2015 01 13 TST Definitive Technology Cube 1

Američtí Definitive Technology jsou specialisté na bipolární systémy, zejména pro stylové domácí kino. Jejich záběr je nicméně velmi široký a neschází v něm ani lifestylové produkty, které jsou dnes velice populární. Jde zejména o model Cube, což je přenosný (čti bateriemi napájený) nevelký aktivní reprodukční systém; právě velkým zvukem z malých rozměrů se však Definitive Technology může chlubit napříč celým svým výrobním katalogem.

Jak už název napovídá, model Cube je jednoduše kostka s jednou zakulacenou hranou, která označuje předek. Na horní straně se v tomto rohu nachází „hnízdo" s ovládacími tlačítky, po dvou stranách se pak táhne bohaté perforování, za nímž se skrývají hlavní reproduktory. Ještě o kousek níž se skrz kulatý roh otevírají dva svislé otvory, které by snad mohly posloužit jako držadlo, ve skutečnosti jde ale o výdechy bassreflexového otvoru.

2015 01 13 TST Definitive Technology Cube 2

Při pohledu zezadu uvidíte jednak skutečné držadlo, jednak u paty přístroje výřez, v němž se nachází všechna přípojná místa – v praxi je to jen napájecí zásuvka, 3,5 mm jack analogového vstupu a USB konektor, kam lze připojit buď Apple zařízení, nebo datovou paměť. Primárním vstupem je pak rozhodně Bluetooth. Otočíte-li přístroj směrem dospod, uvidíte masivní protiskluzovou gumu, která se při častém přenášení může hodit. Již dle tvaru Cube je jasné, že patří někam ke stěně nebo rovnou do rohu.

Vzhledem k tomu, že jde skutečně o téměř dokonalou kostku o hraně 19,68 x 19,05 x 19,05 cm (v x š x h) s nevelkou hmotností, není skutečně problém umístit Cube kdekoliv v jakémkoliv prostoru – svým velkým zvukem neudělal ostudu ani v téměř 50 m2.

2015 01 13 TST Definitive Technology Cube 3

Zajímavé je technologické provedení modelu Cube – reproduktory jsou usazeny podle „tripolární" filozofie, Cube jinými slovy zvládá zvukem pokrýt opravdu široký prostor. Středo-výškové měniče jsou po obou předních stranách, vyzařují tak pod úhlem 90°, což by mělo vést ke znatelnému stereo obrazu, který bývá u podobně koncipovaných systémů spíše nevýrazný. Středotónové měniče jsou i na horní straně, kde je doplňuje basák.

Jak už bylo řečeno, primárním zdrojem signálu je tu Bluetooth, párování s mobilními zařízeními usnadňuje dotykové párování pomocí NFC. Vestavěná lithium-iontová baterie umožňuje teoreticky až 8 hodin poslechu na střední úrovni, my jsme neměli problém dosáhnout třeba i 10 hodin, pokud byl signál přiváděn analogovým vstupem.

2015 01 13 TST Definitive Technology Cube 4

V Cube je rozmístěno celkem 6 reproduktorů s kónickými membránami – o středy a výšky se stará celkem pět na bocích a na horní straně umístěných reproduktorů (dva v pravém, dva v levém kanálu a jeden nahoře) s průměrem 3,17 cm, jejichž membrána je vyrobena z kompozitního laminátu a pracují v podstatě jako širokopásmové. Nahoře umístěný woofer pak má průměr přes 13 cm, což je na tak drobný systém slušná hodnota.

2015 01 13 TST Definitive Technology Cube 5

Na to, že Cube je poměrně kompaktní zařízení, umí zahrát hrdě a plně – je sice cítit, že obzvláště nad pevností a razancí basu dbá DSP a že zasahuje dosti často, ovšem výsledek je rozhodně efektní. „Get Lucky" od Daft Punk se nesla na nadýchané, hodně výrazné, ale přeci jen měkké elektrické basy. Je fakt, že jde o imponující výkon na tak malé zařízení, dokonce v blízkosti Cube cítíte i impuls. Spodní tóny jsou nicméně spíše velké a mohutné, než úplně konkrétní, jak už to u podobných zařízení bývá.

2015 01 13 TST Definitive Technology Cube 6

Cube navzdory plnosti svého přednesu příliš netlačí a hraje spíše na pohodu – „Good Morning Little Schoolgirl" od Muddyho Waterse tak sice nepůsobila dravě a živelně, klid a čistota dodaná velmi korektním ovládáním zvuku ale potěší, stejně jako to, že akustická kytara už nesla náznak potřebné jiskry kovových strun. Hlas byl navíc sice ne úplně hluboký a plastický, zato velmi dobře srozumitelný a čistý.

2015 01 13 TST Definitive Technology Cube 7

To, že v Definitive Technology Cube nenajdete úplně klasický tweeter, to poznáte podle charakteru výšek – lehký, éterický a pronikavý vibrafon v „Like Minds" ze stejnojmenného alba uskupení Burton, Corea, Metheny, Haynes a Holland byl přeci jen poněkud měkčí, trochu méně smělý, ale rozhodně ne zapadlý nebo prostý energie. Dojem trochu těžšího a plnějšího vyvážení má na svědomí hlavně dostatek až lehký přebytek basové složky, který se projevuje zejména, pokud je Cube opravdu v rohu.

2015 01 13 TST Definitive Technology Cube 8

Co se týká dynamiky, je adekvátní cenové třídě i typu produktu, DSP má zvuk dostatečně pod kontrolou a umí dodat dostatek energie. Trubka v Davisově „Cobra" z desky „Amandla" měla sice rezervy, zejména by jí pak slušel maličko divočejší přednes, ale basa a bicí byly velice dobré, s dostatkem energie a objemu. Na kompaktní all-in-one jednoduše dobré.

Definitive Technology Cube (a dle našich zkušeností vlastně žádný produkt této značky) neohromuje jako detailní „pila", naopak informace nechává vyplývat uvolněně. Relaxovanost je ostatně jedním ze skutečně pozitivních rysů reprodukce tohoto all-in-one, aniž by zvuk byl líný a nijaký. Sinatrova „The Christmas Song" z alba „The Jolly Christmas" byla slušně, ale neefektně prokreslená, soustředěná na hlavní linku a celkově „v pohodě".

2015 01 13 TST Definitive Technology Cube 9

Titulní skladba Whitova alba „Lazaretto" ukázala, že stereo obraz nefunguje úplně vždy a všude a že Cube by skutečně měl být alespoň u zdi, ideálně poblíž dvou, aby se zvuk mohl dostatečně odrazit. Stereo scéna sice není úplně pevná a konkrétní jako u běžných stereo systémů, zato však zaplní celou místnost a je trochu jedno, jak daleko a pod jakým úhlem od Cube se nacházíte.

2015 01 13 TST Definitive Technology Cube 10

Ani tvrdší hudba s ne úplně ideální kvalitou zvuku vychází dobře – u „Guilty all the same" od Linkin Park zahladil Cube ostré hrany a přitom díky bohatému základu a dostatečné energii umí dodat švih a důraz. Při běžném poslechu je to pak rozhodně příjemné – ostatně jak by jeden čekal od zařízení, s nímž máte strávit celé dny.

2015 01 13 TST Definitive Technology Cube 11

Definitive Technology Cube je dostupný, kompaktní přístroj, který zvukem snadno zaplní celou vaši místnost příjemným, klidným a přitom plným zvukem, který se příjemně poslouchá. Laskavost a měkkost přednesu dostatečně pevně kontroluje DSP, takže poslech není nuda. Pokud hledáte stylový, čistý a snadno použitelný přístroj, který nenápadně, avšak jistě zahraje, co budete chtít a to lehce a příjemně, poohlédněte se po Cube – podle nejlepších firemních tradic nabídne zvuk, který z obdobě velkého zařízení jinde nejspíš nedostanete.

Kč 11 990,-

--- --- --- --- ---

+ praktický design a přenositelnost