650 200 loewe

Tak jak před rokem či dvěma každý známý i neznámý výrobce reprodukční techniky bezhlavě začínal vyrábět sluchátka, tak v roce 2013 svět zaplavily takzvané zvukové základny, či zvukové projektory (či jak přeložit správně „soundbase" a nesklouznout k populárnímu slovu soundbar, které označuje ale přeci jen stylovější a jinak koncipovaný přístroj). Trend bez výjimky černých, víceméně stejně rozměrných (tak aby se vešly pod stojan televize na polici / komodě) a designově maximálně jednoduchých krabiček započali inženýři v BOSE a strhli neskutečnou lavinu. Jedním z nejaktuálnějších přírůstků je i DHT-T100 od Denon.

Úkol pro soundbase je jednoduchý – nahradit prostor, který je z fyzikálního hlediska nutný pro kvalitní reprodukci zvuku a který se v moderních televizorech s tloušťkou papírové čtvrtky jednoduše nenachází. Jejich stavba je kompromisem mezi nutností udržet i velké moderní televize a přitom pokud možno nebýt vidět. Navíc je tu potřeba nabídnout mohutný, efektní a dramatický zvuk. Svým způsobem jde o dva protikladné směry a je to právě šikovnost výrobce, jak je vyváží v tomto v podstatě rozměrově pevně definovaném tvaru.

Zhruba čtyřkilový zvukový projektor od Denon má typické rozměry – šířku necelých 61, hloubku lehce přes 35 a výšku maličko přes 7 cm. Jeho z černého, velmi odolného plastu vytvořené tělo s pravoúhlými rysy (jediným ozvláštněním rovných křivek je „vykousnutí" vzadu v oblasti konektorů) unese na svém hřbetě váhu až 27 kg, čímž se stává vhodným hostitelem i pro velké televize s úhlopříčkou kolem 50".

Denon DHT-T100 hostí celkem čtyři měniče a dvojici poměrně rozměrných, vzad vyzařujících bassreflexových otvorů. Téměř v rozích ozvučnice jsou dva tweetery s průměrem 0,5", středobasové měniče jsou oválné, s rozměry 2" x 5". Žádné další parametry nelze z dostupných zdrojů vyčíst. Lze usuzovat na použití digitálních zesilovačů, zvláště vzhledem k maximální spotřebě 30 Wattů. Dozvíme se naopak, že i z tak ploché ozvučnice umí Denon vyzářit frekvence od 40 do 20 000 Hz (bez udání tolerance, ale i v +/- 10 dB je to v daném kontextu slušný výkon).

Vstupní signál do tohoto zvukového projektoru dostanete čtyřmi způsoby – buď analogových 3,5 mm jackem, nebo digitálně pomocí optiky či koaxiálního kabelu. U analogu si dokonce můžete zvolit úroveň signálu ve třech krocích (-12 / -6 / 0 dB). Poslední možností je využít integrovaného Bluetooth připojení s kodekem aptX.

Ze zajímavých vlastností jmenujme například schopnost se naučit sadu signálů vašeho dálkového ovladače, schopnost zpracovat rozšířený kodek Dolby Digital, obohacený o Denon Virtual Surround (tedy simulaci vícekanálového systému pomocí úpravy fází apod.) a Dynamic Bass, kdy se digitální signálový procesor stará o kontrolu spodních oktáv. Denon deklaruje 5 poslechových režimů včetně nočního, který divokou reprodukci řádně zkrotí, aby na vás nepřišli sousedé. Trochu matoucí může být automatické přepínání vstupů, kdy si budete muset dát důsledně pozor na to, který ze zdrojů signálu máte zapnutý.

Charakteristika přednesu Denon DHT-T100 odpovídá jakémusi univerzálně rozpoznatelnému firemnímu charakteru, který je velmi příjemný při poslechu hudby, ale kterému občas přeci jen schází trocha jiskry (nebo možná spíše ostrosti), když jde o „prodávání" efektů v moderních filmech. Denon velmi příjemně „rozsvítí" běžné televizní vysílání a vůbec veškerý obsah, kterému dominuje hlas. Právě tam je totiž hodně velká síla tohoto zařízení.

Velmi klidný a jemný zvuk nechává středy velmi pěkně vyniknout, hlasy mají dost detailů a máte z nich jednoduše dobrý pocit. Denon má i slušné zaostření, cítíte, že zvuk se sice rozlévá do stran, ale jeho epicentrum je pod obrazovkou přesně tak, jak to má být. Právě tam se pak automaticky soustředí i vaše pozornost.

Vcelku jsme si užili i 3D verzi Jurského parku s remasterovanou zvukovou stopou. Když přijde na věc a do placu vstoupí například rozzlobený Tyranosaurus Rex, basu je dost (byť vám samozřejmě nerozklepe nohavice), stejně tak o chvíli později vnímáte i při třeskotu skla džípu zřetelné výšky, vše má ale jemňoučkou charakteristiku. Celek je snad až příliš klidný a nemáte pocit, že by se na vás zvuk dramaticky valil – což k filmové produkci tak nějak patří.

U zmiňovaného filmu bylo také jasné, že Denon DHT-T100 není určen tichoučkému hraní – jako ostatně všechny obdobně koncipované produkty. Jakmile Denonu dáte ale alespoň střední hlasitost, potažmo tu, při které se díváte soustředěně na filmy, situace se otočí, zvuk se propojí a vyrovná, i když z něj ani o kousek nevymizí ona jemnost a absolutní nekonfliktnost.

Důležité je také to, že si v Denon dali tu práci, aby srovnali zvukovou charakteristiku všech vstupů – je tak úplně jedno, zdali vedete zvukový signál drátem, či přes Bluetooth, ve finále vše obejme společná zvuková charakteristika.

Denon DHT-T100 lehce vystupuje z produkce zvukových základen pod televizory. Ne svým vzhledem, tak jsou si všichni výrobci rovni a na první pohled byste jednu krabici od druhé jen těžko poznali. Denon vystupuje svým zvukem, který je atypicky „nefilmový" – ačkoliv je ho v podstatě dost, tak nějak netlačí na pilu a nehrne se na vás, což je velký nezvyk, vezmeme-li v potaz běžný zvuk domácích kin, ale i těchto základen. Je jen na vás a vašem vkusu, jestli je to tak dobře, nebo je to špatně. Faktem zůstává, že DHT-T100 umí velmi pěkně podat hlasy a působí tak skoro jako vyladěný centrální reproduktor. Ctíte-li tak ve zvuku klid a základem vaší filmotéky nejsou akční filmy, nebo pompézní science fiction, mohla by se vám uvolněnost Denon DHT-T100 líbit...

Kč 8 290,-

--- --- --- --- ---

KLADY

+ typicky firemní velmi jemný, klidný zvuk

+ až překvapivá srozumitelnost a detailnost

+ pěkné středy s dobrým podáním vokálů

+ umí zaplnit zvukem i větší prostor

ZÁPORY

- charakteristika není úplně ideální pro výbušné filmové efekty

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: Eurostar Ostrava | www.eurostar-ostrava.cz 

200 300 mcintosh

200 200 pmc

200 200 normaaudio

200 200 studio spalicek

200 200 rpaudio

200 100 wdq

200 100 rodel

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio

ANALOG:

VPI Scout
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline
Pro-Ject Phono Box

KABELY:

ZenSati Authentica
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

SÍŤOVÉ FILTRY:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Initium
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube

MĚŘENÍ:

ATB PC Pro pro Windows 7
NAD C370
Pioneer BDP-LX71
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Jak se hodnotí?

Recenze všeobecně (na hudbu, na jídlo, na filmy, na auta, na makeup nebo na hifi...) jsou většinou cílem uštěpačných poznámek ze strany těch, s jejichž názorem se neshodnou, to je ovšem v zásadě asi i v pořádku, jakkoliv snaha ventilovat svůj názor spíše konstruktivním, logicky formulovaným způsobem by zjevně byla ku prospěchu o něco více. Jinými slovy, vyjádřit svůj názor "že je to sračka" mohu i slušně, věcně a bez nutnosti okamžitě napadat.

Číst dál...

200 200 xavian 200 200 soundstyle 200 200 eurostar 200 200 tykon 200 200 psg

200 200 hifiguide 200 200 cptpraha 200 200 basys 200 200 naimstudio 200 200 horn

200 200 aq 200 200 voice 200 200 yamaha 200 200 horizontrading 200 200 kasaudio

200 200 elfton 200 200 mareka audio 200 200 ibdczech 200 200 walter kircher 200 200 4ce distribution

1024 200 audio video show praha