2015 01 13 TST Yamaha LSX 70 1

Průmyslový gigant Yamaha má obří záběr, o tom není pochyb. Nově ale přeci jen našel další skulinu, kam se svými produkty proniknout – do světa stylového, možná až lifestylového audia. Vznikla tak řada elegantních produktů Relit, která kombinuje přenosnost, luxusní feeling a podporu atmosféry při poslechu náladovým osvětlením. Tak trochu se tím firma pouští do krajin, kde vládnou firmu jako Bang & Olufsen, případně i Bowers & Wilkins a pár dalších.

LSX-70 je základním modelem této série a již od pohledu působí tak trochu jako velká svíčka. Jde vlastně o kulatou základnu, z níž se zdvíhá až na laťku 24 cm krycí mřížka s velkým čepem na horní straně. Uvnitř je pak menší válec, v němž je uložena baterie a na jehož vršku najdeme kovovou membránu výškového reproduktoru a těsně nad ním pak špičkou dolů obrácený jehlan, sloužící k rozptylu zvuku i světla. Celá základna je velká akorát pro mužskou dlaň (průměr je 9,4 cm) a její povrch je potažen umělou kůží, která vypadá skutečně hezky.

2015 01 13 TST Yamaha LSX 70 2

Kolem centrálního válce najdeme čtyři výrazně žlutě svítící LEDky, jejichž intenzitu můžete regulovat – barvou i intenzitou se také podobají větší svíčce, podobně jako celý přístroj. LSX-70 tak nemůžete vlastně považovat za světlo, ale skutečně jen za prvek, dotvářející klidnou a vřelou atmosféru.

Na zadní straně je na základně několik tlačítek a dva vstupy. Byť Yamaha LSX-70 primárně slouží jako Bluetooth reproduktor, má i 3,5 mm analogový jack, kterým lze dostat do reproduktoru signál třeba z tabletu, notebooku či jiného přenosného zařízení. Malá a ne úplně jednoduše jdoucí tlačítka slouží pak k zapnutí / vypnutí, regulaci intenzity osvětlení a regulaci hlasitosti. Poslední vstup patří napájecímu adaptéru; po plném nabití vydrží baterie (při zhasnutém světle) až na 8 hodin provozu. Se zapnutou hudbou a světlem vydrží zhruba polovinu času.

2015 01 13 TST Yamaha LSX 70 3

Bluetooth jakožto primární zdroj signálu používá optimální kodek aptX, díky čemuž lze streamovat hudbu v CD kvalitě na vzdálenost až 10 metrů. Téměř kilový přístroj pak hraje dvěma reproduktory s kovovými kónickými membránami. Oba jsou označovány za celopásmové, ten v základně má průměr 5,5 cm a ten nahoře 4 cm. Ač má LSX-70 přední a zadní stranu, jde jen o estetickou záležitost, zvuk je vyzařován omnipolárně, aby ulehčil umístění přístroje v prostoru.

Aby ovládání bylo pohodlnější, je pro LSX-70 k dispozici také jednoduchá, ale dobře fungující aplikace – jde nejen o klasický přehrávač, ale také o dálkové ovládání, jímž lze regulovat jak světlo, tak zvuk. Zařízení samozřejmě funguje i bez aplikace jako standardní Bluetooth příslušenství, je ovšem škoda aplikace nevyužít. Aplikace může také nastavit timer, díky kterému se zvuk a světlo spustí a ukončí v přesně stanovených hodinách pro každý den v týdnu. LSX-70 se tak může stát elegantním a decentním budíkem.

2015 01 13 TST Yamaha LSX 70 4

Nevelký sloupeček Yamaha LSX-70 dokáže díky DSP vytlačit bas jako menší regálové reprosoustavy, což je potěšující, samozřejmě ale cítíte, že třeba houpavá basová linka v „Get Lucky" od Daft Punk je trochu „navoněná", utažená a docela dost měkká. Z malých reproduktorů to ale jinak nejde a u Yamahy vsadili hlavně na velikost zvuku, spíše než na konkrétnost.

2015 01 13 TST Yamaha LSX 70 5

Ne nečekaně je LSX-70 vyladěn tak, aby nejlépe fungovalo střední pásmo – hlas a akustická kytara Muddyho Waterse tak v podstatě zní tak, jak by asi hrál „plnoformátový" systém z jednotlivých komponentů a malých regálovek v souhrnné ceně LSX-70. Díky širokému omnipolárnímu vyzařování vám vlastně ani první chvíli nutně nepřijde na mysl, že hrajete pouze mono; zvuk je v menších prostorách všude, plný a dobře čitelný. Samozřejmě asi nebudete čekat prokreslení úplně do hloubky, základní linku kytary a vokálu ale shledáváme v dané třídě bez problémů – ještě před pár lety se o takové čistotě u podobných přístrojů nemohlo ani zdát.

Pronikavý a jasný vibrafon v „Like Minds" Garyho Burtona je v podání LSX-70 dosti umírněný, ale energie má vůči středům a basům dost. Celkově je zvuk ale laděný do měkka a do pohody, podobně jako barva osvětlení – cílem je neunavovat a přitom bavit. Činely se maličko ztrácí za plným vibrafonem a kontrabasem, Yamaha si prostě na jemnůstky příliš nepotrpí.

2015 01 13 TST Yamaha LSX 70 6

O všechnu pocitovou dynamiku se tu stará DSP – ladí zvuk trochu na efekt, ale třeba Davisova trubka v „Cobra" z desky „Amandla" není špatná. Zvuk sice není úplně rychlý a řízný, ale nástroj v celkově uvolněném podání není dynamicky plochý.

Tvrdší skladba s ne úplně ideální zvukovou kvalitou typu „Guilty all the same" od Linkin Park byla při vyšších hlasitostech lehce mimo ideální záběr LSX-70 – hrubost činelů a kytar není příliš příjemná, spolu s měkkým zvukem a silným basem je poslech spíše než uvolňující trochu náročný.

2015 01 13 TST Yamaha LSX 70 7

Yamaha LSX-70 je zajímavým konceptem, byť tak jako u mnoha zajímavých lifestylových produktů i zda nacházíme na cenovce až příliš vysokou sumu. Pokud pro vás ale není zase tak zásadní a hledáte kompaktní, přenosný, pěkně vypadající a pěkně zpracovaný přístroj, který vám může dělat nenápadného, příjemného, neotravujícího společníka od probuzení po romantickou večeři a který umí zvukem a světlem navodit uvolněnou atmosféru, pak je LSX-70 rozhodně řešením, které nadělá dostatek parády.

Kč 8 490,-

--- --- --- --- ---

KLADY

+ velmi pěkný design

+ v menších prostorách dostatečně plný zvuk

+ umí vytvořit příjemně měkkou atmosféru – zvukem i světlem

+ zajímavý lifestylový koncept

+ díky omnipolárnímu vyzařování je skoro fuk, kam LXS-70 postavíte

ZÁPORY

- cena je až příliš vysoká

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: K+B Progres a.s. | www.yamaha-hifi.cz  | facebook icon

200 300 xavian

200 200 mcintosh

200 200 tykon

200 200 soundstyle

200 200 longplay

200 200 wdq

200 100 optoma

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio
Fischer&Fischer SN-70

ANALOG:

VPI Scout
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline (MC)
Pro-Ject Phono Box

KABELY:

ZenSati Authentica
Chord Signature XLR-DIN
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Sirius
IsoTek EVO3 Initium
Nordost Red Dawn
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube
65" Philips 65PUS7101

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Kolik peněz musím doopravdy utratit?

Je to časté téma vašich dotazů směrem na redakci Hi-Fi Voice. "Kolik musím utratit, abych dostal zvuk co chci?", "Vyplatí se připlatit za X nebo za Y?" nebo třeba "Má vůbec cenu kupovat to, když to stojí jen ZZZ?". Neméně časté je pak nadšení nad tím, že to produkt za pár tisíc "natře" produktu za desítky a stovky tisíc (ovšem mám podezření, že pisatel nevěnoval poslechu a vzájemnému srovnání zase až tak moc času...). Takže kolik peněz vlastně je třeba DOOPRAVDY utratit?

Číst dál...

200 200 basys 200 200 horn 200 200 hifiguide 200 200 rpaudio 200 200 studiospalicek 

200 200 riha 200 200 voice 200 200 psg 200 200 ketos 200 200 kasaudio 

200 200 pmc 200 200 cptpraha 200 200 naimstudio 200 200 aq 200 200 mareka audio 

200 200 4ce distribution 200 200 altei 200 200 ibdczech 200 200 elfton 200 200 eurostar