Dalo by se říci, že tato krabička se svébytným vzhledem je v současné době fenoménem mezi přenosnými přehrávači pro náročné – podle papírových specifikací dokáže přehrát ve vysokém rozlišení vše, nač si může audiofil jen vzpomenout. Mezi přenosnými přehrávači tak vlastně nemá díky své docela široké funkční výbavě i kvalitě vnitřností žádného konkurenta.

Konkurenta totiž ani nemůže mít, neb se v pravém smyslu nedá říct, že by byl podobný jakémukoliv jinému přenosnému zařízení. Stačí si vzít design – rozměry této v Číně vyráběné krabičky (pravda, pod německou firmou) jsou téměř polovina velikosti A5, váha je též nezanedbatelná, dosahuje bezmála tří stovek gramů. V praxi se v ruce prostě docela dost pronese a není zrovna nejpříjemnějším společníkem na dlouhé túry – nemá totiž ani zámek kláves, aby mohl bez obav skončit v kapse. To ostatně není dobrý nápad ani kvůli plastikovému krytu displeje, který škrábne snad i jen ostřejší pohled, nemluvě o nepromyšleném odložení na desku stolu nebo jiný hrubší povrch a následný sebemenší pohyb. Výrobce dodává v balení kožený kryt, naprostou nutností je tedy jej nasadit a už nesundat.

Přesto na první pohled vypadá přístroj perfektně – může za to kovový přední panel s mírně „použitým“ povrchem a hlavně celý zbytek těla z masivního dřeva severoamerických ořešáků. Do zadní strany se pak ručně u každého přístroje ryje ozdobný erb a logo výrobce, to dokonce v prostředí s přísnou kontrolou vlhkosti a teploty. Výrobce – zdá se – si tedy dává záležet i na skutečných detailech, což, vezmeme-li v úvahu pořizovací cenu – je až neuvěřitelné. Zadní strana a bočnice tak působí nesmírně hodnotným dojmem.

Po pohledu na přední panel se přidá ještě dost značný dojem, v anglicky hovořících oblastech známý jako „vintage“. V Čechách bychom jej snad celkem volně mohli přeložit jako „krásné staré stroje“. Najdeme tu oproti tělu maličký displej, na který se ale díky malému fontu vejdou všechny potřebné informace. Přes maličké písmo ale vše zůstává ostré a příjemně čitelné. Většinu přístroje zabírá ovládání – základem jsou čtyři šipky a spínací / potvrzovací tlačítko. Šipky jsou sice od středového potvrzování ve stejné vzdálenosti, ovšem snad díky nízkému zdvihu tlačítek je občas trochu problém Colorfly pohodlně a rychle ovládat. Chce to jednoduše trochu zvyku. Obyčejnější sada tlačítek a třeba těsněji sesazená růžice směrových šipek by dost možná byla lepší, i když ne tak „vintage stylová“.

Hlavním, co by ale audiofila mělo zajímat, je plnohodnotná analogová regulace zvuku. Pro tu je zde dlouhý posuvník s plastikovým jezdcem, který na první pohled vypadá trochu vtipně, ale svou práci dělá s obdivuhodným talentem. Regulace výstupní úrovně je dokonale plynulá, přesná a ideálně citlivá. Kéž by každý přístroj měl vyřešenou regulaci hlasitosti takhle plynule. Ještě jednou je třeba říci – naprosto perfektní.

Na spodní straně přehrávače pak najdeme celkem imponující sestavu konektorů – kromě očekávatelného 3,5mm jacku pro sluchátka je tu hlavně velký 6,3mm. Díky velkému výstupnímu výkonu umí Colorfly plnohodnotně obsloužit sluchátka až s impedancí 300 Ohm, což by mělo stačit pro jakákoliv běžná sluchátka včetně nejvyšších typů jednotlivých značek.


Co je ale ještě zajímavější je další dvojice RCA konektorů. Jeden slouží jako digitální koaxiální vstup, druhý je stejný jen s tím rozdílem, že signál vypouští z přístroje ven. Colorfly tak lze zakomponovat i do „velkého“ domácího hi-fi jako plnohodnotný zdroj signálu s vysokým rozlišením. Řešení je tu i pro ty, kteří nemají kam digitální výstup připnout. Velký sluchátkový výstup totiž – s patřičným adaptérem samozřejmě – nabízí standardní linkovou výstupní úroveň 2V (při plné hlasitosti) a tím se dostává na roveň CD přehrávačům a jiným zdrojům. Pocket HiFi tak nabízí poměrně levnou možnost jak získat vysoké rozlišení – ať už bude přístroj použit pro přehrávání sám nebo pro D/D nebo D/A transport dat z jiného zařízení. Tomu pomůže Colorfly tím, že signál přefiltruje svými upsamplingovými obvody až na hranici 24 / 192. Nic ze zmíněného nemůže nabídnout ani podobně drahý iPod, ani jiný z dosud nejvychvalovanějších přenosných přehrávačů.

Colorfly se nikterak nebojí ukázat ani kompletní vnitřnosti přehrávače (však stačí zajít na www.colorfly.eu a podívat se). Srdcem přístroje je čip pro D/A převod Cirrus Logic CS4398, vedle něj je tu ještě čip od stejné firmy CS8422 pro upsampling. O regulaci hlasitosti se stará potenciometr ALPS nejvyšší série. Použité komponenty také zaručují dynamický rozsah až 120 dB (přestože odstup signálu od šumu je při použití hi-res souborů 90 dB a při použití mp3 souborů 70 dB). Pro každý kanál tu také najdeme vlastní oscilátor, stejně jako pro každý kanál najdeme i vlastní výstupní zesilovač na bázi JFET.

Častým problémem digitálním zdrojů, zvláště s SPDIF vstupem / výstupem je jitter. Kombinací přesný hodin a kvalitních čipů se výrobci povedlo snížit jeho maximální hodnotu na nepatrných 5ps. Zcela jistě existují i nižší hodnoty, ale v dané cenové kategorii se jedná o skvělou hodnotu. Stejně tak je to i s THD na úrovni 0,003%.

Uživatel si ještě může na přístroji nastavit hodnotu upsamplingu, případně může tuto vlastnost úplně vypnout. Tolik jen pro úplnost ke schopnostem přístroje.

Další nutností při používání Colorfly je aktualizace firmware. Update vychází poměrně často a opravuje množství poměrně kritických chyb – během testovacího období vyšly dokonce dvě aktualizace. Jen pro zajímavost – jedna opravovala například špatnou funkci směrových kláves, kdy doprava bylo vlastně nahoru a podobně. Stejně tak firmware upravoval některé drobné zvukové artefakty v digitálním výstupu. Nicméně dobrou zprávou je, že u podobného druhu zařízení je inovace software cestou k vyřešení téměř všech problémů.

Colorfly Pocket HiFi C4 Pro nesl ve své interní 32 GB paměti několik desítek hudebních souborů, nadpoloviční část ve vysokém rozlišení (od 24 / 96 po 24 / 192), část pak ve formátu WAV a část FLAC. Zbytek souborů pak byl ve standardním Red Book rozlišení 16 / 44,1 a formátech WAV nebo MP3. Nutno říci, že 3,7V baterie při běžném poslechu vydrží cca 6 hodin, což může být v praxi klidně jen jediný den. Colorfly hrál se sluchátky Sennheiser IE8, Bowers&Wilkins C5 a beyerdynamic T1, jakožto samostatný zdroj signálu pak se zesilovačem NAD C370 a reprosoustavami Harbeth Monitor 30. Jako D/A převodník pak sbíral do stejné sestavy signál z Blu-ray přehrávače Pioneer BDP-LX71. O filtraci proudu „pevné“ sestavy se staraly filtry Xindak.

První na řadu přišel Hugh Laurie s deskou „Let them talk“ ve 24 / 96. Colorfly je velmi muzikálním přístrojem a tak i Laurieho prezentoval velmi živým, barevným zvukem. Jeho hlas byl velmi příjemně prokreslený, míru detailu a živosti je možné bez uzardění srovnat s CD přehrávači cenové kategorie kolem 40ti tisícovek. Muzikálnost tu ale není doprovázena příliš teplým, měkkým zvukem, jde spíše o pevně kontrolovaný, dobře vyvážený zvuk. Přirozený mužský témbr bylo radost poslouchat – nízké zkreslení a příjemný projev ale svádí k neustálému zvyšování hlasitosti, protože ani na téměř koncertní úrovni neprovází poslech nic nepříjemného.

Srovnání mp3 komprimované verze a již zmíněné hi-res nahrávky Hugh Laurieho také ukazuje, že Colorfly se může stát výborným nástrojem pro objevení výhod vysokého rozlišení. Detaily, přirozenější barvy nástrojů a celkově příjemnější pocit z poslechu, to jsou jen některé z jeho výhod. Ovšem Colorfly má občas s vysokým rozlišením také drobné problémy – nepřehrál například žádný z takzvaných vinly ripů, tedy digitalizovaných LP desek s rozlišením 24 / 192. Ostatně problémy nastaly občas i s vysokým rozlišením 24 / 96 – to je ale patrně opět jen záležitost firmware a bude v budoucnu opravena dalším vydáním.

Kompilace Audiophile Voices č. 6 (opět ve standardu 24 / 96) předvádí schopnosti Rebeccy Pidgeon a jejího nádherně nahraného hlasu ve „Spanish Harlem“. Sametový hlas je plný emocí, nástroje jsou jasně definované, ohraničené a čisté. Čistota přednesu je na tak dostupný a malý přenosný (i když stěží přenosný) přehrávač úžasná. Navíc lze dle libosti experimentovat s upsamplingem, který má ne zásadní, ale přeci jen slyšitelný vliv.

Dynamické schopnosti přehrávače jsou také velmi dobré – i náročné kusy jako je Mussorgského „Velká brána Kyjevská“ (Crystal Cable Arabesque, 16 / 44,1) zůstávají plně pod kontrolou Colorfly. Oproti cenově stejně nasměrovaným CD přehrávačům jde o skutečně významný rozdíl – mezi nahrávkami je naprosto minimální šum, takzvané „temno“. Nadto je tu již zmiňovaná detailnost a schopnost hrát s přirozenými, nepřehnanými barvami velmi muzikálním způsobem.

I v oblasti D/A převodu Colorfly uspěl – i přestože zvuk BDP-LX71 je velmi dobrý, Pocket HiFi dokázal svým detailem a zde patrně i upsamplováním výrazně zlepšit dojem z reprodukce. Zvuk získal na čitelnosti, rozlišení a hlavně se zbavil jisté Pioneerské temnosti a hutnosti.

Colorfly Pocket HiFi C4 Pro je jedinečným produktem, přestože rozhodně není bezchybný. Jeho neduhy ale spočívají hlavně v nedoladěném řídícím software než v čem jiném a jejich vyřešení je jen otázkou dalších vydání firmware. Ze zvukového hlediska ale na úrovni šesti set EUR (a tedy zhruba šestnácti tisíc korun) těžko pohledat něco univerzálnějšího – může sloužit jako velmi solidní zdroj zvuku na cesty i pro domácnost, k jakékoliv reprodukci přidává možnost upsamplovat signál a ještě přehrává data s vysokým rozlišením (i když právě zde je zatím nejbolestnější nedoladěnost firmware). Odhlédneme-li od designu, který je jen otázkou osobního vkusu a od drobných ergonomických problémů, zůstane nám muzikální, zábavný a přitom velmi detailně hrající přístroj s minimem zkreslení, který působí jako svěží vítr a odvážný nápad na poli high fidelity. Pokud je vysoké rozlišení a „počítačové“ audio cestou, kterou chcete jít, určitě byste Colorfly Pocket HiFi C4 Pro neměli opomenout!

cca Kč 17 000,-
EUR 655

--- --- --- --- ---

KLADY

+ upsampling

+ velmi přesná analogová regulace hlasitosti

+ dostatek síly i pro „plnohodnotná“ sluchátka

+ možnost použít jako DAC (omezeně) a upsampler

+ rozlišení 24 / 192

+ široká podpora souborových formátů

+ digitální vstup a výstup

+ dva výstupy na sluchátka

+ velmi slušný zvukový výstup, zvláště na danou cenu

ZÁPORY

- nemá samostatné standardní analogové RCA výstupy

- drobné problémy s některými soubory, vzorkovacími frekvencemi apod.

- nepříliš pohodlné a ergonomické ovládání

- dosti specifický vzhled i velikost na přenosný přehrávač

- plastikový kryt displeje je EXTRÉMNĚ náchylný na poškození, nutno použít obal

--- --- --- --- ---

VIZITKA PRODEJCE

British Audio

www.britishaudio.sk  – Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 

+421 31 55 00 333

VIZITKA PRODEJCE ČR

Reasoft s.r.o.

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 

200 300 mcintosh

200 200 pmc

200 200 normaaudio

200 200 studiospalicek

200 200 rpaudio

200 100 wdq

200 100 rodel

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio

ANALOG:

VPI Scout
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline
Pro-Ject Phono Box

KABELY:

ZenSati Authentica
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

SÍŤOVÉ FILTRY:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Initium
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube

MĚŘENÍ:

ATB PC Pro pro Windows 7
NAD C370
Pioneer BDP-LX71
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Jak se hodnotí?

Recenze všeobecně (na hudbu, na jídlo, na filmy, na auta, na makeup nebo na hifi...) jsou většinou cílem uštěpačných poznámek ze strany těch, s jejichž názorem se neshodnou, to je ovšem v zásadě asi i v pořádku, jakkoliv snaha ventilovat svůj názor spíše konstruktivním, logicky formulovaným způsobem by zjevně byla ku prospěchu o něco více. Jinými slovy, vyjádřit svůj názor "že je to sračka" mohu i slušně, věcně a bez nutnosti okamžitě napadat.

Číst dál...

200 200 xavian 200 200 soundstyle 200 200 eurostar 200 200 tykon 200 200 psg

200 200 hifiguide 200 200 cptpraha 200 200 basys 200 200 naimstudio 200 200 horn

200 200 aq 200 200 voice 200 200 yamaha 200 200 horizontrading 200 200 kasaudio

200 200 elfton 200 200 mareka audio 200 200 ibdczech 200 200 walter kircher 200 200 4ce distribution

1024 200 audio video show praha