2012 06 15 PRF Flemming Rasmussen

Přinášíme krátký rozhovor s Flemmingem Rasmussenem, zakladatelem, ředitelem a hlavním zdrojem nápadů a garantem zvuku produktů společnosti Gryphon.

HFV: Začal jste svou kariéru v audio oblasti jako dovozce a také jsem četl, že jste si vlastní přístroje začal stavět vlastně náhodou. Je dnešní Gryphon Vaším splněným snem nebo jde jen o obchod?

FR: Vždycky jsem byl audiofil a vytvářet si vlastní vybavení a cítit, že můžete výkonnost pozvednout ještě na vyšší úrovně, to je určitě prožívání snu. Ale je to také obchod. Pokud nevyděláme peníze, nemohl bych vyvíjet nové produkty a platit všechny ty, kteří pracují pro Gryphon.

HFV: Vaše produkty mají jedinečný design – uvnitř, ale hlavně venku. Cítíte, že vzhled je velmi důležitou částí nebo to prostě vychází z vlastního přístupu k vnitřním návrhům?

FR: Podle mého názoru vychází dobrý návrh ze své funkčnosti, udělat jen hezký obal je snadné. Ale k čemu je vám pěkná židle, když si na ní nemohu sednout? Jsem průmyslový designer, vím, co musí být uvnitř produktu, aby tento fungoval co nejlépe; vzhled tu nikdy neohrozí výkon, na druhou stranu je Gryphon drahá značka a u této ceny se domníváme, že si lidé zaslouží výkon A k němu pěkný design, který z vás udělá spokojeného a hrdého majitele. Věřím, že se nám podařilo uspět při hledání optimálního vyvážení.

HFV: Jaký máte rád zvuk? Co dělá podle Vás zvuk „zvláštním“ a „správným“?

FR: Mám rád „pravdu“ a nemusím zvláštní „zvuk“. Nevěříme v synergii. Pokud MUSÍTE použít konkrétní předzesilovač s TÍM JEDINÝM koncovým zesilovače, návrh není v pořádku. Tohle není jako použít páčku horké a studené vody v koupelně k dosažení ideální teploty. Je celkem snadné vytvořit něco, co bude hrát HEZKY, ale je mnohem těžší a úplně jiné vytvořit něco, co bude hrát věrně.

HFV: Co takhle nové produkty ve Vašem katalogu? Všichni se dnes vrací ke gramofonům, přechází ke streamerům nebo staví lampové či digitální zesilovače – necítíte potřebu plout s proudem?

FR: Jen mrtvá ryba pluje s proudem...

HFV: Kde vidíte budoucnost high endové reprodukce? V gramofonech? D/A převodnících? Nebo v renesanci „starých dobrých“ masivních zesilovačů třídy A či v něčem jiném?

FR: Stále tu bude poptávka po kvalitních zesilovačích, gramofonech atd. Bude menší než dnes, ale náročnější. A streamování si najde své místo a rozsah...

HFV: Je na světě někdo, o kom byste prohlásil, že je skutečně výjimečný a máte rád zvuk jeho produktů? Někdo, kdo podle Vás odvádí skutečně skvělou práci?

FR: Na světě je jistě mnoho lidí, kteří dělají dobrou práci. To tlačí ostatní k lepším výsledkům a zvyšování standardů. Pokud je konkurence malá, nepřichází ani žádný vývoj.

HFV: Přišel Vám za celá ta léta nějaký z nápadů jako opravdové překvapení? Viděl jste něco a řekl si „Proč jsem o tomhle nepřemýšlel?“

FR: V high endu je vyvíjeno jen velmi málo „nových“ věcí, je to vlastně jen vývoj a vylepšování známých technologií. Přemýšlel jsem, proč Gryphon jako první uvedl technologii zeleného biasu – je to ve své jednoduchosti první a jediný automatický systém třídy A, který není kompromisní. A stále nabízí úsporu energie.

HFV: A co Vy? Stále posloucháte hudbu nebo preferujete klidné ticho? Máte doma svou vlastní elektroniku?

FR: Poslouchám hudbu v továrně každý den. Možná, že je to testování, možná si jen chci užít poslech a hudbu. Ale jak roky plynou, došel jsem také k oceňování ticha. Doma mám malý systém na základě Mojo, protože bydlím v maličkém domě v přírodě a většinou ho používám v zimě.

200 300 mcintosh

200 200 xavian 20let

200 200 studiospalicek

200 200 rpaudio

200 100 wdq

200 100 optoma

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Kolik peněz musím doopravdy utratit?

Je to časté téma vašich dotazů směrem na redakci Hi-Fi Voice. "Kolik musím utratit, abych dostal zvuk co chci?", "Vyplatí se připlatit za X nebo za Y?" nebo třeba "Má vůbec cenu kupovat to, když to stojí jen ZZZ?". Neméně časté je pak nadšení nad tím, že to produkt za pár tisíc "natře" produktu za desítky a stovky tisíc (ovšem mám podezření, že pisatel nevěnoval poslechu a vzájemnému srovnání zase až tak moc času...). Takže kolik peněz vlastně je třeba DOOPRAVDY utratit?

Číst dál...

200 200 xavian 200 200 soundstyle 200 200 ketos 200 200 tykon 200 200 psg

200 200 hifiguide 200 200 cptpraha 200 200 elac 200 200 naimstudio 200 200 horn

200 200 aq 200 20 voice 200 200 elfton 200 200 horizontrading 200 200 kasaudio

200 200 pmc 200 200 mareka audio 200 200 ibdczech 200 200 altei 200 200 4ce distribution