Marantz umí vyrábět levnou elektroniku, ne že ne. Sice se říká, že jediné opravdu pozoruhodné přístroje s jejich logem patří do high-endových řad Premium či Legendary a o tomto se není třeba dohadovat – investujete-li své peníze tímto směrem, zklamání s největší pravděpodobností nebudete. Jenže co když nemáte desítky či dokonce stovky tisíc na cd přehrávač? Pak se jistě budete muset poohlédnout v entry-level produktových řadách nějaké té velké značky – Denon, Cambridge Audio, NAD nebo právě Marantz. A obzvláště u poslední dvou jmenovaných jsou i levné výrobky uživateli hodnoceny více než slušně. I proto jsem se chtěl podívat na novou, s nadšením přijatou řadu 6000, jíž prý „samotný Ken Ishiwata věnoval svou intenzivní pozornost“.

Když jsem rozbalil CD6003, poměrně příjemně mě překvapila kvalita výroby. Ne snad, že byste se s otevřenými ústy posadili na zadek, ale viděl jsem i hůře zpracované zboží s trojnásobnou cenovkou. Dle mé zkušenosti je nejdůležitější si u těchto přístrojů opakovat pořizovací cenu, pak posluchač bude mít velkou šanci na čistě pozitivní dojmy.

Není to tak dlouho, co jsem testoval NAD C535BEE, vlastně přímého konkurenta dnes testovaného CD6003 a byl jsem v zásadě naprosto spokojen, přistupoval jsem tedy s podobnými očekáváními i k tomuto modelu. Opravňuje k tomu jednak stejně jako u NADu očekávané spojení s firemním integrovaným zesilovačem, opravňuje k tomu velmi blízká cenovka a opravňuje k tomu také podobné vybavení – schopnost přehrát CD standardu Red Book, CD nosič plný skladeb v mp3 nebo wma formátu, analogový výstup dvěma zlacenými cinchy nebo digitální výstupy koaxem či optikou, k čemuž se u Marantzu navíc přidává i schopnost přes integrovaný USB vstup z modelu SA8003 spolupracovat s iPody. Příjemným bonusem je také variabilní sluchátkový výstup s „audiofilským“ velkým jackem.

Když jsem poprvé vkládal disk do sice rychlé, ale jinak poměrně subtilně působící plastové mechaniky, neměl jsem úplně nejlepší náladu. Rammstein, kteří mi ten večer hráli k práci, jsem původně neměl nijak v plánu vnímat, chtěl jsem prostě CD6003 nechat rozehrát. Ale už za pět minut jsem se přistihnul, že si poklepávám nohou do rytmu a čím dál tím víc se nořím do hudby. Neobtěžoval jsem se tehdy psaním poznámek nebo soustředěným posloucháním, v paměti mi ale zůstal neobyčejně (a proč bych to nepřiznal, i neočekávaně) muzikální zážitek. Na tyto body k dobru jsem si vzpomněl o dva týdny později, když měl za sebou CD6003 mnoho desítek „zahořovacích“ hodin.

Přehrávač měl po celou dobu testu v zásadě jediného partnera a sice integrovaný zesilovač Marantz PM6003, který nejenže vzhledem, rozměry i zařazením prostě k tomuto cédéčku patří, ale hlavně se mi ani přes všechnu snahu nepodařilo najít zesilovací prvek, se kterým by celý systém hrál tak „správně“. Nefungoval tak dobře s Yamahou A-S700, nezněl tak dynamicky s PrimaLunou ProLogue One, bylo cítit, jak příliš neodpovídá úrovni KR Audio Antares VA320 / P-150 či Denonu PMA2010AE a prostě tak nějak nezáživně hrál s Harman Kardon HK990. Shrňme to, pokud už se rozhodnete pro nákup CD6003, nelze jinak než doporučit do role ideálního partnerského zesilovače PM6003.

Zbytek reprodukčního řetězce sestával z kabeláže KrautWire Awakening jakožto reprokabelů a interconnectů Monster Cable M1000i či Profigold stereo. Elektřinu na hudbu pak měnily buď Harbeth Monitor 30, KR Audio SP-2 nebo Canton Vento 880 DC. Co do kabeláže bylo tomuto cédéčku naprosto ukradené, čím je váš systém prokabelován, rozdíl v kvalitě reprodukce s propojovacími kabely Profigold a high-endovými Monstery byl zanedbatelný, respektive naprosto neadekvátní rozdílu cenovek.

Jestliže před časem NAD C545 BEE překvapil a prohlásil jsem jej za krále třídy se schopností přenést detail a potěšit ucho, Marantz CD6003 ukazuje na rychlý vývoj v oblasti kvality spotřební elektroniky. Prostě a jednoduše zní slyšitelně lépe než zmiňovaný NAD. A co je také hezké je možnost vypnout displej a digitální výstupy ve prospěch kvality reprodukce – není to sice tak jasný efekt jako třeba zapnutí zvukových korekcí na zesilovači, ale je uchem snadno postřehnutelný, pustíte-li si jednu pasáž ve standardním a v tomto „audiofilském“ módu.

Ve fázi testování tohoto přístroje jsem vybral vzorky z celé své hudební sbírky, vyštrachal jsem dokonce již léty zaprášenou nahrávku best of country písní Johnnyho Cashe, abych vyzkoušel všestrannost CD6003. Mou nejoblíbenější kombinací se pak staly jazzové nahrávky, reprodukované tandemem Marantzů a Harbeth Monitor 30, kde zvuk zněl nesmírně přesně a dynamicky.

V rámci dané kategorie (dejme tomu do 20ti tisíc) patrně nelze získat o moc víc. Dianna Krall na svém koncertu v Paříži zní dostatečně přesvědčivě a živě, aby si bylo možno tuto nahrávku užít, jednotlivé nástroje sice neoplývají kvalitami, na jejichž popis bych toužil spotřebovat všechna superlativa všech jazyků známého vesmíru, ale množství detailů je dostatečné pro příjemný poslech. Celé frekvenční pásmo je dostatečně kompaktní a zvuk prostě „stíhá“.

Ani němečtí drsňáci Rammstein Marantz nerozhodí a ačkoliv jejich „Mutter“ rozhodně není nahrávkou, v níž se budete chtít pídit po jednotlivých cinknutích, dostane se vám všeho, co si můžete přát. Hudba na poslech odsýpá lépe než třeba z Denonu DCD-710 AE nebo z již zmiňovaného NADu, měl jsem dojem větší zvukové masy a s tím i lepšího hudebně-metalového prožitku.

Muzikální nátura tohoto přehrávače se nejlépe projevuje u popových nahrávek, ať už u výběru toho nejlepšího od Fleetwood Mac, kdy hlas Stevie Nicks přebírá vládu nad zvukovou scénou s klidem a neagresivní pohodou, ať už je to rozkošně ujeté vánoční „Christmas in the Heart“ Boba Dylana s téměř, ale ne zcela Dylanovsky „nezvládnutým“ zpěvem nebo výběrové dvoj-CD „HIStory“ Michaela Jacksona, které je mimochodem famózně masterované. Ve všech se spojuje dojem plnohodnotně kvalitní reprodukce, kdy není problém hudbu bez připomínek poslouchat.

Zřejmě není třeba příliš hluboce probírat, zda Marantz CD6003 zvládne toto nebo má rezervy v tamtom, protože pro běžného posluchače se jednoduše stává tím, s čím lze v klidu žít a poslouchat a s rozpočtem lehce přes 10 000,- by měl tvořit špičku mezi kandidáty na nákupním seznamu. Dobře vypadá a dobře hraje, není tedy v zásadě co řešit. Že audiofil a hifista osloven tímto přístrojem nebude, že nedokonalé podání textur akustických nástrojů, že omezený prostor hudební scény a že kontrola nad zvukem velkého orchestru v reprodukci monumentálních klasických kusů není prvotřídní, to je v dané kategorii poměrně jasné. A prominutelné... Jak jsem před časem napsal u C545BEE a jak si zaslouží být napsáno u nového leadra opravdu levných přehrávačů – CD6003 může sloužit jako ideální vstup do světa hi-fi, ale také jako plnohodnotný přehrávač, s nímž budete dlouho bez problémů žít.

Kč 13 000,-

--- --- --- --- ---

KLADY

+ cena

+ provedení

+ design

+ obzvláště dobře zní v kombinaci s PM6003

ZÁPORY

- v zásadě nic, pokud očekáváte výkon v rámci pořizovací ceny

- těžko se hledá jiný vhodný partner než PM6003

--- --- --- --- ---

VIZITKA PRODEJCE

Media Control CZ, s.r.o.

www.mediacontrol.cz  – Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 

+420 272 660 281

200 300 mcintosh

200 200 pmc

200 200 normaaudio

200 200 studio spalicek

200 200 rpaudio

200 100 wdq

200 100 rodel

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio

ANALOG:

VPI Scout
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline
Pro-Ject Phono Box

KABELY:

ZenSati Authentica
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

SÍŤOVÉ FILTRY:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Initium
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube

MĚŘENÍ:

ATB PC Pro pro Windows 7
NAD C370
Pioneer BDP-LX71
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Jak se hodnotí?

Recenze všeobecně (na hudbu, na jídlo, na filmy, na auta, na makeup nebo na hifi...) jsou většinou cílem uštěpačných poznámek ze strany těch, s jejichž názorem se neshodnou, to je ovšem v zásadě asi i v pořádku, jakkoliv snaha ventilovat svůj názor spíše konstruktivním, logicky formulovaným způsobem by zjevně byla ku prospěchu o něco více. Jinými slovy, vyjádřit svůj názor "že je to sračka" mohu i slušně, věcně a bez nutnosti okamžitě napadat.

Číst dál...

200 200 xavian 200 200 soundstyle 200 200 eurostar 200 200 tykon 200 200 psg

200 200 hifiguide 200 200 cptpraha 200 200 basys 200 200 naimstudio 200 200 horn

200 200 aq 200 200 voice 200 200 yamaha 200 200 horizontrading 200 200 kasaudio

200 200 elfton 200 200 mareka audio 200 200 ibdczech 200 200 walter kircher 200 200 4ce distribution

1024 200 audio video show praha