650 200 loewe

2015 05 12 TST t a k8 1

All-in-one. Jedna z manter posledních let v oboru high fidelity. Těžko soudit, zda je to kvůli tomu, že lidé mají méně času a jsou méně ochotní věnovat se v klidu a s dostatkem času komplexní sestavě, nebo zda je to tím, že technologie jednoduše postoupila natolik kupředu, že i umístění všech součástí do jediného šasi nepřináší nežádoucí problémy, jako je vzájemné rušení a zkreslení.

Koncept všeho v jednom pomalu proniká ze základních kategorií i výrazně výš, až do úrovně high endu. Jedním z prvních, kteří se rozhodli dostat se právě do těchto vod, byli němečtí T+A už v roce 2011, kdy uvedli multikanálový a multiformátový receiver K8, aspirující na nahrazení rámcově čtvrtmilionových sestav. A to je věru ambiciózní cíl...

2015 05 12 TST t a k8 2

T+A K8 by se dal označit za skutečně ortodoxní multimediální centrum pro náročné. V elegantním, čistém a prvotřídně mechanicky zpracovaném těle se skrývá široká paleta funkcí, která pokryje snad úplně všechny nároky. Však posuďte sami: Blu-ray přehrávač, CD přehrávač, SACD přehrávač, streamer a přehrávač digitálních médií, FM tuner, D/A převodník a multikanálový zesilovač. Jako bonus lze brát i drobné užitečné funkce, jako je schopnost díky vícero LAN konektorům rozvést LAN kabel k dalším zařízením, nabít vám iPod či vás vzbudit. Koncept K8 tak spíše než audiofilům vychází vstříc "normálnímu člověku".

2015 05 12 TST t a k8 3

Receiver K8 je poměrně masivní přístroj - na rozměrech 44 x 14,5 x 37,5 cm (š x v x h) dokázal nabrat skoro 18 kg čisté hmotnosti. Oproti tradičním A/V receiverům je vše ale mnohem štíhlejší a elegantnější. Zhruba dvě třetiny čela a boků zabírá stříbrný hliníkový pruh, v němž je prakticky jen sluchátkový výstup a USB port pro iPod v pravém dolním rohu skříně, horní dvě třetiny výšky jsou vyhrazeny lesklému černému pásu, v němž je vše ostatní - tedy doleva odsunutá mechanika, průměrně velký, ale dobře čitelný a příjemně kontrastní displej, ale také množství malých tlačítek pro základní ovládání. Kvůli komplexnosti přístroje ovšem téměř jistě skončíte pokaždé u dálkového ovládání.

2015 05 12 TST t a k8 4

Zadní strana je pak zaplněná vstupně-výstupními konektory v podstatě beze zbytku. Ač je přístroj sám o sobě vybaven v podstatě vším podstatným i méně podstatným, najdeme tu ještě trojici analogových linkových vstupů (k nimž by se dala asi připočíst ještě čtveřice dalších, kombinovaných v audiovizuálním vstupu), dvojici koaxiálních (24 / 192) a jeden optický digitální vstup (24 / 96). Připočtěte 3 HDMI vstupy a jeden výstup, jako samozřejmost pak berte ještě další vstupy a výstupy, které ale už v dnešní době nejspíše nevyužijete. Integraci do chytrých řídících systémů zajišťuje konektor RS232. Má-li K8 nějakou slabinu v oblasti konektorů, je to jen a pouze jediný HDMI výstup - high end by si zasloužil rozhodně dva.

2015 05 12 TST t a k8 5

Uvnitř přístroje vládne organizace, hodná nemalé cenovky a německého původu. V centru je poměrně robustní toroidní transformátor a hlavně sedm samostatných výkonových bloků s MOS-FETy. V zadní části se nachází malý, naprosto neslyšný ventilátor. Ten vyvádí vzduch z toho důvodu, že v relativně nízké skříni je díky dvoupatrovému rozložení součástek docela plno. Skutečně výjimečně dobré je zpracování šasi s pevnými výztuhami a nosníky. V horní části je samotná blu-ray mechanika s pružným uložením a předzesilovací a zpracovací část s převodníky Burr Brown. To vše umí dodat plnokrevných 150 Wattů na kanál (v dvoukanálovém režimu a při zátěži 4 Ohmy) při zkreslení pod 0,005%. Podpora kodeků je i dnes aktuální a měla by stačit na vše, snad krom Dolby Atmos.

2015 05 12 TST t a k8 6

T+A K8 jsme měli možnost si osahat v obou poslechovkách HiFi Opava. Partnery jim byly reprosoustavy KEF R700 a různorodá kabeláž v čele s Neyton Black Line. Soustředili jsme se hlavně na dvoukanálový poslech, byť jsme vyzkoušeli i filmovou produkci - tam nás ostrost a barevná vyváženost obrazu naprosto nadchla.

2015 05 12 TST t a k8 7

Solidnost, rychlost a přesnost, s níž K8 doslova vyřezává kontury kontrabasu v "The Sheriff" ze stejnojmenného CD The Modern Jazz Quartet (2012 | Atlantic | 8122797197), nedává ani náznakem tušit, že jde vlastně o receiver, primárně určený domácímu kinu. Rychlost, autorita a hloubka, do kterých se přístroj neochvějně pouští, plně ospravedlňují jeho nemalou cenovku. Přednes je velmi konkrétní a má také zřetelný impuls, nebojí se do tónu "dýchnout". Jednotlivá drnknutí jsou poměrně utažená, velice přesná a energická.

2015 05 12 TST t a k8 8

Přesnost nicméně sluší podání středů, kde vokály v Jablkoňovic "Noční Prahou" ("Cestující v noci" | 2003 | Indies Records | MAM203-2) zaznívají s lehkostí a přirozeností, v prostoru působí až holograficky uvěřitelně. Přednes je sice možná až trochu "vymetený", tedy skutečně křišťálově čistý a velmi věcný, ovšem je možné zaslechnout myriády detailů - zesilovač je evidentně velice rychlý a precizní a umí předat plasticitu celku s neochvějnou jistotou. Tak trochu to připomíná svého času naprosto nekompromisní dělenec Denon AVP-A1HD / POA-A1HD a to už je rozhodně velká pochvala.

2015 05 12 TST t a k8 9

Možná to bylo z části i tím, že jsme od "v zásadě receiveru", zaměřeného na domácí kino, nečekali přes vysokou cenovku zase tak moc, ale podání výšek bylo naprosto odzbrojující. Bylo úplně úžasně samozřejmě cítit, že úder do činelu v "Prism" dua Haden / Brecker ("American Dreams" | 2002 | Universal | 064 096-2) rozeznívá ne pouze to malé místečko, kam dopadla palička, ale celou kovovou masu, zvuk má váhu a přitom si zachovává přesnost a lehkost. Každý úder je nasycený informacemi, dozvuk visí ve vzduchu dlouho a ztrácí se s příkladnou plynulostí.

2015 05 12 TST t a k8 10

Vivaldiho "Koncert v C dur, RV 478" ("5 Concerti for bassoon, strings & orchestra" | 1994 | Denon | C0-78921-25) prověřil dynamické schopnosti K8. Osmička nepolevila, bez ohledu na hlasitost či momentální komplexnost hudebního signálu. Dynamiku vám neotlouká o hlavu, nezavaluje vás, nic nepřidává a nic neubírá, vše plyne bez efektu, ale s naprosto neochvějnou suverenitou. Tóny vznikají svižně, s velikou autoritou a se zjevným nadhledem, K8 si navíc v dění dokáže udržet pořádek a přehlednost. Nástroje dýchají, jsou plné života a energie.

2015 05 12 TST t a k8 11

Pevný, precizní charakter reprodukce T+A K8 umí výborně podat i drobné detaily - třeba zvonce na začátku McLaughlinovy "Wayne´s Way" z oceňované "Industrial Zen" (2006 | Verve | 0602498393284) působily velmi realisticky a přítomně. Osmička je tak trochu jako zvukový mikroskop, až si říkáte, že takové rozlišení a detailnost je pro filmovou produkci nadbytečné. Ale rozhodně to oceníte, zvláště v kombinaci s reprosoustavami KEF to zafungovalo na jedničku - bohatství detailů bylo umně vybalancováno tak, že celek nebyl chladný a sterilní.

2015 05 12 TST t a k8 12

Celková sebejistota je znát i na podání prostoru nahrávek. Scéna "So What" (Miles Davis | "Kind of Blue" | 1997 | Columbia | CK 64935) byla velmi přehledná a zvuk solidní, čistý a naprosto transparentní. Přesto bylo nutné precizně vyladit pozici reprosoustav i svou pozici mezi nimi, zesilovač tak úplně nevytlačil zvuk z jejich korpusů, tak jak to R700 přeci jen umí. Scéna byla nicméně přehledná a lokalizace dobrá, naprosto odpovídající pozici v high endovém světě.

2015 05 12 TST t a k8 13

"I Robot" z "Instrumental Works" od Alan Parsons Project (1986 | Arista | 259 237) K8 svých trochu technickým stylem jen podtrhla. Střízlivý, analytický a přesný přednes však nesklouzává k chladu a sterilitě. Hudba se dá poslouchat velice lehce, potichu i nahlas a nenastává žádný pocit nežádoucí tenze či únavy. Někdy celková brilance spíše zabíjí atmosféru, tady ale umí být reprodukce vtahující a podmanivá.

2015 05 12 TST t a k8 14

T+A K8 je vlk v rouše beránčím. Pod pokličkou multikanálového receiveru a blu-ray přehrávače v jednom se ukrývá velmi schopný systém s puncem high endu, který můžete směle poměřit s "dělenou" čtvrtmilionovou sestavou a nevyjde z toho rozhodně špatně. Ba co víc, dvoukanálový režim je fascinujícím způsobem přesný, rychlý a ultimativně čistý, nepřekračující však čáru odtažitosti. Jednou z mála vad na kráse tak zůstávají velmi, velmi rozvážné reakce přístroje na příkazy dálkového ovládání. Nicméně univerzálnost přístroje, jeho síla a kontrola, to vše navíc v lifestylově elegantním balení, to vše tedy dává dohromady úžasnou, prvoligovou kombinaci pro ty, kteří hledají skvělé domácí kino i skvělé stereo a navíc se nechtějí s ničím obtěžovat - K8 umí téměř všechno zvládat automaticky, má všechny funkce, které i dnes můžete reálně chtít a obraz i zvuk čistý, zaostřený a transparentní. 215 990,- možná není málo, ale jen sotva z tyhle peníze poskládáte sestavu, která by hrála takhle dobře.

Kč 215 990,-

--- --- --- --- ---

KLADY

+ all-in-one, který je na skutečně high endové úrovni

+ schopnost udržet kontrolu a prokreslení i potichu

+ rychlý, pevný zvuk

+ široká podpora formátů a funkcí v estetickém a kompaktním těle

ZÁPORY

- systém nereaguje zrovna světelnou rychlostí

- jen jediný HDMI výstup

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: Perfect Sound Group | www.perfectsoundgroup.cz 

200 300 mcintosh

200 200 pmc

200 200 normaaudio

200 200 studio spalicek

200 200 rpaudio

200 100 wdq

200 100 rodel

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio

ANALOG:

VPI Scout
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline
Pro-Ject Phono Box

KABELY:

ZenSati Authentica
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

SÍŤOVÉ FILTRY:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Initium
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube

MĚŘENÍ:

ATB PC Pro pro Windows 7
NAD C370
Pioneer BDP-LX71
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Jak se hodnotí?

Recenze všeobecně (na hudbu, na jídlo, na filmy, na auta, na makeup nebo na hifi...) jsou většinou cílem uštěpačných poznámek ze strany těch, s jejichž názorem se neshodnou, to je ovšem v zásadě asi i v pořádku, jakkoliv snaha ventilovat svůj názor spíše konstruktivním, logicky formulovaným způsobem by zjevně byla ku prospěchu o něco více. Jinými slovy, vyjádřit svůj názor "že je to sračka" mohu i slušně, věcně a bez nutnosti okamžitě napadat.

Číst dál...

200 200 xavian 200 200 soundstyle 200 200 eurostar 200 200 tykon 200 200 psg

200 200 hifiguide 200 200 cptpraha 200 200 basys 200 200 naimstudio 200 200 horn

200 200 aq 200 200 voice 200 200 yamaha 200 200 horizontrading 200 200 kasaudio

200 200 elfton 200 200 mareka audio 200 200 ibdczech 200 200 walter kircher 200 200 4ce distribution

1024 200 audio video show praha