Britská legenda Bowers&Wilkins se poslední roky vydatně činí v oblasti lifestyle produktů. Ať už jsou to báječná sluchátka, neopakovatelně stylový Zeppelin Air nebo patrně nejlepší reprosoustavy k počítači MM 1. Posledním přírůstkem do této třídy produktů je řada A – již jsme tu měli A5, menší, základně vybavený AirPlay systém, určený primárně pro rozeznění Apple produktů. Varianta A7 je podstatně muskulaturnější, vybavenější, ale i dražší, čímž se stává vlajkovou lodí stylových produktů s logem B&W.

Už od prvního okamžiku si A7 zajistí váš respekt svými rozměry. Oproti nižšímu modelu, ale i v porovnání s drtivou většinou jiných podobných hudebních systémů se jedná o cvalíka. Téměř šest kilogramů hmotnosti se skrývá v rozměrech 22 x 36 x 16 cm (v x š x h). Design navazuje na linku naznačenou skvostnýmiMM 1, v podstatě tedy jde o tělo obalené černou průzvučnou látkou, kterou oživuje jen tenký hliníkový proužek v horní třetině a vrchní strana ze stejného materiálu. Zadní stěnu pak okupuje malý plastový panel, v němž se nachází otvor překvapivě velkého Flowport (firemní varianta bassreflexového otvoru s důlky po vzoru golfového míčku – také zde pozitivně ovlivňují proudění vzduchu). Pod ním jsou všechna potřebná přípojná místa. Nic dalšího absolutní čistotu přístroje neruší – je těžko uvěřitelné, že s tak minimalistickým pojetí se dá „vykouzlit“ elegantní, přitažlivý vhled.

To důležité je ale uvnitř – systém Bowers&Wilkins A7 je koncipován jako třípásmová reprosoustava s celkem pěti reproduktory. Každý kanál má svůj výškový a středový, využívají pak společný basový měnič. Na dané rozměry mají jednotlivé reproduktory velmi solidní průměr membrán. 25 mm pro výšky (ty jsou vyzařovány hliníkovou membránou, zvuk je usměrňován trubicí typu Nautilus), 75 mm pro střední tóny a 150 mm pro basy. Každé pásmo je „poháněno“ vlastním koncovým stupněm, středy a výšky mají pro každý kanál vyhrazen výkon 25 Wattů, basové spektrum živí díky jedinému kanálu 50 Wattů. Všechny zesilovače pracují (celkem logiky) ve třídě D. Díky solidnímu výkonu a spojení s digitálním signálovým procesorem (DSP) jsou imponující i schopnosti „Á Sedmičky“.

V přísném tolerančním pásmu + / - 3 dB dokáže vyzářit až 40 Hz a nezastaví se až do 36 000 Hz, povolíme-li mu toleranci až na – 6 dB, zvětší se rozsah až na skutečně báječných 36 – 42 000 Hz. Na tak malý přístroj jde o pozoruhodný úspěch moderních technologií a postupů. Na papíře by sice mohlo být napsáno cokoliv, ale v blízkosti zadní zdi jde i poslechově o nesmírně basově talentovaný přístroj – překvapí vás svou energií přesně tak, jako MM 1 nebo Zeppelin Air.

Největší důraz u A7 je kladen na bezdrátový přenos hudby, především pak z Apple zařízení. Streamování je řešeno protokolem AirPlay. Můžete využít jak integrované wi-fi, tak klasického etnernetového kabelu. Jako (užitečný) doplněk tu pak je USB, díky němuž se Bowers&Wilkins A7 přihlásí jako externí zvukové zařízení. Poslední možností, jak do systému dostat hudbu, je využití kombinovaného AUX vstupu v podobě 3,5 mm jacku, určeného jako pro analogová, tak optická data.

Prvotní konfigurace wi-fi spojení na iPhone 5 byla lehce matoucí; dostat A7 do stavu, kdy je ochotna přijímat spojení pomocí aplikace z telefonu je totiž v rámci maximální jednoduchosti otázkou správného stisku spínacího tlačítka. Přestože aplikace nabízí jasné, jednoduché kroky, neindikuje nakonec jasně úspěšné spojení, takže se musíte ujistit v manuálu, že jste skutečně zmáčkli správné tlačítko. Mnohem snazší je to s aplikací pro PC, ideálně je-li zařízení připojeno kabelem. Podobné drobné provozní problémy se ale týkají drtivé většiny obdobných zařízení, navíc konfigurace je stále v kategorii „snadno a rychle“.

Pro poslech jsme využívali jak stream z iPhone 5, tak z iTunes ve Windows 7 a foobar2000 s pluginem pro AirPlay konektivitu (byť toto spojení nebylo příliš funkční), nejvíce však přes USB. Materiál byl ve standardním i vysokém rozlišení, v AAC či FLAC formátech.

Nepřekvapí, že vzhledem k velikosti a tradičnímu naladění obdobných přístrojů poskytuje i A7 solidní zátah odspodu. Přestože výrobce hlásí nástup na hranici 40 Hz, je to poctivých, solidních a masivních 40 Hz s pocitem skutečného akustického tlaku. Kontrabas v „The Beat Goes On“ (Patricia Barber | „Companion“) nám posílá pravidelné, velké, temné pulzy. Je znát, že basovému spektru k objemu plně srovnatelnému s tím ze středně vzrostlé regálovky pomáhá signálový procesor a ne „přirozený“ objem ozvučnice. Počítá se nicméně výsledek a ten je velmi dobrý – bas by snad mohl být trochu uvolněnější, ale rytmická přesnost, velký objem a hlavně tah na branku si určitě získají vaši pozornost.

Výškové reproduktory s trubicí Nautilus a hliníkovou membránou jsou k nalezení v mnoho „plnohodnotných“ reprosoustavách britské značky a stejně jako tam, i zde odvádí dobrou práci a zanechávají na zvuku „Bowersovský“ podpis. Celkové ladění trochu připomíná sluchátka P5, tedy je audiofilnější, poklidnější a věrnější, než je v dané kategorii zvykem. I výšky jsou nastaveny na čistý, ale ne přehnaně intenzivní, či až agresivní projev, jak to zkouší někteří výrobci, aby jejich zařízení okamžitě zaujalo vaši pozornost. Po pár skladbách ale takové naladění způsobí solidní bolest hlavy namísto hudebního potěšení. Bowers&Wilkins A7 na to jde z úplně opačného směru: snaží se přinést vám hudbu zábavným, dramatickým, ale přitom klidným způsobem. Vibrafon v „Concorde“ od Modern Jazz Quartet má razanci, čistotu a přitom ani na vysokých poslechových úrovních neútočí na ušní bubínky.

Na to, jak je AirPlay streamer zaměřený, tedy rozhodně ne jako primární zvukový systém, jsou jeho pásma sladěna a vyvážena skvělý způsobem. Proto i hlas Diany Krall v křehké „Where or when“ z alba „Quiet Nights“ působí jako neoddělitelná součást hudebního celku, aniž by v něm přitom zanikal. Vokál působí až překvapivě přirozeně a uvolněně, alespoň v kontextu malých, dostupných all-in-one. Díky dobrému rozlišení reproduktorů si můžete vychutnat i víc než dobrou míru detailů.

Bowers&Wilkins A7 patří díky nenápadné eleganci, fortelnému provedení a tomu, jak snadno se s ním žije k nejlepším AirPlay streamerům. Nenajdete u něj žádnou extravaganci, vše je podřízeno dobrému hudebnímu výsledku a možnosti umístit tento přístroj do hypermoderního i klasického interiéru, aniž by kdekoliv působil nepatřičně (ostatně, pokud chcete něco stylového, sáhněte po firemním Zeppelin Air). To zdaleka nejlepší na něm je ale velký, dramatický, dynamický, detailní, čistý a … prostě a jednoduše zábavný, muzikální zvuk bez přehnaných manýr a efektů. Kvalita reprodukce A7 se díky solidním reproduktorům a bezchybné práci signálového procesoru dá srovnat s povedenými menšími regálovými reprosoustavami. V kategorii AirPlay zařízení stojí B&W A7 na špici bez ohledu na pořizovací cenu, navíc nabízí víc než dostatečné možnosti pro připojení libovolných dalších přístrojů. Pokud vám tak jde o maximální kvalitu zvuku z minimálního balení, nový model A7 si zamilujete.

Kč 20 190,-

--- --- --- --- ---

KLADY

+ masivní, dramatický a zábavný přednes

+ vynikající kvalita provedení

+ snadné nastavení, snadné ovládání, snadné soužití

+ čistý a kontrolovaný zvuk, ne nepodobný plnohodnotným regálovkám

ZÁPORY

- ne úplně intuitivní prvotní bezdrátové spojení

--- --- --- --- ---

VIZITKA PRODEJCE

Eurostar Ostrava

www.eurostar-ostrava.cz  – Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 

+420 323 606 877

200 300 xavian

200 200 mcintosh

200 200 tykon

200 200 soundstyle

200 200 longplay

200 200 wdq

200 100 optoma

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio
Fischer&Fischer SN-70

ANALOG:

VPI Scout
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline (MC)
Pro-Ject Phono Box

KABELY:

ZenSati Authentica
Chord Signature XLR-DIN
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Sirius
IsoTek EVO3 Initium
Nordost Red Dawn
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube
65" Philips 65PUS7101

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Kolik peněz musím doopravdy utratit?

Je to časté téma vašich dotazů směrem na redakci Hi-Fi Voice. "Kolik musím utratit, abych dostal zvuk co chci?", "Vyplatí se připlatit za X nebo za Y?" nebo třeba "Má vůbec cenu kupovat to, když to stojí jen ZZZ?". Neméně časté je pak nadšení nad tím, že to produkt za pár tisíc "natře" produktu za desítky a stovky tisíc (ovšem mám podezření, že pisatel nevěnoval poslechu a vzájemnému srovnání zase až tak moc času...). Takže kolik peněz vlastně je třeba DOOPRAVDY utratit?

Číst dál...

200 200 basys 200 200 horn 200 200 hifiguide 200 200 rpaudio 200 200 studiospalicek 

200 200 riha 200 200 voice 200 200 psg 200 200 ketos 200 200 kasaudio 

200 200 pmc 200 200 cptpraha 200 200 naimstudio 200 200 aq 200 200 mareka audio 

200 200 4ce distribution 200 200 altei 200 200 ibdczech 200 200 elfton 200 200 eurostar