„Jsou i jiné světy než tento", říká postava v sugestivní scéně jednoho z Kingových románů ze série „Temná věž". Je to věta výstižná a snadno aplikovatelná i na svět ortodoxního high-fidelity, do něhož v jedenadvacátém století čím dál více zasahují i dříve naprosto nepředstavitelné produkty. Téměř každá firma se snaží vyjít vstříc mládí, potřebě objevovat a poslouchat i ve značně dynamičtějších okamžicích, než je typické „hifistické" sezení v zšeřelé místnosti se sklenou vína... Nicméně je nezvratný fakt, že jen ten kdo poslouchá, proposlouchá se ke schopnosti ocenit skutečně dobrý zvuk. Takže jen více přenosných „boomboxů" jako je Go+Play Wireless od Harman/Kardon, protože právě takové otevírají svět kvalitní reprodukce mladším generacím.

Go+Play Wireless působí robustně, tak trochu jako nějaké vojenské zařízení. Dost možná za to může opravdu masivní půlkruhová tyč, sloužící doslova jako nosný prvek (protože celý přístroj za ní můžete, či spíše musíte přenášet). Vypouklý tvar těla přístroje je maximálně čistý a jednoduchý, na každé straně všechen možný prostor zabírají dvě a dvě tlusté hliníkové obroučky, v nichž se skrývají za kovovou mřížkou samotné reproduktory – vpředu středobas a výšky, vzadu bassreflex (proč i ten musí mít masivní krycí mřížku, to opravdu netušíme). Mezi nimi najdeme ještě vpředu logo výrobce, vzadu zase za gumovými zástěrkami napájecí a USB konektory spolu s analogovým 3,5 mm jackem.

Plochá horní strana hlavního těla přístroje má gumový povrch, v němž jsou zapuštěna tři tlačítka. Jednak pořádné plus a mínus pro regulaci hlasitosti, jednak multifunkční tlačítko, které váš přístroj uvede do provozu. Všechno ostatní se ovládá přes aplikaci v některém mobilním zařízení, ideálně značky Apple (jinými slovy, s Android či jinými mobily a tablety máte smůlu).

Přestože se nedozvíte o měničích v tomto zařízení nic detailního, mnoho prozradí už to, že jde o reproduktory, které používá i JBL. Tweeter má firemní název „Ridge" a středobasové měniče „Atlas", oboje jako kdyby vypadlo třeba z řady JBL Studio. Výškové měniče mají „v zádech" podporu zesilovače s výkonem 2x15 Wattů, basové měniče 2x30 Wattů, všechny pracují ve třídě D. To rozhodně stačí pro dost hlasitou reprodukci, navíc je to hodnota, kterou ještě „uživí" i baterie. Go+Play Wireless totiž může nějakou dobu běžet i bez zásuvky (třeba při venkovním pikniku), stačí k tomu 8 baterií v podobě „buřtů", které se vkládají zespoda.

Harman říká, že tento nevelký přístroj (50 x 23 x 24 cm – š x h x v), který váží nevelkých 4,3 kg, zvládne reprodukovat značnou šíři frekvenčního spektra 40 – 20 000 Hz.

Zprovoznění Go+Play Wireless je stejně jednoduché, jako jeho vnější slupka. Prostě přístroj zapnete, spustíte své Apple zařízení a spárujete pomocí Bluetooth. Hotovo, dokončeno, můžete hrát. Kvalitu přenosu zajišťuje firemní technologie TrueStream. Samozřejmě, že funguje i analogové spojení pomocí 3,5 mm jacku, bohužel zařízení neumí hrát v režimu externí zvukové karty přes USB (to je prostě pouze pro čerpání dat z disků). Samotná ovládací aplikace také není pro hračičky, ale pro ty, kteří chtějí nejkratší cestu k hudbě.

Kdo zná projev reprosoustav JBL (tedy výrazný bas), může ještě o kousek přidat a bude mu jasno, jak na tom je. Přesto Go+Play Wireless nerezignuje na věrnou reprodukci. Maximální kontrolu zajišťuje DSP čip, který umí uši šikovně „zmanipulovat".

Že je bas razantní a mohutný i přes relativně kompaktní rozměry měničů i přístroje samého, o tom nás přesvědčila i tak poklidná skladba, jako je „When you say nothing at all" od Alison Krauss („Best Audiophile Voices"). Prvotní dojem je nádherně čistý, živý, kontrolovaný zvuk. Pravdou je, že při velmi pečlivém poslechu zjistíte, že za tím skutečně tkví schopnosti DSP čipu, korigujícího frekvenční křivku a vynechávajícího některé části spektra, aby zbytečně nezatížily membrány reproduktorů. Díky tomu se zdají reprodukované tóny skutečně čisté a jasné.

Velmi jasné a intenzivní jsou také vysoké tóny, byť je provází maličký nádech tvrdosti. Když spustí „Wichita Lineman" od Barb Jungr, kde výšky skutečně jiskří, máte pocit, že jste se octli ve skleněném světě. Harman ale šikovně balancuje na hraně, takže tyto tóny nejsou vulgární, ani agresivní. Celkově ale klidná skladba vyznívá hodně akčně, jako kdyby Go+Play Wireless všude chtěl protlačit svou zjevně nezkrotnou dynamiku a energii.

Je nicméně fakt, že Go+Play Wireless není primárně určen na reprodukci jazzu a podobných žánrů, mnohem přirozeněji k němu jdou třeba Queens of the Stone Age a jejich nejnovější album „...Like Clockwork". V dramatické „My God is the Sun" oceníte velmi dobrou organizaci, byť basová linka přesto zvuku nakonec dominuje. Přednes má ale rozhodně potřebnou šťávu a rockovou důslednost, takže vám to tak nějak bude úplně jedno, neb hlavní starostí bude koordinace zběsilého srdečního rytmu a poklepávající nohy.

Úplně stejně atraktivně a „večírkově" zábavně zní i hip hopová „Bye Bye" francouzského rappera, který si říká Menelik („Cabasse La Collection"). Zvuk je výrazný, působí (ať už toho dosahuje jakkoliv) velmi dobře kontrolovaným způsobem. Středové frekvence jsou pěkně prokreslené, neztrácí se ani pod návalem spodních oktáv a hlas působí přirozeně. Zapomenout můžete na mikrodetaily, ale o to tady nejde – dominující je dobrý dojem celku; ten je naopak výtečně živý, s velmi dobrými timingem.

Harman/Kardon Go+Play Wireless hraje hezky. Ne bezchybně (na to má trochu moc basu a přeci jen celkově příliš tvrdé, autoritativní podání), ale zato velmi přitažlivě. A o to jde, protože dokáže vdechnout energii libovolné skladbě; pravda, ať už se to k ní hodí, či ne. Ale pro cílovou skupinu, která s velkou pravděpodobností bude chtít poslouchat rock, pop a podobné příbuzné žánry, je to naopak plus. Bohatý zvuk umí zabrat hezky odspoda, svou rychlostí a kontrolou vám nedá odpočinout a na nic si nehraje. Snad jen na hudební zábavu, od které tu je...

Kč 9 490,-

--- --- --- --- ---

KLADY

+ kompaktní, snadno použitelné zařízení

+ snadno přenosné, dobře udělané

+ ladění zvuku je rozumně věrné, byť efektní

+ velká dynamika

ZÁPORY

- pokud víte, že máte očekávat více basu, pak nic závažného

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: DSI Czech | www.jbl.cz  | www.edsi.cz 

200 300 mcintosh

200 200 pmc

200 200 normaaudio

200 200 studiospalicek

200 200 rpaudio

200 100 wdq

200 100 rodel

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio

ANALOG:

VPI Scout
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline
Pro-Ject Phono Box

KABELY:

ZenSati Authentica
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

SÍŤOVÉ FILTRY:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Initium
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube

MĚŘENÍ:

ATB PC Pro pro Windows 7
NAD C370
Pioneer BDP-LX71
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Jak se hodnotí?

Recenze všeobecně (na hudbu, na jídlo, na filmy, na auta, na makeup nebo na hifi...) jsou většinou cílem uštěpačných poznámek ze strany těch, s jejichž názorem se neshodnou, to je ovšem v zásadě asi i v pořádku, jakkoliv snaha ventilovat svůj názor spíše konstruktivním, logicky formulovaným způsobem by zjevně byla ku prospěchu o něco více. Jinými slovy, vyjádřit svůj názor "že je to sračka" mohu i slušně, věcně a bez nutnosti okamžitě napadat.

Číst dál...

200 200 xavian 200 200 soundstyle 200 200 eurostar 200 200 tykon 200 200 psg

200 200 hifiguide 200 200 cptpraha 200 200 basys 200 200 naimstudio 200 200 horn

200 200 aq 200 200 voice 200 200 yamaha 200 200 horizontrading 200 200 kasaudio

200 200 elfton 200 200 mareka audio 200 200 ibdczech 200 200 walter kircher 200 200 4ce distribution

1024 200 audio video show praha