2015 06 23 PRF Sandy Gross GoldenEar 1

Pokud se o hi-fi zajímáte alespoň 10 let, už jste se určitě setkali se jménem Sandy Gross. Čím déle se v tomto oboru pohybujete, tím častěji jste ho mohli zaslechnout. Sandy je jeden ze zakladatelů Polk Audio, ale také zakladatel Definitive Technology. Tedy zejména ve Státech nesmírně populárních značek, oscilujících kolem dostupných, ale zajímavých produktů. Jeho nejnovějším počinem je pak značka GoldenEar.

DB: Jste znám hlavně tvorbou chytře řešených reprosoustav s nevelkými rozměry, ale zato velkým zvukem. Proč to? Jak jste se k tomu vlastně propracoval?

SG: Víte, to je složitá historie. Na střední škole jsem začal stavět autodráhy. V 60. letech jsem pak přešel na čistě závodní auta pro autodráhy, pro sportovní nasazení. Jenže pak mě zaujal zvuk a já jsem, tak jako ve všem, začal objevovat a poznávat. Pak, tak trochu náhodou, jednoho dne vzniklo Polk Audio, jen chvíli po škole, než jsem nastoupil na univerzitu John Hopkins. Prostě se to stalo...

DB: Proč jste se nakonec vydal na cestu s novou značkou?

SG: To je úplně prosté, jednoduše jsem svůj podíl v Polk Audio prodal za dobrou nabídku a chtěl jsem jít do Kalifornie točit filmy. Po dvou letech jsem se ale vrátil na východ Států a začal dělat to, co umím nejlépe - reprosoustavy. Chtěl jsem dělat produkty pro normální, skutečné lidi, aniž bych slevil z high endových požadavků.

DB: Je něco, nač jste opravdu pyšný?

SG: Já mám rád spoustu svých výtvorů. Ale GoldenEar jsou první reprosoustavy, které se dle mého dají poslouchat tak, jak bych si představoval. Víte, myslím, že mám nějaký cit pro vývoj technologií. Třeba v polovině 70. let jsem uvedl první propracovaný reproduktorový kabel, bohužel se mi ale všichni vysmáli. No a podívejte se dneska. Jsem pyšný na to, že vidím dopředu.

DB: Jsou tu nějaké novinky GoldenEar, na které se můžeme těšit?

SG: Nejnovější je Triton Five, povedlo se nám vyvážit úžasně jeho kabinet a měniče. Používá hodně věcí z vrcholného modelu Triton One. Nebo tu bude nový subwoofer, SuperSub XXL. V rozumné ozvučnici, boční 12" měniče budou aktivní a horní a spodní pak pasivní zářiče. Díky tomu se dokonale využije veškerá energie a ozvučnice samotná vůbec nerezonuje. Bude i malý subwoofer.

DB: A co Vy a ultra high endové sféry? Neplánujete se značkou GoldenEar jít tímto směrem?

SG: No, já osobně ten nejvyšší high end mám opravdu moc rád. Ale jen sám pro sebe, své produkty cílím úplně jinam. Takže ne, nic takového dělat nebudeme. Lidé ocení mnohem spíš kvalitní produkt za rozumnou cenu, než nekompromisní, ale velice drahé produkty.

DB: No a jak vidíte rozšiřující se bezdrátové reprosoustavy?

SG: Je to určitě dobrý nápad. Časem se do toho možná také pustíme. Nejspíše to totiž bude velmi důležitá část trhu v budoucnosti.

DB: Neplánujete udělat také kompletní sestavu, tak jako mnoho výrobců v dnešní době?

SG: Já vždycky říkám "Ševče drž se svého kopyta". Nechci určitě dělat víc, než co už děláme a co umíme.

DB: Díky za Váš čas!

200 300 mcintosh

200 200 pmc

200 200 normaaudio

200 200 studiospalicek

200 200 rpaudio

200 100 wdq

200 100 rodel

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Jak se hodnotí?

Recenze všeobecně (na hudbu, na jídlo, na filmy, na auta, na makeup nebo na hifi...) jsou většinou cílem uštěpačných poznámek ze strany těch, s jejichž názorem se neshodnou, to je ovšem v zásadě asi i v pořádku, jakkoliv snaha ventilovat svůj názor spíše konstruktivním, logicky formulovaným způsobem by zjevně byla ku prospěchu o něco více. Jinými slovy, vyjádřit svůj názor "že je to sračka" mohu i slušně, věcně a bez nutnosti okamžitě napadat.

Číst dál...

200 200 xavian 200 200 soundstyle 200 200 eurostar 200 200 tykon 200 200 psg

200 200 hifiguide 200 200 cptpraha 200 200 basys 200 200 naimstudio 200 200 horn

200 200 aq 200 200 voice 200 200 yamaha 200 200 horizontrading 200 200 kasaudio

200 200 elfton 200 200 mareka audio 200 200 ibdczech 200 200 walter kircher 200 200 4ce distribution

1024 200 audio video show praha