650 200 loewe

2016 02 11 TST Denon AVR X6200W 1

A/V receivery Denon mají svou pevně zakořeněnou pozici na trhu a třeba jejich staré dělené stroje pro domácí kino jsou dodnes považovány za špičková zařízení. My jsme měli možnost osahat si novinkový model X6200W, druhý nejvyšší v celé sérii.

Už od pohledu je jasné, že AVR-X6200W patří do rodiny Denon. Dva masivní knoby, pravý větší pro regulaci hlasitosti a levý menší pro přepínání vstupů, mezi sebou svírají relativně úzký třířádkový displej s příjemně jemnou kresbou a výraznými znaky.

2016 02 11 TST Denon AVR X6200W 2

Pod ním se za otevíracím panelem z masivního kusu hliníku skrývá celá řádka vstupů a ovládacích prvků, stejně jako třeba 6,3 mm sluchátkový jack. Se zaklopeným krytem ale do světa hledí pouze malé spínací tlačítko s nenápadnou stavovou diodou, jinak je celý čelní panel velice čistý a jednoduchý.

Zadní strana, jak se na high-endový A/V receiver sluší a patří, je v podstatě bezezbytku vyplněná konektory. V podstatě se dá říct, že AVR-X6200W zvládne všechno, co na něj v běžné domácnosti můžete připravit, nepočítáme-li symetrická připojení s XLR konektory - ty však obecně patří k velice výjimečné výbavě AVR přístrojů.

2016 02 11 TST Denon AVR X6200W 3

Zaujme rozhodně 11 párů slušně provedených reproterminálů, které doplňuje dvojice regulovaných výstupů pro subwoofery. Je tu celkem sedm HDMI vstupů a tři HDMI výstupy, je tu LAN konektor a dvojice Wi-Fi / Bluetooth antének. Jsou tu dokonce i trochu oldschool konektory FM / AM antén. Je tu vstup pro signál z MM přenosek, plná sestava analogových pre-out výstupů, je tu možnost odvést dvoukanálový audio signál z cinchů do druhé a třetí zóny.

Šest dvoukanálových analogových vstupů, z digitálů dva koaxiální a dva optické už prostě musí stačit komukoliv. Je tu dvojice komponentních i kompozitních obrazových vstupů a od obou druhů i jeden výstup.

Sofistikované ovládání zajistí konektor RS232, základní spuštění pak klasický trigger na 3,5 mm jacku. Konektivita je jednoduše řečeno vyčerpávající.

2016 02 11 TST Denon AVR X6200W 4

Denon AVR-X6200W pak disponuje solidním výkonem 140 Wattů na kanál do zátěže 8 Ohm, do 6 Ohm je to pak 175 Wattů.

Důležitější je ale spíše podpora surroundových a obrazových formátů, tam můžete v dnešním světě na X6200W zkusit v podstatě cokoliv a bude to fungovat. Z DTS to jsou verze HD Master, DTS:X, DTS Neo:X či DTS Neural:X, od Dolby pak TrueHD, Atmos i Surround. Jako placený upgrade je možnost zakoupit i podporu Auro 3D pro podporu Auro 10.1.

Zvuk je kalibrován pomocí systému Audyssey MultEQ XT32, který je rychlý, pohodlný a takříkajíc blbuvzdorný. Obrazová část pak podporuje rozlišení 4K / UHD a umožňuje dokonce i konverzi z analogu na HDMI a scaler zvládne upravit obraz až do 4K / 60 Hz. Samozřejmostí je podpora HDCP2.2.

2016 02 11 TST Denon AVR X6200W 5

Zajímavostí rozhodně je schopnost streamovat audio po domácí síti a to včetně DSD souborů, nejen s FLAC do 24 / 192.

Mimochodem, Denon AVR-X6200W je pěkný kousek - při ne zrovna zanedbatelných rozměrech 43,4 x 39,3 x 16,7 cm (š x h x v) váží lehce přes 14 kg.

Denon AVR-X6200W jsme měli zapojený spolu s Pioneer BDP-LX71, ale i s Naim CD5si nebo Cambridge CXC pro poslech hudby. Dívali jsme se hlavně na plátno s projektorem Sim2 Crystal Cube a poslouchali přes Harbeth Monitor 30, ale i Xavian Perla a Xavian Ambra. Poslouchalo se také ze sítě, ale i analog VPI Scout přes Pro-Ject Phono Box. Propojeno bylo kabely TelluriumQ řad Silver a Black a napájecími kabely ZenSati a KrautWire.

2016 02 11 TST Denon AVR X6200W 6

Z pohledu filmového obrazu a zvuku není AVR-X6200W co vytknout, obraz je čistý a i když jsme neměli možnost otestovat upscaling do 4K, standardní FullHD bylo naprosto v pohodě - ostré, spíše lehoučce decentněji barevné, ale od toho jsou v každém zařízení mnohé dolaďovací prvky. Samotný obraz je každopádně v základním nastavení bezproblémově kontrastní a působí neotravně přirozeným dojmem.

To samé platí i pro filmový zvuk. Třeba náraz auta do muže v úvodu filmu "Constantine" je plný skřípění kovu a třeskotu skla, Denon dokázal, že jeho koncové stupně jsou dost rychlé a dostatečně energické, aby náraz opravdu třískl a zaskřípal a nebyla to jen měkká, tupá rána. Stejně tak dokázal vytěžit naprosto čisté hlasy v dialozích u "Promethea", taktéž na blu-ray disku.

2016 02 11 TST Denon AVR X6200W 7

Zjistili jsem také, že receiver dokáže zahrát i muziku, ale je bezpodmínečně nutné aktivovat režim Direct, který vše vyčistí a "posadí na zem". Pak se ukáže, že AVR-X6200W umí jít opravdu hodně do hloubky a dát kontrabasu v Hobgoodově "First Song" působivou mohutnost, vlastně je tu basové linky snad až příliš. Denon hraje spíše na objem, ale ani definice není špatná, byť není úplně skálopevná a bas je spíše barevný a velký než suše zaříznutý a ultra přesný.

Středy jsou čisté, trochu dominantní, respektive pocitově trochu vypíchnuté kupředu, aby bylo hlasům co nejlépe rozumět. V Händelově "Mesiáši" to ale fungovalo dobře, hlasy sboristů byly slušně zaostřené a čisté, byť by ve špičkách mohly klidně být ještě o něco důraznější. Celkové ladění je ale klidné, laskavé a střední pásmo hladké.

2016 02 11 TST Denon AVR X6200W 8

U tenoučkých perkusí v úvodu "Wichita Lineman" od Pat Barber dokázal receiver vystihnout jejich jiskrnost a znělost, byl ale také až nečekaně dobrý v oddělení jednotlivých cinkátek, respektive v reprodukci pocitu, že jich je mnoho a každé cinknutí pochází z jiného cinkátka. Kovovost perkusí byla až lehoučce zdůrazněná, nicméně objemově díky tomu bylo výšek akorát a dokázaly se bez problémů prosadit.

"Lacrimosa" z Mozartova "Requiem v D moll, K 626" ukázala, že Denon a jeho zesilovače jsou rychlé, čisté a velmi dobře řízené, takže ani dynamické špičky zvuk nepřehltí a nezatíží, hraje stále stejně v klidu a neztrácí pevnost, i když díky svým řešením optimalizovaným pro filmy nedává tak úplně pocit, že má bohatou dynamickou rezervu. Jednoduše hraje a neustává...

Moc se nám líbilo, jak si Denon poradil s rekonstrukcí prostorové scény, v "Diamonds" od Aanonymous Band se scéna táhla docela výrazně dozadu a kolem kytaristy a zpěváka byl dokonce cítit vzduch a skutečný prostor.

2016 02 11 TST Denon AVR X6200W 9

I přes nastavení Direct se nám zdálo, že Denon některé vysloveně zvukově nic moc skladby dokázal vylepšit - třeba "Still Hurts" od Therapy? je přeci jen taková zvuková koule, AVR-X6200W ji ale dokázal slušně rozetnout a poskládat přehledně zpátky dohromady, takže hlas zpěváka už nebyl přehlušený nástroji, ale kupodivu rozumně srozumitelný. Důležitější ale byl pocit energie a tlaku, který přístroj dokázal "prodat".

Denon AVR-X6200W je zástupce "velkých" receiverů s odpovídající cenovkou a vyčerpávajícími schopnostmi, které snad není ani možné v rámci jednoho textu postihnout. Pokud hledáte univerzální centrálu svého zvukově-obrazového světa, pak právě Denon toho umí opravdu hodně. Ne jen, že podporuje vše s čím v oblasti zvuku a obrazu může přijít v běžné domácnosti do styku (snad jen purističtí fanoušci DSD si nepřijdou úplně na své), umí fungovat jako styčný bod pro multikanálovou i stereo sestavu a umí nabídnout rychlý, čistý, přitom ale denonovsky muzikální, pohodový a kontrolovaný zvuk, který je v režimu Direct solidně použitelný i na čisté stereo, byť kdesi v pozadí stále cítíte, že je to stroj zaměřený na efekty a drama u filmové produkce. Tam mu ale není vůbec co vytknout. Efektům dá důraz, hutnost a hloubku, basem otřese i základy vašeho domu a díky výkonným a dobře kontrolovaným koncovým stupňům rozhýbe i velké reprosoustavy. Denon AVR-X6200W je prostě domácí audiovizuální centrálou se vším všudy...

Kč 63 990,-

--- --- --- --- ---

KLADY

+ v režimu Direct hraje dobře i stereo

+ energický, velmi dobře kontrolovaný zvuk

+ dobrá výbava (konektory i funkce)

+ čistý, jasný zvuk

ZÁPORY

- u hudby může občas působit mírně neosobně

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: Eurostar Ostrava | www.eurostar-ostrava.cz 

200 300 mcintosh

200 200 pmc

200 200 normaaudio

200 200 studio spalicek

200 200 rpaudio

200 100 wdq

200 100 rodel

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio

ANALOG:

VPI Scout
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline
Pro-Ject Phono Box

KABELY:

ZenSati Authentica
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

SÍŤOVÉ FILTRY:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Initium
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube

MĚŘENÍ:

ATB PC Pro pro Windows 7
NAD C370
Pioneer BDP-LX71
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Jak se hodnotí?

Recenze všeobecně (na hudbu, na jídlo, na filmy, na auta, na makeup nebo na hifi...) jsou většinou cílem uštěpačných poznámek ze strany těch, s jejichž názorem se neshodnou, to je ovšem v zásadě asi i v pořádku, jakkoliv snaha ventilovat svůj názor spíše konstruktivním, logicky formulovaným způsobem by zjevně byla ku prospěchu o něco více. Jinými slovy, vyjádřit svůj názor "že je to sračka" mohu i slušně, věcně a bez nutnosti okamžitě napadat.

Číst dál...

200 200 xavian 200 200 soundstyle 200 200 eurostar 200 200 tykon 200 200 psg

200 200 hifiguide 200 200 cptpraha 200 200 basys 200 200 naimstudio 200 200 horn

200 200 aq 200 200 voice 200 200 yamaha 200 200 horizontrading 200 200 kasaudio

200 200 elfton 200 200 mareka audio 200 200 ibdczech 200 200 walter kircher 200 200 4ce distribution

1024 200 audio video show praha