se stlačí a tím se nejen objemově zmenší na polovinu, ale také jeho struktura řádně zhoustne. Tenoučké dřevěné pláty se pak pokládají křížem přes sebe, dokud neutvoří požadovanou tloušťku stěny kabinetu. Výsledný materiál je tak nebývale těžký a hlavně pevný – má třeba významně menší přenos rezonancí, než hliník (jak dokazuje měření na http://www.lessloss.com/page.html?id=80).

Kromě výrobních nároků a s nimi související cenou tak vlastně Panzerholz nemá negativa. I relativně kompaktní Kawero! Classic váží díky ozvučnici z tohoto materiálu 99 kg při nijak atypických rozměrech 121 x 33 x 49 cm (v x š x h). Kromě extrémně pevného dřeva je další tlumení zajištěno ještě použitím skelných vláken a gumy v některých místech reprosoustav, také přenos vibrací je skutečně minimální a i při poslechu zůstává ozvučnice absolutně netečná.

Říkali jsme, že důležitá je pro Kawero! i volba měničů – klasické dynamické reproduktory dodává dánský výrobce Audiotechnology, navíc je podle specifikací výrobce upravuje, aby svou charakteristikou zapadly co nejlépe do konceptu (firma tak nepřizpůsobuje svou ideu dostupným součástkám, ale přesně naopak). Černé, lesklé membrány jsou kombinací papíru a uhlíku pro ideální poměr lehkosti a pevnosti. Páskový tweeter je pak vyrobený na zakázku kompletně v srbské firmě RAAL. Stojí na základech modelu 70-20 EX, co je s ním ale jinak se nikdy nedozvíte – výrobce jej dodává výhradně výrobcům, po předchozím uvážení a uzavření dohody o mlčenlivosti. Nakolik je to unikátní know how a nakolik styl marketingu, to na papíře těžko říct, ale my bychom vsadili na obojí a to s významně větším podílem skutečného technologického tajemství.

Nekompromisně je osazena také výhybka – kondenzátory a cívky pochází od špičkového výrobce Duelund a jde o modely CAST. Jen tak mezi řečí – v nákupu stojí jeden jediný kondenzátor této značky něco kolem 4 – 5 tisíc Korun, čímž se jednoznačně řadí do kategorie, kdy už cena nehraje žádnou roli. Na méně exponovaných místech ve výhybce pak najdeme kondenzátory Mundorf v kombinaci zlato-stříbro-olej v obalu ze speciálně zpracovaného papíru (ač výrobce neříká co to přesně znamená) – to je úroveň, kterou většina výrobců považuje za naprosto dostačující pro libovolný model, byť u Kaiser hraje druhé housle. Veškerou vnitřní kabeláž v základu obstarává Echole Obsession, za příplatek ve výši nepříliš ojetého automobilu nižší střední třídy ji můžete vyměnit za Fono Acoustica. Obsession je mimochodem druhý nejvyšší model výrobce, jde o drát ze stříbra s čistotou 99,9999%, „říznutého" zlatem a paladiem.

Reprosoustavy jsou pak ve třech rozměrech modelovány na počítačích, aby byla zajištěna dokonalost jejich funkce – know-how a technologie automobilového průmyslu, pamatujete? V reprosoustavách je vůbec tolik technologie a „vychytávek", že je jen těžko sesumírovat vše do jediného textu – třeba výhybka je (je-li v interním provedení) uložena ve speciálním labyrintu, který ve svých drahách odvádí a postupně odbourává energii vibrací a tlak, takže pracuje bez prudkých změn kolem komponentů.

Díky všemu zmíněnému pracují třípásmové Kawero! Classic ve frekvenčním rozsahu 25 – 60 000 Hz (byť bez udání tolerance, ale rozhodně jim to věříme), díky citlivosti 92 dB (2,83 V / m) je nebudete mít problém rozehrát, byť díky nominální impedanci 6 Ohm s minimem na úrovni 4 Ohm si budete muset alespoň trochu zesilovač pohlídat.

Kaiser Acoustics Kawero! Classic jsme poslouchali v důkladně vyladěné poslechové prostoře dovozce na rozhraní pražského Žižkova a Vinohrad spolu se špičkovou elektronikou Thrax – předzesilovačem Dionysos (Kč 420 000,-), monobloky Heros (Kč 672 000,-) a hlavně D/A převodníkem Maximinus (Kč 672 000,- + Kč 33 600,- za USB). Z extrémních sfér se snesly též signálové kabely EnKlein Aeros (Kč 276 000,- / 1,5m) napájecí kabely pak opět EnKlein, ale model Taurus Reference (Kč 88 300,- / 1,5m) v obměně s Absolue Créations Tim Référence (Kč 81 200,- / 1m a Kč 9 800,- za každých dalších 30 cm). K reprosoustavám pak byly monobloky připojeny modelem Absolue Créations Ul-Tim (Kč 111 440,- + 5 320,- za každých dalších 30 cm). Asi stojí za to říci ještě to, že DAC a předzesilovač byly položeny v technologicky sofistikovaném racku LeadingEdge (Kč 305 000,-). Ceny uvádíme tentokrát hlavně proto, že systém v ceně přesahující 5 000 000,- se jen tak neslyší. Navíc v důsledně akusticky vyladěném prostoru.

Možná si řeknete, že hlavně basový objem a důraz souvisí s vnitřním objemem ozvučnice a tedy relativně kompaktní (i když ne malé) Kawero! Classic musí nutně být nedokonalé. Jenže ona to jaksi není pravda – agilní basový měnič (který si navíc sladíte s parametry svého prostoru), precizní součástky výhybky a přeci jen slušný vnitřní prostor zajistí reprodukci basu, jaká se moc často neslyší. Nebude to zadarmo a autoritativní a přesná elektronika tu je nezbytnou podmínkou, pak si ale opravdu užijete. Singl „West Coast" Lany del Rey („Ultraviolence" | FLAC | 24 – 44,1 | HD Tracks) má mocnou a důraznou spodní linku a navíc trochu špinavý zvuk, ale Kawero! Classic tuhle skladbu zahrály s gustem a pěkně plnokrevně – na druhou stranu, i když basu bylo objemově hodně, jeho přesnost je opravdu špičková. Není suše studiový, spíše muzikální, ale krásně zakulacený a precizně konturovaný. I z technologicky spíše průměrné skladby zvládly reprosoustavy vytvořit imponující zážitek. Snad právě díky sestavě jako celku z kategorie state-of-the-art byla i popová skladba strhující, velmi krásně prokreslená a čitelná – co zvukař nahrál, to systém také zreprodukoval, navíc s velmi příjemnou muzikálností. Když přijde basový tón, fantastická je i jeho vskutku mimořádná konkrétnost a energie.

Hlas Evy Cassidy v „True Colors" z výběru „Audiophile Voices" (FLAC | 16 – 44,1 | CD rip) je přeci jen trochu „přitlačený", dominantnější, než by oproti zbytku nahrávky měl být, přesně tak se také v této sestavě prezentoval. Pokud k tomu přistoupíte s tímto vědomím, zjistíte, že Kawero! Classic umí zreprodukovat velmi věrnou velikost vokálu (respektive toho, jak je zachycen na nahrávce), nic si nepřidávají, nezveličují a nepřehání ani o píď. Navíc posazují hlas extrémně precizně nejen v pravolevém směru a hloubce scény, ale také ve výšce a to je přesně ten krůček, kterým se liší od drtivé většiny současné produkce bez ohledu na cenu. Většina systémů tohle neumí, ale Kawero! Classic ano a je to působivé. Navíc nás také nadchla schopnost dokonale zvuk rozlišit a přesně zahrát už od velmi tichých úrovní – od takových, které nebudou rušit ani při domácím poslechu v noci. Vokál byl velmi příjemný, extrémně bohatý na informace a čistý jako podzimní obloha. Kawero! Classic jsou rozhodně špička, co se týká rozlišení, ale nejsou vlastně ani trochu chladné a analytické. Jsou velice nestranné, s mírným příklonem k muzikálnosti. Všechno působí tak samozřejmě, že podobné soudy jsou vlastně trochu zbytečné.

Zajímalo nás, jak si v Kaiser Acoustics poradili s nasazením páskového tweeteru, kterýžto typ měniče vyžaduje větší péči, než klasické kopulky, ať už látkové či kovové. Oproti běžným dynamickým měničům totiž hrává rychleji a čistěji, což může při nedostatečné pozornosti ve fázi návrhu reprosoustav způsobit nesoulad v celistvosti charakteru. U reprosoustav za desítky tisíc, byť už patří také do high endových sfér, to lze ještě víceméně bez poznámek tolerovat, u reprosoustav za téměř dva miliony už byste si toho všimnout neměli – a je to tak, nevšimnete. Sladění měničů je naprosto, naprosto dokonalé. Takhle precizně vyrovnaný a bezešvě spojitý zvuk takříkajíc „od podlahy po strop" se hned tak neslyší. Samotný tweeter pak nabízí skutečně krásnou prezentaci nejvyššího pásma – výšky v „Jingle Bells" v podání Eugena Ruffola („Even Santa Gets the Blues" | FLAC | 24 – 88,2) byly skutečně nádherně čisté a jasné, ale bez náznaku cinkotu a přílišné dominance. Vykreslení i tenoučkých tónů je dokonale precizní, zvuk rychlý a dozvuk dlouhý a nesmírně uvolněný, takže si zprvu ani neuvědomíte, jak dlouho ho pásek udrží ve vzduchu, než se rozpustí v okolích tónech. Vše probíhá plynule a velmi lineárně, žádná náhlá ztráta energie či důrazu. Ať navíc hrajete, jak jen chcete nahlas, Kawero! Classic neříznou, nezakřičí nebo jednoduše řečeno na výškách nespadnou do nepříjemnosti. Kultivovaná muzikálnost je rozhodně špičková.

To nejsilnější a nejpřekvapivější v přednesu rozumně velkých Kaiser Acoustics Kawero! Classic je určitě dynamika, s jakou se chopí hudby – měli jsme možnost slyšet už ledasjaké reprosoustavy i v této cenové třídě, dokonce i z vyšších sfér, ale žádné takhle velké ozvučnice nebyly dosud schopny zvládnout dynamické nároky klasické hudby tak, jako to umí Kawero! Classic. Jsou totiž skutečně enormně talentované – smyčce v Haydnově „Smyčcovém kvartetu v D dur, op. 76, č. 5" (Engegardkvartetten | FLAC | 24 – 192 | 2L) jsou nádherně uvolněné, detailní a barevně fenomenálně věrné. Uchvacující je plasticita a konkrétnost nástrojů, ale hlavně to, jak přirozenou dynamiku s pocitově neomezenou rezervou a nadhledem umí reprosoustavy zreprodukovat. Jednoduše cítíte, že ať už do nich pustíte cokoliv, zvládnou to a to od hlasitostí, kde vaše uši tak tak vnímají, až po ty, kde už chybí jen kousek ke krvácení z bubínků. Je to jedno, protože Kawero! Classic hrají stále stejně – jen tišeji či hlasitěji, což je také velmi vzácná vlastnost. Smyčcové nástroje jsou úžasně hladké a čisté, dostalo nás také jejich oddělení a naprostá suverenita přednesu.

Množství informací, které Kawero! Classic přenáší do poslechového prostoru je hodně přesvědčivé – od dokonalosti vás v podstatě dělí jen dostatečně věrná nahrávka. Byli jsme uchváceni tím, jak nám reprosoustavy naservírovaly jednotlivé nástroje i celou zvukovou scénu v Eliasově „The vision of her" („The Windows" | FLAC | 24 – 88,2). Pomiňme již zmiňované fantasticky přesvědčivé a přirozené oddělení instrumentů a jejich naprosto přesně trefenou velikost (když zahraje akustická kytara, je to skutečně kytara lidských rozměrů, tak jak jí slýcháte na koncertech), fascinující je totiž komplexnost a propojenost veškerého hudebního dění, přenášející snad i vzduch z nahrávacího prostoru a odkrývající dosud neslyšené detaily – jako kdyby Kawero! Classic nepřenášely hudbu odněkud k vám, ale naopak vzali vás a začlenily vás do dění v nahrávacím prostoru. Bezprostřednost jejich transparentního a bezchybně prokresleného vyznění vás úplně odzbrojí a vy nebudete chtít než poslouchat. A poslouchat. A poslouchat. A poslouchat. A dokud vás od poslechu neodvede nějaká z fyziologických nutností, asi také poslouchat budete – je to totiž úžasně jednoduché a přes až neskutečnou detailnost naprosto neúnavné. Kawero! Classic jsou totiž z nějakého zvláštního důvodu až překvapivě tolerantní (minimálně v kombinaci s elektronikou Trax), užijete si tak jak špičkové nahrávky, tak i ty průměrné – to už musí být skutečná zvuková pohroma, abyste se dočkali něčeho nepříjemného.

Ale i to se nám povedlo – třeba „The Diary of Jane" od Breaking Benjamine („Best of" | FLAC | 16 – 44,1) se ukázala jako velice plochá, dynamicky významně komprimovaná nahrávka. Tedy ne snad, že bychom to předtím nevěděli. Kawero! Classic ale zvládly něco nečekaného – zároveň naprosto bez skrupulí dát najevo, že hudba jede v podstatě nonstop naplno, ale že i když to není nijak úchvatný hudební zážitek a sem tam jste na hraně, zvládnou tyhle reprosoustavy nahrávku docela obstojně „rozmotat", takže vnímáte více překrývajících se kytar a rozumíte i tomu, co zpěvák zpívá. Na druhou stranu, na podobnou hudbu je Kawero! Classic vysloveně škoda, byť průměrnější systém asi nedodá téhle skladbě takovou naléhavost a dokonce nádech kultivovanosti. Je opravdu až s podivem, jak vlastně blahosklonné umí být, aniž by platily cenu v podobě zabarvení, zkreslení nebo otupělého, zamženého přednesu.

Kaiser Acoustic Kawero! Classic díky opravdu úctyhodnému rozlišení dokážou přenést v podstatě dokonale genius loci nahrávacího prostoru – ambient v nahrávce Rutterovy „Nativity Carol" v podání sanfranciských Choral Artists z disku „Reference Recordings First Sampling" (FLAC | 16 – 44,1 | CD rip) je zcela zřetelný a jasný, odrazy sborového zpěvu v chrámové lodi jsou velmi konkrétní a bohaté. Ač velmi decentní a v pozadí, jsou výjimečně dobře čitelné i přes intenzivní zpěv sboristů, čímž přináší skutečně velmi věrný a přesvědčivý zážitek. Je úžasně příjemné se ponořit do přesného, ale přitom muzikálního přednesu, zážitek je to už téměř identický sezení v lavici ve skutečném kostele a to je zatraceně vysoké vyznamenání.

Mohli byste si myslet, že páskový tweeter bude narušovat přesvědčivost zvukového obrazu a stereo scény svou směrovou charakteristikou, ale jak se zdá, RAAL umí vyrobit pásek bez této nectnosti. Doprovodíme-li to důkladným, přesným nastavením pozice tweeterů (směrem dovnitř poslechového trojúhelníku, vlastně přímo „na uši"), objeví se velmi konkrétní prostor. Spojitý, s dobrou lokalizací (byť to je ovlivněno také roztečí ozvučnic a jejich umístěním volně v prostoru) a fantastickým propojením a vskutku trojrozměrnou plasticitou. „Misery" od Dave´s True Story („Unauthorized" | FLAC | 24 – 96 | HD Tracks) byla úžasná – hloubka prostoru, rozložení nástrojů i jejich výtečné oddělení. Spolu s velice přesným vertikálním pozicováním vokálu i nástrojů si můžete užívat téměř fyzickou možnost procházet si hudbou. Ne, samozřejmě to ještě není holograficky přesný záznam, ale i v reprodukci prostoru patří Kawero! Classic hodně nahoru, do světa špičkových omnipolárů a podobných koncepcí (ať už od MBL, German Physiks nebo třeba Duevell, abychom hovořili o těch dostupných v ČR), kam má vstup jen nemálo klasicky (nebo minimálně klasičtěji) koncipovaných reprosoustav. Hodně tomu asi dopomáhá i dipólová koncepce, u níž se podstatná část zvuku šíří nepřímo. Daní za to je ale nutnost postavit Kawero! Classic alespoň metr od zdi všemi směry – ani více prostorovému dojmu neublíží.

Transparentnímu dojmu z reprodukce hodně pomáhá také skutečně svižná reakce na podněty – ač jsou Kawero! Classic osazeny docela velkými měniči, které působí robustně, rozhýbou se, ale i zastaví s nebývalou přesností a rychlostí – právě díky tomu je zvuk tak čistý a průzračný, díky tomu ale také umí být skutečně naléhavý. „Waiting" od The Paperboys („Closer to music vol. 3" | FLAC | 16 – 44,1 | Stockfish Records) uhání dopředu s energií pořádně roztopené parní lokomotivy – důraz bicích, kovová jiskra kytarových strun ale třeba i píšťala nesou hudbu kupředu, timing je fantasticky přesný a přitom všechno působí tak úžasně uvolněně, nenásilně, jako kdyby to všechno byla ta nejjednodušší věc na světě – právě za tuhle sebejistotu dáváte své peníze.

Asi netřeba ani říkat, že Kaiser Acoustics Kawero! Classic jsou také barevně naprosto věrné – tak jako u ničeho jiného, ani v tomto nepřehání, nepřidávají ani neubírají, nezkreslují, nezatajují, ale jednoduše přednesou. Barvy klavíru i činelů v „He never mentioned love" ze stejnojmenné desky Claire Martin (FLAC | 24 – 96 | Linn) jsou naprosto dokonalé. Bez přehánění. Také pevnost tónů je prvotřídní, autorita stisku jednotlivých kláves na klavíru je skutečně realistická. Vlastně je to velmi podmanivé a pokud se jen trochu uvolníte, hudba si vás naprosto získá, nemůžete se odtrhnout a jen tak se věnovat něčemu jinému, protože se zas a zas musíte pozorností vracet zpět k hudbě. Fascinující je také to, jak snadno poznáte, na který činel (byť jsou velikostí docela podobné) právě dopadá bubeníkova metlička. I subtilní rozdíly jsou prezentovány s takovou jistotou, že je nelze nevnímat.

Kaiser Acoustics Kawero! Classic jsou výjimečné. Svým pojetím, svou technikou, svou cenou. Technikou vlastně zase tolik ne – jde „jen" o špičkové pojaté a sladěné komponenty, kde nehraje roli cenovka. Jde o know how, jak všechno sladit, ale nejde o nějaké alternativní, éterické či netypické technologie – vše už tu bylo, u Kaiser Acoustics to jednoduše udělali precizněji a přesněji a je to znát. Jedinečné je rozhodně pojetí – od Kawero! Classic dostanete velice přirozenou velikost zvuku, nepřehání, ani neubírá, je až klinicky přesný a věrný jako fotografie. Oproti typicky analytickému pojetí ovšem nabízí také až nečekanou porci muzikálnosti a tolerance, takže si dovedeme představit i možnost snadno tyto reprosoustavy použít v běžném domácím provozu, kde si manželka chce pustit rádio nebo si hodláte večer pustit třeba televizi, tedy nijak audiofilské zdroje signálu. Ani tam dle nás nebude přednes Kawero! Classic nijak vulgární. To prostě neumí. Zato umí být úžasně detailní a důsledné a dynamické, jako libovolné reprosoustavy bez ohledu na cenovou třídu – to vše pak v balení úžasně kompaktním a fenomenálně zpracovaném. Možnosti individualizace, sahající od volby basového měniče pro konkrétní použití v konkrétním prostoru, až po volbu provedení a přizpůsobení libovolnému interiéru (je jedno, jestli budou Kawero! Classic nenápadně integrované do svého prostředí, nebo je vytrčíte do prostoru jako elegantní objekty). Tohle jsou jednoduše reprosoustavy od lidí, kteří chtějí perfektně poslouchat bez jakýchkoliv omezení, to i těch finančních. A pokud Kaiser Acoustics Kawero! Classic dopřejete dostatečně dobrou sestavu (nejsou náročné na výběr – stačí jim to nejlepší, co si můžete dovolit), odvděčí se vám jedním z nejpřirozenějších přednesů, které si dnes můžete za peníze koupit.

Kč 1 345 520,- - základní provedení

Kč 1 901 520,- - základní provedení + dýha fancy + karbonový předek + piano lak + vnitřní kabeláž Fono Acoustica

Individuálně lze dokoupit také externí výhybku – cena je zhruba stejná jako u samotných reprosoustav v závislosti na provedení.

--- --- --- --- ---

KLADY

+ kompaktní rozměry s dynamikou velkých skříní

+ proporčně perfektně trefený zvuk

+ sebevědomý, přesný a přitom uvolněný zvuk

+ prvotřídní impakt

+ prvotřídní zpracování, které se jen tak nevidí

+ rozlišení z nejvyšší ligy

+ úžasná propojenost pásem a sladění měničů

+ možnost v podstatě neomezené individualizace (nejde o sériovou produkci)

ZÁPORY

- cena je už z řádu skutečně výjimečně vysokých, jakkoliv vzhledem k předvedenému úplně neuráží

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ:eXaudio | www.exaudio.cz 

200 300 mcintosh

200 200 pmc

200 200 normaaudio

200 200 studio spalicek

200 200 rpaudio

200 100 wdq

200 100 rodel

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio

ANALOG:

VPI Scout
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline
Pro-Ject Phono Box

KABELY:

ZenSati Authentica
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

SÍŤOVÉ FILTRY:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Initium
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube

MĚŘENÍ:

ATB PC Pro pro Windows 7
NAD C370
Pioneer BDP-LX71
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Jak se hodnotí?

Recenze všeobecně (na hudbu, na jídlo, na filmy, na auta, na makeup nebo na hifi...) jsou většinou cílem uštěpačných poznámek ze strany těch, s jejichž názorem se neshodnou, to je ovšem v zásadě asi i v pořádku, jakkoliv snaha ventilovat svůj názor spíše konstruktivním, logicky formulovaným způsobem by zjevně byla ku prospěchu o něco více. Jinými slovy, vyjádřit svůj názor "že je to sračka" mohu i slušně, věcně a bez nutnosti okamžitě napadat.

Číst dál...

200 200 xavian 200 200 soundstyle 200 200 eurostar 200 200 tykon 200 200 psg

200 200 hifiguide 200 200 cptpraha 200 200 basys 200 200 naimstudio 200 200 horn

200 200 aq 200 200 voice 200 200 yamaha 200 200 horizontrading 200 200 kasaudio

200 200 elfton 200 200 mareka audio 200 200 ibdczech 200 200 walter kircher 200 200 4ce distribution

1024 200 audio video show praha