Těžiště katalogu dvoukanálových přístrojů Denon určitě leží v sériích dostupné elektroniky, která za rozumnou cenu nabízí rozumný výkon, pěknou tvář a všobecně solidní a uspokojivý dojem. Tolik obecná představa. Jenže i tady lze najít exempláře elektroniky opravdu high-endové, díky větším výrobním objemům ovšem cenově stále poměrně přijatelné. Jedním z adeptů na tuto pozici výhodného zboží střední cenové kategorie pro náročné zájemce o dvoukanálovou reprodukci je i SACD přehrávač DCD-2010AE, hlavně pak ve dvojici s integrovaným zesilovačem PMA-2010AE.

Pokud už se uvolíte vzdát bez desetikoruny padesáti šesti bankovek s portrétem Františka Palackého za přehrávač disků, neočekáváte právem pouze kvalitní přehrávač, ale také určitou solidnost, která musí být cítit už při prvním pohledu. Třináct kilogramů vážící stříbrné tělo DCD-2010AE v tomto ohledu působí víc než dobře - nejen, že se jedná o „kus přístroje", ale také jeho třívrstvá sendvičová základna spolu s dvouvrstvými bočnicemi z hliníku, to vše vyztužené ocelovými vzpěrami a přikryté dvouvrstvým krytem tak účinně odolává vibracím. Svůj podíl na tom kromě rigidního šasi má i umístění čtecí mechaniky s pohonem do samostatné skříně s pevným kovovým rámem a ocelovými kryty. Denon toto řešení nazývá Supress Vibration Hybird a krom fyzického oddělení mechaniky od skříně potlačuje vibrace také svou hmotností. Stejně tak síťové transformátory, jeden pro analogovou část a druhý pro digitální, jsou uloženy na separátním odpruženém subšasi.

Signál po načtení mechanikou z firemní produkce, stejně jako po vstupu digitálním optickým nebo koaxiálním vstupem, putuje do 32 bitového D/A převodníku AK 4399, schopného zpracovat signál o vzorkovací frekvenci až 192 kHz. Vygenerovaná sinusoida je poté vyhlezana (respektive je interpolací dopočítána ze „zubatého digitálu" směrem k původní analogové plynulosti) pomocí techlogie Advanced AL32 Processing (http://www.denon.com/glossary/2009/02/advanced-al32-p.html). Na výstupu si můžete vybrat buď pár důvěryhodných zlacených RCA konektorů nebo digitální výstupy - opět jako na vstupu koaxiální nebo optický, oba ovšem fungují z ochranných důvodů pouze u PCM formátu, tedy pouze pro klasické CD.

Další možností, jak dostat z tohoto přehrávače zvukový signál (po přehrání disku a použití digitálních vstupů) je připojení nějakého média do USB portu. Ten umí zpracovat jak klasické flash disky, velké pevné disky, tak i iPod / iPhone, které dokonce umí nabíjet a částečně se jejich pomocí nechá ovládat. Trochu problém je v tom, že můžete přehrávat mimo nativního formátu Apple pouze komprimované zvukové soubory s příponami mp3 a wma, což je kvůli použitému převodníkovému čipu docela škoda - využití DCD-2010AE jako nadprůměrného DACu se totiž přímo nabízí. Přístroj také disponuje esotericky znějící funkcí Compressed Audio Restorer, která má za úkol učinit zázrak. Dle očekávání se jí to nevede a u komprimovaných nahrávek prostě na SACD kvality nedosáhnete. Empétrojku v maximálním datovém toku ovšem od běžného CD jen těžko odlišíte, tak možná i toto řešení nějakou reálnou funkčnost má. Jak již bylo řečeno, „diskový" zvuk lze poslouchat jak z klasického Red Book CD, tak z SACD, kde bude ovšem k dispozici pouze stereo, další kanály budou sloučeny do sterea, ovšem vzhledem k malému počtu prostorových nahrávek to není reálně vytknutelný problém.

Exteriér Denonu DCD-2010AE si nemáte šanci splést s produkty jiné značky, typicky Denonovská tvář je tady ovšem poněkud „svalnatější", mohutnější a elegantnější. Osobně se mi tento jednoduchý vzhled s rozměrným, dobře čitelným displejem, úzkou štěrbinou pevného, ale pohříchu plastového šuplíku a jen těmi nejnutnějšími titěrnými tlačítky docela líbí. Vlastně jediné tlačítko, které doopravdy budete na přehrávači mačkat, je On / Off. Všechno ostatní, včetně změny vrstev SACD a zapnutí Pure Direct režimu, který „tradičně" vypne veškerou nepotřebnou elektroniku (v tomto konkrétním případě zhasne displej a vyřadí se digitální výstupy), zvládnete na dodávaném masivním dálkovém ovladači, který je už od pohledu stejně důvěryhodný jako samotný přehrávač. U levnějších přístrojů typu Pioneeru G-Clef MK2 nebo Yamahy řady 700 zmíněná funkce Pure Direct přináší slyšitelný, byť malý, zvukový posun, poctivě ale přiznám, že za rozdíly v reprodukci tohoto Denonu bych ruku do ohně rozhodně nedal a největší přínos bude hlavně v pocitu, že je to „více hi-fi".

Systém Denon (tedy DCD-2010AE a PMA-2010AE) jsem měl postupně ve dvou poslechových prostorách a systém „napřímo" obměňoval s CD přehrávačem Roksan Kandy K2 a SACD přehrávačem Pioneerem PD-D9MK2-K, které sice nejsou přímými konkurenty, avšak ve svém ranku nabízejí výtečný výkon za přijatelný peníz, což by přesně měla být i doména Denonu. V pozici zesilovacího prvku rotoval již zmíněný integrovaný tranzistorový zesilovač řady 2010, KR Audio Antares VA320 / P-150 a chvíli též Rotel RB-1582 / RC-1580. Hudba pak plynula v jednom prostoru z Harbeth Monitor 30 a ve druhém Canton Vento 880 DC. To vše přes KrautWire Guru S mezi přístroji a KrautWire Awakening mezi zesilovači a reprosoustavami.

Při prvním spuštění mě pozitivně překvapila rychlost mechaniky - jako první jsem se totiž rozhodl roztočit SACD z produkce Deutsche Grammophon, konkrétně Beethowenovu „Devátou" v podání Berlínských filharmoniků v čele s legendárním Karajanem. Obvykle načtení SACD disku a přelaďování laseru trvá, u pomalejších strojů se čas dokonce může přehoupnout až k desítkám vteřin, ne tak u DCD-2010AE. Mechanika je nebývale svižná a do pěti vteřin je vše připraveno. „Spolknutí" běžného CD pak už asi o mnoho rychlejší být nemůže. Zmíněná Devátá pak zaburácela s nebývalou sametovostí, aniž by ztratila něco na své údernosti. Obzvláště příjemné je pak bohatství neagresivních nejvyšších tónů, které ani při vyšších poslechových hlasitostech neříznou do uší - vedle Denonu vypadá podání na Pioneerech, kralujících své cenové škatulce SACD přehrávačů, slyšitelně umělejší a zastřenější, ačkoliv kompaktnější a hutnější podání může působit na první poslech atraktivněji, během stopáže jediného SACD však 2010AE přesvědčí o svých kvalitách.

SACD verze klasického alba „The Dark Side of the Moon", která přišla na trh ke třicátému výročí vydání této desky, je hybridním diskem a nabídla tak skvělou možnost porovnat kvality Denonu na obou dostupných formátech. Zvláště cinkot mnoha a mnoha hodin v „Time", na CD vrstvě mnohdy až příliš agresivní, je na Denon DCD-2010AE sice pořád mohutným cinkotem mnoha a mnoha hodin, ovšem s celkově podstatně jemnějším a čitelnějším vyzněním. Roksan Kandy K2 pak na CD vrstvě sice je o něco méně příjemný, ale rozdíl „mnoha tříd" určitě slyšet není. Oba přístroje sdílí otevřený, nenásilný a jemný charakter, u dvacet desítky dotažený na skutečně high-endovou úroveň.

Rockový nášup „Bridges to Babylon" na Red Book CD pak hraje naprosto bez připomínek takzvaně „od shora až dolů", tedy od kontrolovaných basů, přes čisté střední frekvence, kde ční Jaggerův živý a „lidský" vokál bez problematických sykavek, až po Wattsovy činely, které jsou možná trochu moc výrazné v poměru ke zbytku frekvenčního pásma, ale zde jde spíš o zaujatost z předchozího poslechu SACD formátu, který výšky integruje do hudebního celku přeci jen o dost citlivěji a přirozeněji.

Na Palestrinových a capella skladbách pro velký smíšený sbor s všeříkajícím názvem „Masses" (na „klasickém" CD) lze velmi dobře vypozorovat kvalitu stereo obrazu, respektive schopnost přehrávače zrekonstruovat rozmístění jednotlivých částí sboru. DCD-2010AE krom velmi živého podání pásma lidských hlasů, bohatých na drobné detaily i barvy, dokázal dostát své kategorii a podáním prostoru se zvlášť v levo-pravém směru vyrovnal tomu nejlepšímu, co jsem měl zatím tu čest slyšet.

Denon DCD-2010AE je SACD přehrávačem, který patří k velmi povedeným strojům a navíc se pohybuje v cenových vodách, které mnoho podobného nenabízí. Toužíte-li po skutečném high-endu mezi přehrávači a SACD formátu nevěštíte blízký skon, tento Denon si vás získá svým klidným, dospělným a bohatým zvukem, plným detailů a talentu pro přenos rytmu. Velmi otevřený zvuk s celkově lehčím, světlejším podáním se velmi snadno může stát v kombinaci s integrovaným zesilovačem téže řady relativně dostupnou zvukovou konečnou - pro další slyšitelný krok směrem výš už byste museli sáhnout pro přístroj typu Luxman D-05 s dvojnásobnou cenovkou. Já osobně bych si ale dokázal představit život s Denonem DCD-2010AE, byť je třeba jeho neagresivní, neefektně skutečný zvuk docenit delším poslechem.

Kč 55 990,-

--- --- --- --- ---

KLADY

+ prvotřídní provedení

+ neagresivní, přesný, jemný, otevřený a bohatý zvuk

+ rychlost

ZÁPORY

- zahozená možnost přehrát FLAC či další bezztrátové „počítačové" formáty

- displej zrovna nepřekypuje informacemi, ačkoliv nic zásadního neschází

--- --- --- --- ---

VIZITKA PRODEJCE

Eurostar Ostrava

http://www.eurostar-ostrava.cz/  - Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 

+420 323 606 877

XAVIAN Virtuosa Anniversario & Riviera Labs Levante

Perfect Sound Group

Denon PerL Pro - True Wireless sluchátka do uší

AV Center

Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Akustik Design | prostorová akustika pro náročné

Audiofeel | LAB12

 

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio - špičkový zvuk Studio Hifistyl

Monitor Audio Hyphn

  • Robert Mayer Turntables

    Je to takový klasický příběh audiofila – nejprve objevíte kouzlo hudby, pak šarm hi-fi a následně zjišťujete, že právě pro ten váš úplně specifický vkus (protože každý máme maličko jiný)…

    22. duben 2024

    Kategorie: Značky Autor: Daniel Březina
  • Musical Fidelity Nu-Vista Vinyl 2

    Antony Michaelson od prvních krůčků značky Musical Fidelity v roce 1982 chtěl vytvářet přístroje, které kombinují kouzlo elektronek a zvuku čisté třídy A. Po nějakém tom roce (fakticky po 15…

    03. duben 2024

    Kategorie: Phono předzesilovače Autor: Daniel Březina
  • EverSolo AMP-F2

    Komponenty EverSolo jsou krásným příkladem toho, že lze (pravda, za podmínek nastavených ekonomickou realitou Číny) vyrobit audio zařízení dobré, vlastně spolehlivé a komfortní a finančně dostupné zároveň. K portfoliu streamerů…

    03. duben 2024

    Kategorie: Zesilovače výkonové Autor: Daniel Březina
  • Burmester 217

    Dieter Burmester byl rozhodně vizionář, navíc obdařený notným obchodním talentem. Vybudoval tak pod svým jménem skutečně luxusní značku, ač je nutno říci, že zároveň rozhodně neošidil ani technickou stránku věci.…

    01. duben 2024

    Kategorie: Gramofony a analog Autor: Daniel Březina
  • Pro-Ject Tube Box DS3

    Rakouský Pro-Ject se snaží předefinovat sortiment, který pomáhal takzvaně „dostat do světa“ – tedy dostupné vinylové sestavy. K tomu, že firma začíná přesvědčovat širokou audiofilskou veřejnost o důležitosti celkové symetrie…

    01. duben 2024

    Kategorie: Phono předzesilovače Autor: Daniel Březina
  • Synergistic Research HFT 2.0

    Synergistic Research ze slunné Kalifornie patří k průkopníkům řekněme alternativního pohledu na hi-fi – konkrétně na doplňky všeho druhu od v nabídce dominujících kabelů, přes napájecí řešení až po roztodivné…

    01. duben 2024

    Kategorie: Příslušenství a doplňky Autor: Daniel Březina
  • Estelon AURA

    Estonský Estelon nabízí skutečně luxusní reprosoustavy už nějakých 14 let a za tu dobu se ustálil jak na nezaměnitelném tvarovém i materiálovém rukopisu. A pak, relativně nedávno, se Alfred Vassilkov…

    26. březen 2024

    Kategorie: Reprosoustavy podlahové Autor: Daniel Březina
  • HiFi ROSE RS520

    Jižní Korea patří mezi technologické velmoci a proto i počet tamních výrobců audio / video techniky není nijak zanedbatelný – jedním z nich, který je momentálně rozhodně na vzestupu, je…

    21. březen 2024

    Kategorie: All-in-one systémy Autor: Daniel Březina
  • AudioSolutions Figaro L2

    Příběh litevské firmičky AudioSolutions začíná v roce 2011 v litevském Vilniusu neúnavnou chutí Gediminase Gaidelise „něco vyrábět“ – prošel rychle a účinně výrobou reprosoustav, nápadně připomínajících ikonické světové modely různých značek…

    18. březen 2024

    Kategorie: Reprosoustavy podlahové Autor: Daniel Březina
  • Carbide Base Diamond

    Wikipedia říká: „Karbidy jsou sloučeniny uhlíku s elektropozitivnějšími prvky s výjimkou vodíku. Karbidy mají významné použití v průmyslu: karbid vápníku CaC2 je výchozí surovinou pro řadu výrob chemického průmyslu a…

    14. březen 2024

    Kategorie: Příslušenství a doplňky Autor: Daniel Březina

Felix Sit Annus Novus

Posledních 365 dní poněkud uteklo... Jako by to bylo každý rok rychlejší a rychlejší. Možná je to však i tím, kolik věcí se děje a kolik se jich stalo právě i v roce 2023.

Číst dál...

RYCHLÝ DOTAZ

BSS Praha | Cabasse

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Amarock Studio | luxus Kalista a Rockport Technologies