Marantz umí vyrábět levnou elektroniku, ne že ne. Sice se říká, že jediné opravdu pozoruhodné přístroje s jejich logem patří do high-endových řad Premium či Legendary a o tomto se není třeba dohadovat – investujete-li své peníze tímto směrem, zklamání s největší pravděpodobností nebudete. Jenže co když nemáte desítky či dokonce stovky tisíc na cd přehrávač? Pak se jistě budete muset poohlédnout v entry-level produktových řadách nějaké té velké značky – Denon, Cambridge Audio, NAD nebo právě Marantz. A obzvláště u poslední dvou jmenovaných jsou i levné výrobky uživateli hodnoceny více než slušně. I proto jsem se chtěl podívat na novou, s nadšením přijatou řadu 6000, jíž prý „samotný Ken Ishiwata věnoval svou intenzivní pozornost“.

Když jsem rozbalil CD6003, poměrně příjemně mě překvapila kvalita výroby. Ne snad, že byste se s otevřenými ústy posadili na zadek, ale viděl jsem i hůře zpracované zboží s trojnásobnou cenovkou. Dle mé zkušenosti je nejdůležitější si u těchto přístrojů opakovat pořizovací cenu, pak posluchač bude mít velkou šanci na čistě pozitivní dojmy.

Není to tak dlouho, co jsem testoval NAD C535BEE, vlastně přímého konkurenta dnes testovaného CD6003 a byl jsem v zásadě naprosto spokojen, přistupoval jsem tedy s podobnými očekáváními i k tomuto modelu. Opravňuje k tomu jednak stejně jako u NADu očekávané spojení s firemním integrovaným zesilovačem, opravňuje k tomu velmi blízká cenovka a opravňuje k tomu také podobné vybavení – schopnost přehrát CD standardu Red Book, CD nosič plný skladeb v mp3 nebo wma formátu, analogový výstup dvěma zlacenými cinchy nebo digitální výstupy koaxem či optikou, k čemuž se u Marantzu navíc přidává i schopnost přes integrovaný USB vstup z modelu SA8003 spolupracovat s iPody. Příjemným bonusem je také variabilní sluchátkový výstup s „audiofilským“ velkým jackem.

Když jsem poprvé vkládal disk do sice rychlé, ale jinak poměrně subtilně působící plastové mechaniky, neměl jsem úplně nejlepší náladu. Rammstein, kteří mi ten večer hráli k práci, jsem původně neměl nijak v plánu vnímat, chtěl jsem prostě CD6003 nechat rozehrát. Ale už za pět minut jsem se přistihnul, že si poklepávám nohou do rytmu a čím dál tím víc se nořím do hudby. Neobtěžoval jsem se tehdy psaním poznámek nebo soustředěným posloucháním, v paměti mi ale zůstal neobyčejně (a proč bych to nepřiznal, i neočekávaně) muzikální zážitek. Na tyto body k dobru jsem si vzpomněl o dva týdny později, když měl za sebou CD6003 mnoho desítek „zahořovacích“ hodin.

Přehrávač měl po celou dobu testu v zásadě jediného partnera a sice integrovaný zesilovač Marantz PM6003, který nejenže vzhledem, rozměry i zařazením prostě k tomuto cédéčku patří, ale hlavně se mi ani přes všechnu snahu nepodařilo najít zesilovací prvek, se kterým by celý systém hrál tak „správně“. Nefungoval tak dobře s Yamahou A-S700, nezněl tak dynamicky s PrimaLunou ProLogue One, bylo cítit, jak příliš neodpovídá úrovni KR Audio Antares VA320 / P-150 či Denonu PMA2010AE a prostě tak nějak nezáživně hrál s Harman Kardon HK990. Shrňme to, pokud už se rozhodnete pro nákup CD6003, nelze jinak než doporučit do role ideálního partnerského zesilovače PM6003.

Zbytek reprodukčního řetězce sestával z kabeláže KrautWire Awakening jakožto reprokabelů a interconnectů Monster Cable M1000i či Profigold stereo. Elektřinu na hudbu pak měnily buď Harbeth Monitor 30, KR Audio SP-2 nebo Canton Vento 880 DC. Co do kabeláže bylo tomuto cédéčku naprosto ukradené, čím je váš systém prokabelován, rozdíl v kvalitě reprodukce s propojovacími kabely Profigold a high-endovými Monstery byl zanedbatelný, respektive naprosto neadekvátní rozdílu cenovek.

Jestliže před časem NAD C545 BEE překvapil a prohlásil jsem jej za krále třídy se schopností přenést detail a potěšit ucho, Marantz CD6003 ukazuje na rychlý vývoj v oblasti kvality spotřební elektroniky. Prostě a jednoduše zní slyšitelně lépe než zmiňovaný NAD. A co je také hezké je možnost vypnout displej a digitální výstupy ve prospěch kvality reprodukce – není to sice tak jasný efekt jako třeba zapnutí zvukových korekcí na zesilovači, ale je uchem snadno postřehnutelný, pustíte-li si jednu pasáž ve standardním a v tomto „audiofilském“ módu.

Ve fázi testování tohoto přístroje jsem vybral vzorky z celé své hudební sbírky, vyštrachal jsem dokonce již léty zaprášenou nahrávku best of country písní Johnnyho Cashe, abych vyzkoušel všestrannost CD6003. Mou nejoblíbenější kombinací se pak staly jazzové nahrávky, reprodukované tandemem Marantzů a Harbeth Monitor 30, kde zvuk zněl nesmírně přesně a dynamicky.

V rámci dané kategorie (dejme tomu do 20ti tisíc) patrně nelze získat o moc víc. Dianna Krall na svém koncertu v Paříži zní dostatečně přesvědčivě a živě, aby si bylo možno tuto nahrávku užít, jednotlivé nástroje sice neoplývají kvalitami, na jejichž popis bych toužil spotřebovat všechna superlativa všech jazyků známého vesmíru, ale množství detailů je dostatečné pro příjemný poslech. Celé frekvenční pásmo je dostatečně kompaktní a zvuk prostě „stíhá“.

Ani němečtí drsňáci Rammstein Marantz nerozhodí a ačkoliv jejich „Mutter“ rozhodně není nahrávkou, v níž se budete chtít pídit po jednotlivých cinknutích, dostane se vám všeho, co si můžete přát. Hudba na poslech odsýpá lépe než třeba z Denonu DCD-710 AE nebo z již zmiňovaného NADu, měl jsem dojem větší zvukové masy a s tím i lepšího hudebně-metalového prožitku.

Muzikální nátura tohoto přehrávače se nejlépe projevuje u popových nahrávek, ať už u výběru toho nejlepšího od Fleetwood Mac, kdy hlas Stevie Nicks přebírá vládu nad zvukovou scénou s klidem a neagresivní pohodou, ať už je to rozkošně ujeté vánoční „Christmas in the Heart“ Boba Dylana s téměř, ale ne zcela Dylanovsky „nezvládnutým“ zpěvem nebo výběrové dvoj-CD „HIStory“ Michaela Jacksona, které je mimochodem famózně masterované. Ve všech se spojuje dojem plnohodnotně kvalitní reprodukce, kdy není problém hudbu bez připomínek poslouchat.

Zřejmě není třeba příliš hluboce probírat, zda Marantz CD6003 zvládne toto nebo má rezervy v tamtom, protože pro běžného posluchače se jednoduše stává tím, s čím lze v klidu žít a poslouchat a s rozpočtem lehce přes 10 000,- by měl tvořit špičku mezi kandidáty na nákupním seznamu. Dobře vypadá a dobře hraje, není tedy v zásadě co řešit. Že audiofil a hifista osloven tímto přístrojem nebude, že nedokonalé podání textur akustických nástrojů, že omezený prostor hudební scény a že kontrola nad zvukem velkého orchestru v reprodukci monumentálních klasických kusů není prvotřídní, to je v dané kategorii poměrně jasné. A prominutelné... Jak jsem před časem napsal u C545BEE a jak si zaslouží být napsáno u nového leadra opravdu levných přehrávačů – CD6003 může sloužit jako ideální vstup do světa hi-fi, ale také jako plnohodnotný přehrávač, s nímž budete dlouho bez problémů žít.

Kč 13 000,-

--- --- --- --- ---

KLADY

+ cena

+ provedení

+ design

+ obzvláště dobře zní v kombinaci s PM6003

ZÁPORY

- v zásadě nic, pokud očekáváte výkon v rámci pořizovací ceny

- těžko se hledá jiný vhodný partner než PM6003

--- --- --- --- ---

VIZITKA PRODEJCE

Media Control CZ, s.r.o.

www.mediacontrol.cz  – Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 

+420 272 660 281

XAVIAN Virtuosa Anniversario & Riviera Labs Levante

Perfect Sound Group

Denon PerL Pro - True Wireless sluchátka do uší

AV Center

Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Akustik Design | prostorová akustika pro náročné

Audiofeel | LAB12

 

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio - špičkový zvuk Studio Hifistyl

Monitor Audio Hyphn

  • Robert Mayer Turntables

    Je to takový klasický příběh audiofila – nejprve objevíte kouzlo hudby, pak šarm hi-fi a následně zjišťujete, že právě pro ten váš úplně specifický vkus (protože každý máme maličko jiný)…

    22. duben 2024

    Kategorie: Značky Autor: Daniel Březina
  • Musical Fidelity Nu-Vista Vinyl 2

    Antony Michaelson od prvních krůčků značky Musical Fidelity v roce 1982 chtěl vytvářet přístroje, které kombinují kouzlo elektronek a zvuku čisté třídy A. Po nějakém tom roce (fakticky po 15…

    03. duben 2024

    Kategorie: Phono předzesilovače Autor: Daniel Březina
  • EverSolo AMP-F2

    Komponenty EverSolo jsou krásným příkladem toho, že lze (pravda, za podmínek nastavených ekonomickou realitou Číny) vyrobit audio zařízení dobré, vlastně spolehlivé a komfortní a finančně dostupné zároveň. K portfoliu streamerů…

    03. duben 2024

    Kategorie: Zesilovače výkonové Autor: Daniel Březina
  • Burmester 217

    Dieter Burmester byl rozhodně vizionář, navíc obdařený notným obchodním talentem. Vybudoval tak pod svým jménem skutečně luxusní značku, ač je nutno říci, že zároveň rozhodně neošidil ani technickou stránku věci.…

    01. duben 2024

    Kategorie: Gramofony a analog Autor: Daniel Březina
  • Pro-Ject Tube Box DS3

    Rakouský Pro-Ject se snaží předefinovat sortiment, který pomáhal takzvaně „dostat do světa“ – tedy dostupné vinylové sestavy. K tomu, že firma začíná přesvědčovat širokou audiofilskou veřejnost o důležitosti celkové symetrie…

    01. duben 2024

    Kategorie: Phono předzesilovače Autor: Daniel Březina
  • Synergistic Research HFT 2.0

    Synergistic Research ze slunné Kalifornie patří k průkopníkům řekněme alternativního pohledu na hi-fi – konkrétně na doplňky všeho druhu od v nabídce dominujících kabelů, přes napájecí řešení až po roztodivné…

    01. duben 2024

    Kategorie: Příslušenství a doplňky Autor: Daniel Březina
  • Estelon AURA

    Estonský Estelon nabízí skutečně luxusní reprosoustavy už nějakých 14 let a za tu dobu se ustálil jak na nezaměnitelném tvarovém i materiálovém rukopisu. A pak, relativně nedávno, se Alfred Vassilkov…

    26. březen 2024

    Kategorie: Reprosoustavy podlahové Autor: Daniel Březina
  • HiFi ROSE RS520

    Jižní Korea patří mezi technologické velmoci a proto i počet tamních výrobců audio / video techniky není nijak zanedbatelný – jedním z nich, který je momentálně rozhodně na vzestupu, je…

    21. březen 2024

    Kategorie: All-in-one systémy Autor: Daniel Březina
  • AudioSolutions Figaro L2

    Příběh litevské firmičky AudioSolutions začíná v roce 2011 v litevském Vilniusu neúnavnou chutí Gediminase Gaidelise „něco vyrábět“ – prošel rychle a účinně výrobou reprosoustav, nápadně připomínajících ikonické světové modely různých značek…

    18. březen 2024

    Kategorie: Reprosoustavy podlahové Autor: Daniel Březina
  • Carbide Base Diamond

    Wikipedia říká: „Karbidy jsou sloučeniny uhlíku s elektropozitivnějšími prvky s výjimkou vodíku. Karbidy mají významné použití v průmyslu: karbid vápníku CaC2 je výchozí surovinou pro řadu výrob chemického průmyslu a…

    14. březen 2024

    Kategorie: Příslušenství a doplňky Autor: Daniel Březina

Felix Sit Annus Novus

Posledních 365 dní poněkud uteklo... Jako by to bylo každý rok rychlejší a rychlejší. Možná je to však i tím, kolik věcí se děje a kolik se jich stalo právě i v roce 2023.

Číst dál...

RYCHLÝ DOTAZ

BSS Praha | Cabasse

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Amarock Studio | luxus Kalista a Rockport Technologies